Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mika
#283232
Hallo allemaal, namiddag wordt m'n lieve hond Mika z'n teentje geamputeerd wegens een tumor (k'weet het sinds maandag toen ze haar pootje oplichte & mankte ben dan ook naar de dierenarts geweest) welke soort tumor het is moeten ze nog onderzoeken, als het is weggehaald. 'K ben er zelf ziek van...'k zou m'n hond nog zo graag enkele jaartjes bij me hebben (ze wordt 7 in mei) Heeft er iemand dit ook meegemaakt ?
Groetjes van Lydie & Mika
Door Lizzy
#283236
Hoi Lydie, jeetje, wat onwijs droevig.... Maar, probeer nog niet gelijk te wanhopen hoor! Het kan heel goed een goedaardige tumor zijn. Of een langzaamgroeiende/niet uitzaaiiende tumor. Dus, probeer je hoop niet te laten varen! Kanker betekent niet altijd het einde!
Veel sterkte en laat ons weten hoe het gaat, OK?
Groetjes, Lizzy
Door Ine
#283247
Lizzy schreef: Hoi Lydie, jeetje, wat onwijs droevig.... Maar, probeer nog niet gelijk te wanhopen hoor! Het kan heel goed een goedaardige tumor zijn. Of een langzaamgroeiende/niet uitzaaiiende tumor. Dus, probeer je hoop niet te laten varen! Kanker betekent niet altijd het einde!
Veel sterkte en laat ons weten hoe het gaat, OK?
Groetjes, Lizzy
Hier ben ik het helemaal mee eens!!!
Al snap ik, dat je het nu even allemaal niet gelooft!!
Ik ga gewoon onwijs duimen voor je, dat het bij dit teentje blijft en dat jouw Mika nog vele jaren bij je mag blijven!!!
Heel veel sterkte vanmiddag!!! :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#283260
Veel sterkte!
Ik sluit me helemaal bij Lizzy aan. Bij mijn Boef zijn al 3 x tumoren aangetroffen. Eén keer aan haar poot, de keer erna melkkliertumoren en laatst een tumor in haar neus. En ze bleken allemaal goedaardig te zijn.
Ik kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt, maar het hoeft echt niet meteen het ergste te betekenen!
Door tessa
#283616
In mijn trimsalon komt altijd een golden retriever, op een dag ontdekte ik een gezwel op zijn voet, de eigenaar had het nog niet gezien, het bleek een kwaadaardige tumor te zijn, de hond is geopereerd, de voet kon behouden blijven, daarna is de tumor bestraald, het is nu een jaar of drie geleden en hij leeft nog in prima gezondheid dus niet wanhopen hoor!!
Laatst gewijzigd door tessa op do 17 mar 2005, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mika
#283627
Oef... onze Mika is weer thuis en die nare tumor is eruit maar spijtig genoeg is het hele teentje ook weg want de tumor was niet ingekapselt nu nog 2 weken bang afwachten op de uitslag van het onderzoek. Aan allen heel erg bedankt voor de steun & troostende woorden speciaal voor lupa 'n dikke :-* die de foto van Mika op het forum heeft gezet
nog even 'n vraagje : zou ik extra vitaminen geven (versterkende na operatie) ?
Groetjes Lydie
Door Femke
#283891
[quote="mika"]
Oef... onze Mika is weer thuis en die nare tumor is eruit maar spijtig genoeg is het hele teentje ook weg want de tumor was niet ingekapselt nu nog 2 weken bang afwachten op de uitslag van het onderzoek. Aan allen heel erg bedankt voor de steun & troostende woorden speciaal voor lupa 'n dikke :-* die de foto van Mika op het forum heeft gezet
nog even 'n vraagje : zou ik extra vitaminen geven (versterkende na operatie) ?
Groetjes Lydie
[/quote]

hmmm misschien moet je Lizzy even een PB sturen, zij weet precies wat voor homeopatische middelen je je hond kunt geven na de operatie. Ook de troep van de narcose moet het lijf uit.

Heb hier zelf de laatste jaren geen narcose meer meergemaakt bij de dieren dus ik weet het niet uit 't hoofd.
Door Lizzy
#283960
Je kunt extra vitamine C geven. Dit helpt bij de genezing van de wond. Direct na de operatie kun je heel goed RecoVetsem van VSM geven. Dat zijn homeopathische druppels:

Indicaties
Bij verwondingen en operatieve ingrepen; ter bevordering van het algeheel herstel.

Eigenschappen
Recovetsem heeft resorptiebevorderende, ontstekingwerende en pijnstillende eigenschappen.
Arnica montana D6: stimuleert de resorptie van door trauma en letsel (zoals operaties) ontstane zwellingen. Hierdoor heeft het een pijn stillend effect. Het heeft tevens een gunstige invloed op een algemene toestand van shock na trauma.
Calendula officinalis D2: helpt in het bijzonder bij het genezen van uitwendige gehechte of open verwondingen. Calendula bevordert het afsterven van dood weefsel - zodat alleen het gezonde weefsel overblijft - en de vorming van nieuw weefsel, waardoor de wond geneest. Ook heeft het een antiseptische en pijnstillende werking gaat het wildvleesvorming tegen. Calendula bewerkstelligt een opmerkelijk kosmetisch litteken.
Echinacea angustifolia D2: wordt ook wel het homeopathisch antibioticum genoemd. Het activeert het lymfatisch systeem en verhoogt de immuniteit van het aangedane weefsel.
Hypericum perforatum D6: helpt bij zeer pijnlijk, getraumatiseerd zenuwrijk weefsel.
Staphisagria D4: helpt bij snijwonden met vochtvorming en een slechte verkleving van de wondranden. Het werkt tevens gunstig op een normalisering van de darmfunctie na buikoperaties.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door