Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2836787
Chendo's oor is aan het genezen. Nu heeft hij jeuk aan dat oor en wil er aan krabben. 'S nachts heeft hij een kap om maar overdag niet wsnt dan kan ik hem zelf in de gaten houden.
Wat zou ik daar op kunnen smeren dat het niet zo jeukt?
Door Lil
#2836817
op hechtingen? poeh, daar durf ik eigenlijk nooit iets op te smeren. Ik wist niet dat ze een oor konden hechten. Bij Boris is het zo moeten genezen (nu was het afgebeten natuurlijk en niet door een da verwijderd) en dat ging toen ook vreselijk jeuken, maar daar heb ik hem niet bij kunnen helpen.
Door miik
#2836826
Ik zou ook niets op hechtingen smeren. Als het door zalf vochtig wordt heb je kans dat via de hechtingen bacterien en viezigheid naar binnen gaat....
Ik weet van hechtingen bij mezelf dat ik er enorm last van had omdat ze te strak zaten. Nadat ze eruit waren was het een heel stuk beter.
Wanneer zouden ze eruit mogen ?
Door tt-tjes
#2836883
Lil schreef: op hechtingen? poeh, daar durf ik eigenlijk nooit iets op te smeren. Ik wist niet dat ze een oor konden hechten. Bij Boris is het zo moeten genezen (nu was het afgebeten natuurlijk en niet door een da verwijderd) en dat ging toen ook vreselijk jeuken, maar daar heb ik hem niet bij kunnen helpen.
Hij heeft het heel mooi gehecht.  Heb een foto op mijn mobiel maar weet niet hoe ik die moet plaatsen hier.
Door zwabber
#2837325
Mijn zoon moest van het kinderziekenhuis Utrecht steriele vaseline
op zijn ( ongeveer 80) hechtingen doen.
Iets anders was niet nodig. Tube moest na een week weggegooid worden.
Op of niet.
Na een aantal weken overgeschakeld op gewone vaseline daarna niks meer.
Door Annemarie Rijnveld
#2837453
Onze hond Ale heeft een vasectomie ondergaan. Na een aanvankelijke prima genezing van de oplosbare hechtingen gaven deze op een zeker moment toch last.
Hij is er aan gaan likken en bijten, waardoor een grote rode plek ontstond. Van de DA kreeg ik het advies er honing op te smeren (Vetramil), is jeukwerend en bevordert de genezing van de huid.
Uiteindelijk is het vanzelf overgegaan zonder middeltjes..(niets er aandoen was ook prima volgens de DA)
Door Lil
#2838571
Annemarie Rijnveld schreef: Die kan je wegknippen, groeit vanzelf weer aan :)
Is dat met echte langharigen wel zo? Cocker van ma groeit het echt niet meer terug tot de oude lengte.  :-\
Door Lil
#2838923
Annemarie Rijnveld schreef: Oeps, ik heb nooit een cocker gehad, maar wel langharige honden, bij hen groeide het afgeknipte haar gewoon weer aan.

Ik weet dus niet of Cockers anders zijn  :)
Ts heeft gelukkig geen cocker, maar het wordt altijd zo gemakkelijk geroepen komt wel terug en dat is niet altijd zo. Ook een keer een husky om medische redenen de vacht geschoren. Nooit meer terug gegroeid.
Door Annemarie Rijnveld
#2838994
Ok, nou ja, de Vetramil kan je ook gemakkelijk onder en tussen de haren smeren....maar als de wond gehecht is, zal de DA toch al de haren hebben weggeschoren? Of doen ze dat niet altijd, Lil?
Door Lil
#2839005
Annemarie Rijnveld schreef: Ok, nou ja, de Vetramil kan je ook gemakkelijk onder en tussen de haren smeren....maar als de wond gehecht is, zal de DA toch al de haren hebben weggeschoren? Of doen ze dat niet altijd, Lil?
Zullen we aan ts moeten vragen. Zij zegt dat het een kliederboel met de haren wordt, maar ik weet natuurlijk niet met welke haren. Als het hangoren zijn, kan de hele nek en hals vies worden.
Door tt-tjes
#2839141
Nou, zoals je in mijn onderschrift kunt zien zijn de haren lang, nu zelfs nog langer want dit is een oude foto. Maarten heeft heel spaarzaam geschoren dus je ziet er eigenlijk niets van. Zelfs zijn poot is niet geschoren voor het infuus. Daar wordt altijd rekening mee gehouden. Als ik daar met honing zalf aan moet wordt het echt een kliederboel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door