Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#2836322
Vraagje hoe kan je testen of de herten/reeribben te hard zijn om aan je hond te geven.Ik heb geen snoeischaar dus die test kan ik niet doen.Wel heb ik een bijltje en een gevogelteschaar het bijltje ketst terug op de ribben  zonder een snede te maken en de gevogelteschaar komt er niet doorheen.De ribben zijn wel goed bevleesd maar ik vraag me nu af of ze niet te hard zijn om aan mijn honden tegeven.
Door chiva
#2836442
De breedte en dikte van de ribben zegt vaak ook al genoeg, door brede ( cm of 2,5)  ribben kom ik meestal niet met een snoeischaar.
Door ulla
#2836460
Niet geven ik heb 2 ervaren barfsters ( vanaf pup ) maar als ik er niet eens een snede met een bijltje in krijg dan is het gewoon nono.

Haal het vlees eraf dan heb je nog iets.
Door Flyball-Junkies
#2836762
ulla schreef: Niet geven ik heb 2 ervaren barfsters ( vanaf pup ) maar als ik er niet eens een snede met een bijltje in krijg dan is het gewoon nono.

Haal het vlees eraf dan heb je nog iets.
Ok Thanks heb ik nu gedaan.
Door Flyball-Junkies
#2836765
Vraagje zijn herten en reeribben altijd zo hard of heb ik nu gewoon pech gehad ik wil dat graag weten zodat ik ze dan in de toekomst niet meer gaat kopen.
Door smulpaap
#2836775
Flyball-Junkies schreef: Vraagje zijn herten en reeribben altijd zo hard of heb ik nu gewoon pech gehad ik wil dat graag weten zodat ik ze dan in de toekomst niet meer gaat kopen.


Hertenribben weet ik niet , die voer ik ze niet
Reeribben , wisselende ervaring mee . Soms een partij die allemaal zacht zijn
En soms zit er in zo,n partij toch nog een erg hard exemplaar
Mooiste is de hele jonge ribben , en als je weet waar en bij wie ze vandaan komen
Door Lil
#2836777
Erg wisselend zijn die vak van hardheid. Dus als ik ze niet kan zien voordat ik ze koop, krijgen ze het niet meer. Dus hebben ze hier al heel lang geen ree- of hertenribben meer gehad. Wel krijg ik af en toe erg mooi hertenspiervlees.
Door Kim en Casper
#2838395
Ik heb echt nog nooit harde ribben gehad.. Ik krijg mijn reeribben altijd via via. Hertenribben via degomeat. Deze waren de laatste keer echt super goed!
Door Lil
#2838618
Kim en Casper schreef: Ik heb echt nog nooit harde ribben gehad.. Ik krijg mijn reeribben altijd via via. Hertenribben via degomeat. Deze waren de laatste keer echt super goed!
houdt die adresjes dan maar in ere.  ;)
Door tammie
#2839101
Ook hier hertenribben en paardenribben.
Ondanks dat paardenribben worden afgeraden op het forum heb ik er net als met de hertenribben goede ervaringen mee.
Ik houd ze altijd hiermee wel extra in de gaten, de ribben moeten door de snoeischaartest heen komen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door