Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2836584
Ik weet niet of dit topic hier goed staat (anders verplaats het maar), maar is er iemand die ervaring heeft met hondenschoentjes voor een beauceron?
Omdat de achterpoten vanwege de dubbele Hubertusklauwen een nogal afwijkende vorm hebben in vergelijking met de poten van andere rassen vraag ik me af of de schoentjes wel zullen passen. Goede hondenschoentjes zijn niet echt goedkoop en als ze straks niet blijken te passen vind ik het toch zonde.
Omdat er hier altijd (heel) veel pekel gestrooid wordt bij de minste kans op gladheid, wil ik ze maar vast in huis hebben.
Alvast bedankt voor de reactie.
#2836586
Geen ervaring met de Beauceron. Hoop voor meneertje hier (enkele klauw achter) geen nodig te hebben. De schoenen die ik tot nu toe gebruik bij de andere honden gaan niet passen...

Als zou ik voor die hele lage gaan, die dus onder de hubertusklauw blijven. Volgens mij zijn die van ruffwear en dan ergens bestellen waar je ze na passen (in de woonkamer) kunt terugsturen.
#2836607
Ja, ik vraag me dus af of ik dan voor de lage zou moeten gaan, of juist voor de hoge zodat ze over de hubertusklauwen heen gaan. Maar misschien zijn ze daar te smal voor. Denk je dat de lage laag genoeg zijn om eronder te blijven? Géén schoentjes is hier niet echt een optie, want als het hier maar een beetje glad durft te worden, wordt er gelijk met bakken pekel gegooid.
Van te voren afspreken of ik ze misschien terug kan geven als ze niet passen is een goed idee. Ruilen heb ik niet zoveel aan denk ik of het zou dan tegen iets anders moeten zijn. Maar ja, dan moet je natuurlijk maar net iets nodig hebben.
#2843296
Ik had de lage schoenen van ruffwear voor Devina maar zo laag zijn ze bij haar dus niet. Ze zitten precies op het klauwtje en gaan precies daarop irriteren. Ik heb vervolgens gekozen voor hoge schoenen waarmee je zelf kan bepalen op welke hoogte je ze vast zet zodat je de klauwtjes kan vermijden.

Ik heb nu neopaws en die werken hier prima!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door