Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#2838803
Ik voerde de honden 1x per dag maar als ik wel eens een vastendag hield voor de hondjes had Jamey merkbaar minder jeuk. Ik wil dus nu 2 vastendagen per week invoeren en dat is voor mij ook makkelijker....hoef ik van te voren niks af te wegen want ik kom dan op precies 1kg vleesbot en 1 kg spier of orgaan uit per dag.

Senna is een kruising husky/witte herder van 8, reu gecastreerd, 35 kg. Hij kreeg altijd 700 gram en in de winter 800 omdat hij veel buiten is. Nu krijgt hij 5 dagen 1120 gram per dag

Jamey is een pyreneese herder reu ongecastreerd van 4. Hij weegt 12,5 kg.  Hij kreeg 350 gram en hem wil ik 490 gram gaan voeren

Rossi is een gesteriliseerde husky teef van 7. Ze kreeg 350 gram en haar wil ik ook 490 gram gaan voeren.

Als vleesbot geef ik op het moment: haaskarkas, wild konijnkarkas, biologisch eendkarkas en biologische kipvleugels
Als spiervlees geef ik op het moment: reevlees, hertvlees en lama
Als orgaan op het moment: lamshart, eendenlever, lamsnier en lamspens.

Ik wil het volgende menu geven:

                                Senna                          Jamey                          Rossi
Zondag: Vleesbot    550 gr                        225 gr                          225 gr
              Spiervlees 550 gr.                        225 gr                          225 gr
              groente    20 gr                              40 gr                            40 gr
--------------------------------------------------------------------------------------------------
              Totaal:      1120 gram                  490 gram                      490 gram

Maandag: vastendag

Dinsdag:
                              Senna                          Jamey                          Rossi
              Vleesbot    550 gr                        225 gr                          225 gr
              Spiervlees 550 gr.                        225 gr                          225 gr
              groente    20 gr                              40 gr                            40 gr
--------------------------------------------------------------------------------------------------
              Totaal:      1120 gram                  490 gram                      490 gram

Woensdag:
                                Senna                          Jamey                          Rossi
              Vleesbot    550 gr                        225 gr                          225 gr
              Spiervlees 550 gr.                        225 gr                          225 gr
              groente    20 gr                              40 gr                            40 gr
--------------------------------------------------------------------------------------------------
              Totaal:      1120 gram                  490 gram                      490 gram

Donderdag:
              Senna                                          Jamey                          Rossi
              Vleesbot    550 gr                        225 gr                          225 gr
              orgaanmix 550 gr.                        225 gr                          225 gr
              groente    20 gr                              40 gr                            40 gr
--------------------------------------------------------------------------------------------------
              Totaal:      1120 gram                  490 gram                      490 gram

Vrijdag: vastendag

Zaterdag:
                            Senna                          Jamey                          Rossi
              Vleesbot    550 gr                        225 gr                          225 gr
              pens          550 gr.                        225 gr                          225 gr
              groente    20 gr                              40 gr                            40 gr
--------------------------------------------------------------------------------------------------
              Totaal:      1120 gram                  490 gram                      490 gram


Kan dat zo als dat ik bedacht heb? Ze krijgen elke dag ook doils (visolie) en 2 a 3 keer per week een eitje. Verder onze etensrestjes
Laatst gewijzigd door suzanne 1 op zo 29 dec 2013, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2838848
Ziet er goed uit! Mooie afwisseling van diersoorten. Ik neem aan dat je deze toch wel uitzonderlijke diersoorten voert vanwege een allergie van Jamey? Reageert hij niet op ei?
Door suzanne 1
#2839013
[quote="Lizzy"]
Ziet er goed uit! Mooie afwisseling van diersoorten. Ik neem aan dat jtoch wel uitzonderlijke diersoorten voert vanwege een allergie van Jamey? Reageert hij niet op ei?
[/quote]

Ik voer idd deze diersoorten ivm allergie maar ook omdat ik  zo min mogelijk bio industrie dieren wil voeren. Ei zal ik eens op letten. Hij is nog steeds niet jeukvrij al komt dat ook omdat we aan het desensibiliseren zijn en mijten zijn niet te voorkomen
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door