Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kooiker
#2838572
Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van een orgaanmix, bij mijn volgende bestelling wil ik een poging gaan doen om ongemalen orgaan te gaan voeren. Is het een goed idee om Eendenhart, kalkoenslever en konijnenniertjes in gelijke hoeveelheden te mixen (of om elke keer orgaan voeren af te wisselen tussen deze drie)? Ik voer evenveel pens als orgaan.
Door renate1985
#2838603
Ik zou het inderdaad in gelijke hoeveelheden mixen.
Ik maak 1x per 6 weken zelf orgaanmix. Heb een gehaktmolen en gooi van hart, lever en nier er 2 kg in en meng dat in gelijke hoeveelheden door elkaar.
Door Hanny
#2838614
De hoeveelheden worden hier anders gegeten.
De helft pens, een kwart lever en de andere kwart samen hart en nier.
Ooit heb ik dat hier zo geleerd, maar inmiddels kan het best zijn veranderd.
Ik meng het niet, dat vind ik handiger.

Hanny
Door Kooiker
#2838667
Oké bedankt, dan ga ik voor gelijke hoeveelheden, is wel zo handig :P Ik ga eens kijken of meneer het ongemalen wil eten  :biggrin2:
Door Kooiker
#2842839
Vandaag mijn bestelling binnen gekregen. Sproet heeft van de drie soorten orgaan een beetje gehad om te proeven en hij vind het gelukkig erg lekker. Ik had konijnenniertjes met vet besteld, maar bijna de helft blijkt uit vet te bestaan  :biggrin2: Ik heb om deze reden ervoor gekozen om dubbel zo veel nier te voeren, zodat hij wel voldoende nier binnen krijgt. Voor de volgende keer maar kijken naar nier zonder vet
Door Ruisje
#2842854
Kooiker schreef: Vandaag mijn bestelling binnen gekregen. Sproet heeft van de drie soorten orgaan een beetje gehad om te proeven en hij vind het gelukkig erg lekker. Ik had konijnenniertjes met vet besteld, maar bijna de helft blijkt uit vet te bestaan  :biggrin2: Ik heb om deze reden ervoor gekozen om dubbel zo veel nier te voeren, zodat hij wel voldoende nier binnen krijgt. Voor de volgende keer maar kijken naar nier zonder vet
Ja, dat heb ik ook één keer en nooit meer besteld  ;D
Hier krijgen ze 5% hart, 3% lever en 2% nier (van hun weektotaal eten) verdeeld over 2x per week.
Pens = pensdag :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door