Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door yentl
#2838071
Nou ik kon het niet laten en ben toch aan het rekenen geslagen.
Ik ben toch uitgegaan van 16 kilo per hond en kom uit op

1120 gram bot
560  gram spervlees
336  gram orgaan
224  gram vis

Als ik zondag als visdag aan houdt zou het beteken voor de volgende dagen:
186 gram bot
93 gram spiervlees 
56  gram orgaan
Ik moet nu puzelen hoe het in een menu te zetten maar wilde eerst weten wat jullie vinden hier van?
Door Hanny
#2838205
Nu komt het aan op wat gepruts en dat zal wel gaan.
Die exacte gewichten gaan natuurlijk niet lukken. Niets aan de hand, de ene dag iets meer, de andere dag iets minder
Komt vast wel goed en natuurlijk moet je ook afwachten, of je honden wel willen eten wat je ze voor zet, dus niet te veel ineens aanschaffen. Een visdag geeft hier te dunne poep, maar dat weet je na een keer wel.
Hier eten ze alle dagen vleesbotten, dat is makkelijk, twee maal vis en spiervlees, eenmaal lever en eenmaal pens., hart en nier om de week.
Zo kom ik aan zeven dagen. Zonder het op te tellen bij het menu, eten ze iedere dag wat groenten, gaat per twee dagen in de vriezer en na het ontdooien een eitje er door.
Hier eten ze één keer per dag, omdat de porties anders zo klein en onhandig zijn.
Als je eenmaal de gang er in hebt, dan valt het wel mee.
Succes en geen paniek,

Hanny
Door yentl
#2838217
dank je wel hanny. Ja nu zit ik te prutsen ja. Ik ben nu zo ver voor 1 week dat ik als bot kip karkassen en eendenekken doe.
Qua pens de lam en de vis makreel. Die eten ze wel vaker
Door yentl
#2838253
Is dit wat? Ik heb rekening gehouden met meerdere diersoorten

Maandag 186 gram bot Kipkarkas
92  gram  spiervlees Paardensnijlingen
56 gram orgaan Lamshart

Dinsdag 186 gram bot Eendennek
92  gram spiervlees Rundersnijlingen

Woensdag  186 gram bot Kippenekken
92  gram spiervlees Hertenvlees
56  gram orgaan Lever

Donderdag  186 gram bot Lamsribben
92  gram spiervlees Rundersnijlingen
56 gram orgaan Niertjes

Vrijdag 224 gram vis Makreel
112  gram orgaan Pens

Zaterdag 186 gram bot Eendenekken
92  gram spiervlees hertenvlees

Zondag 186 gram bot Konijnkarkas
92 Gram spiervlees Paardensnijlingen
56 gram orgaan Pens
#2838390
Ik geef ook paarde snijlingen maar voor een paar cent meer heb je bijvoorbeeld paardensucade. Dit is veel beter vlees. Snijlingen it vaak veel vlies in, wat zenen etc. Zonde van t geld dus...
Door renate1985
#2838555
Ik zie op 1 dag vis en pens staan. Ik zou dit niet op 1 dag geven.
Wij geven bijvoorbeeld op woensdag orgaan, vrijdag vis en zondag pens.

Ik denk dat als je vis en pens op 1 dag geeft dat je grote kans hebt op diarree.
Orgaan verdeel ik verder niet maar kan je wel doen. Mijn honden doen het hier goed op maar je hebt ook honden die diarree krijgen als ze 1x per week hun orgaan krijgen.

Het is in het begin even puzzelen en uitzoeken wat het beste bij je hond past.
Door renate1985
#2838591
Het bot zou ik verdelen over 7 dagen, pens op 1 dag en vis op 1 dag en dan het spiervlees en orgaan over de andere 5 dagen verdelen. Of zoals ik doe 1 dag orgaan dan het spiervlees over de 4 andere dagen verdelen.
Het is maar net waar je hond het goed op doet.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door