Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nathalie van H
#2838326
Ik wil graag weten in welke delen je je hond konijn voert. Hoe en in welke stukken heb je het konijn in stukken gehakt en biedt je het aan?
Mijn hond is een beginner en kauwt nog niet heel goed op kipkarkas. Eendennek gaat weer wel heel goed. Ben dus wat huiverig om andere dingen te geven.
Door Martine-Tom
#2838384
Umh...je weegt de nijn, kijkt dan hoeveel porties bot dat is voor jouw hond, neemt een hakbijl en hakt op de gok de nijn in min of meer gelijke delen.
Ik ben niet zo van het precies ontleden, ik hak gewoon in stukken en weeg dan de stukken of het zo ongeveer klopt. Meestal wel ;)
Door smulpaap
#2838509
Ik neem aan dat je een heel konijn bedoelt .... incl de kop ?
Ik zie op je foto ook een grote hond .... 35 -45 kg ?
Dan zou ik het konijn ook in zijn geheel geven
Juist omdat je hond het kunstje nog niet zo goed beheerst
Een geheel konijn is dan een prima manier om te oefenen
De prooi is dan zo groot , daar moet wel op gewerkt worden
Sommige honden stoppen zelf met eten als ze voldaan zijn ( Ik weet niet wat zijn normale dagportie is )
Anderen eten door en kunnen hiervan over gaan geven bv , dus dat zou je even moeten bekijken
Ik zou na zo,n grote(re) maaltijd wel rust aanbieden
En net wat Kim al post , je kan de volgende portie er ook weer op aanpassen , minder geven dus
Mijn honden weten zelf wat ze opkunnen en stoppen als ze voldaan zijn
Ze laten een ev restje dan liggen en lopen erbij weg . Ik heb meerdere honden , dus als dat zo is dan is het klaar voor die dag en dan moeten ze naar binnen .
Door hannabelgje
#2838536
Ik geef hele prooidieren ook in z'n geheel. Ze mogen eten zoveel ze willen tot het op is. Met een niet zo grote hond en drie katten komt dat neer op een hele kip over twee of drie dagen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door