Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2838560
Ik ben een nieuw vleesmenu aan het samenstellen, een combi van KVV en BARF, ik kom er alleen niet helemaal uit..

Als ik nou 1 dag in de week de Tammenga vleesmix geef (paard rund lam geit en kip), 1 dag de Lotgering wildmix (hert haas lama fazant konijn/eend), 1 dag een vismix met penslap, welke dieren gaan er dan in me overige 4 dagen? Diersoorten die hier nog niet tussenstaan zijn erg prijzig.. Wild is gezonder dan 'boerderij-dieren' maar ook 2x zo duur, en ik geef juist die wildmix omdat die relatief voordelig is vs deze diersoorten met BARF karkasdelen samen te stellen..

Tot nu toe geef ik gewoon allerlei karkasdelen of hele prooidieren, maar de meeste van deze dieren zitten al in die KVV mixen, die ik juist geef om de kosten een beetje te drukken, want ik schrik me steeds een ongeluk van me vlees-rekening :( Hoop dat jullie me kunnen helpen :) Theoretisch zou ik die overige 4 dagen dieren moeten geven die niet in de 2 KVV mixen zitten, maar ja dat zijn er maar een paar, en die zijn best duur vind ik.. Het beste voor me kanjers hoor, maar misschien zeggen jullie wel "meid wat doe je moeilijk, het kan allemaal veel simpeler!" :) Ik kan ook 4 dagen die KVV mixen geven, 1 dag die vis met pens, en maar 2 dagen echt BARF-en, maar ik ben juist zo enthousiast over dat BARF-en, ze zijn even zoet en knabbelen er zo tevreden aan.. KVV is zo weg..

Afbeelding
#2838577
Als je zoveel diersoorten al in je KVV hebt zitten, ontkom je er eigenlijk niet aan dat je in je zelf samengestelde deel een herhaling krijgt. Dat is ook niet erg. Ik zou gewoon in de overige 4 dagen diersoorten geven die je al in je KVV geeft. Als je bepaalde diersoorten 2 keer per week geeft, gaat er ook geen hond dood hoor!
#2838587
Je voert al zoveel diersoorten dat het de dagen Barf naar mijn idee niet veel uitmaakt.

Maar zie ook hele kwartels op je foto ;)

In plaats van vismix zou je eens aan de visboer kunnen vragen of hij zalmlijven of koppen heeft meestal kan je die gratis krijgen of bv 0,50 cent. Gaat vis en pens trouwens goed het is beide nog al laxerend.
Leuk kluifwerk is konijn karkas,parelhoen eendennek is ook niet zo duur .
halve lamskop kost meestal tussen de 0,50 en 1 eu. Heel leuk kluifwerk waar ze tijd zoet mee zijn.
Let eens op de lijntjes die hier lopen.
#2838592
Het is ook niet zo heel erg als er herhaling in zit, maar er is zoveel keus en zoveel prijzen, gezonder is duurder.. Nog een vraagje trouwens, als je bijvoorbeeld paardennek geeft zou je dan ook nog een andere paardenmix moeten geven om aan verschillende voedingswaarden te komen? Of is paard paard, ongeacht welk lichaamsdeel?

Is dat zo dat vis en pens allebei laxerend is? Pure vis vinden ze niet lekker, en ik dacht "als we die dag toch al het hok laten stinken, dan maar meteen mengen met pens" hihi..

Bedankt voor de tip over de lekkere knabbels waar ze een tijdje zoet mee zijn! Paardennek bijvoorbeeld geef ik graag want daar zijn ze echt de hele middag mee bezig..
#2838602
Nou ik heb hier nu hertenek maar daar eet Bency het bot niet van op dus is te hard.
Denk dat dat met paardennek ook zo zou kunnen zijn. Dan slijten de tanden heel erg of kunnen afbreken.
Ik laat hem het vlees eraf knabbelen en gooi dan het bot weg.

Je moet kijken hoe jou honden reageren op vis met pens ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door