Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Shera
#2828131
Van onze da kregen we advies om onze hond paard te geven. Hij heeft een allergie vandaar.
Maar nu zei ze dat je het het beste bij de slager kan halen.

Maar toen ik thuis was bedacht ik me dat je toch ook 100% paard kvv hebt, dus waarom zou je die dan niet kunnen geven.
Wij hebben bij de slager gehaald maar dat kost ons dus 6,95 per kilo en voor een hond die dan een kilo per dag moet is dat toch wel erg duur. Moet het dan moet het maar ben benieuwd naar jullie mening of je net zo goed paard kan halen van kvv.
Door Lizzy
#2828203
[quote="Shera"]
Van onze da kregen we advies om onze hond paard te geven. Hij heeft een allergie vandaar.
Maar nu zei ze dat je het het beste bij de slager kan halen.

Maar toen ik thuis was bedacht ik me dat je toch ook 100% paard kvv hebt, dus waarom zou je die dan niet kunnen geven.
Wij hebben bij de slager gehaald maar dat kost ons dus 6,95 per kilo en voor een hond die dan een kilo per dag moet is dat toch wel erg duur. Moet het dan moet het maar ben benieuwd naar jullie mening of je net zo goed paard kan halen van kvv.
[/quote]

Moet je een eliminatie dieet doen? Hoe weet je dierenarts zo zeker dat er een allergie in het spel is? Waarvoor is je hond dan volgens je dierenarts allergisch?

Als het om een eliminatie dieet gaat: dan gaat het erom dat je een diersoort kiest dat je hond nooit eerder gegeten heeft. Om uit te vinden waar ie allergisch voor is. Dat kan paard zijn, maar het kan zijn dat je hond ook nog nooit eerder konijn heeft gegeten, dan kun je ook voor konijn kiezen.

Kan de KVV fabrikant garanderen dat er paard in zit en niks anders dan paard (ook geen restjes van een ander diersoort dat er per ongeluk in is beland bij het malen doordat de vleesmolen nog restjes bevat van een ander diersoort): dan kun je ook de KVV geven. Ik vraag me altijd wel af hoe zo'n KVV fabrikant de botten van paard maalt :g:
Door Shera
#2828267
We zijn al een paar weken (ongeveer 5 weken) bezig met een eliminatiedieet. Eend van carnibest. Maar ze krabt nog af en toe al is het wel veel minder.
Zelf denk ik dat het komt omdat ze toen onze katten ziek waren in die weken dus een keer het katteneten van het aanrecht had gepikt en een keer eten van de kat pikte die dus toen omdat die ziek was in de kamer at en een keer van 1 van de andere honden een lik meepikte. Want daarvoor het was een tijd helemaal weg.
De da zei dat eend toch wel vaak door eten werd gebruikt dus dat het toch niet zo zeldzaam is als wij dachten. Want volgens ons heeft zij nog nooit eend gehad.
En paard is volgens haar altijd schoon en zijn honden daar niet allergisch voor.

Allergisch word vermoed omdat zij dus veel krabte en beet, snuit afveegt aan poten en langs voorwerpen. En zij gaf periodes ook vaak over. Toen konden we de link leggen tussen vis eten en het wild menu van lotgering ( voor welk dier weten we daarin dus n iet) dus mede daarom denken ze aan voedselallergie.
Toen we stopte met het wildmenu en de vis was het overgeven over.
Maar als het haar dus lukt om iets van de katten te pikken met vis wat gelukkig bijna nooit voorkomt, dan kan je er donder op zeggen dat ze 's nachts weer overgeeft.

Dat lijkt me ook wel interessant om te weten hoe ze dat doen met die botten.
Door Shera
#2828275
Paard is voor haar trouwens geen nieuw dier, dat heeft ze al vaak gehad maar dan door een compleetmenu. Dus dat is ongeacht dat de da zegt dat dat schoon vlees is, niet meer goed om als eliminatiedieet te gebruiken ?
Door Guidetti
#2828357
Ik ben nu een maand of drie/ vier bezig met een eliminatie dieet van Haaksbarf paard,  en in paard zit 55% paardenspiervlees, 15% paardenorgaan, 15% paardenbot en 15% groente dus echt alleen paard. Ze hebben 8 smaken waar alleen één diersoort in zit.  Het is alleen niet zo goedkoop helaas.
Door M@rina
#2828453
[quote="Shera"]
Paard is voor haar trouwens geen nieuw dier, dat heeft ze al vaak gehad maar dan door een compleetmenu. Dus dat is ongeacht dat de da zegt dat dat schoon vlees is, niet meer goed om als eliminatiedieet te gebruiken ?
[/quote]

Dan heeft een eliminatiedieet met paard geen nut. Je moet echt een diersoort gaan voeren die ze nog nooit gehad heeft, daar zijn nog geen antistoffen tegen gemaakt. heeft ze weleens konijn gehad? All animal heeft een konijnvariant, parelhoen en kwartel hebben ze ook, zit ook niet vaak door ander voer heen.
Door Shera
#2828462
Ze heeft haas gehad. Dus dan zal konijn denk ik hetzelfde zijn.
Ik kan zo alleen nog maar bedenken dat zij dus naast de eend en de kalkoen ook nog nooit geit heeft gehad.

Dus ik denk dat ik de eend toch gewoon afmaak vanaf het moment dat ze het kattenvoer heeft gepikt. En daarna kalkoen en daarna geit bij voeg als het hopelijk goed gaat.
Paard valt dus af. Parelhoen en kwartel heeft ze ook nog nooit gehad dus die kan ik dan ook toevoegen hopelijk.
Door Lizzy
#2828532
[quote="Shera"]
Paard is voor haar trouwens geen nieuw dier, dat heeft ze al vaak gehad maar dan door een compleetmenu. Dus dat is ongeacht dat de da zegt dat dat schoon vlees is, niet meer goed om als eliminatiedieet te gebruiken ?
[/quote]

Ik denk dat je gerust je vraagtekens mag zetten bij de voedingsadviezen van je DA. Ten eerste is paard niks beter dan alle andere diersoorten, sterker nog, wild is beter en ten tweede heeft het geen zin om paard te geven als je hond daar al bekend mee is. Dus kennelijk weet hij ook niet helemaal hoe een voedselallergie werkt? Of weet hij niet dat je hond al paard heeft gegeten?
Door Shera
#2829152
Ik heb wel verteld dat zij paard heeft gehad.

Mooi dat ik haar dan ook nog konijn kan geven.Is er weer een dier bij. Als alles tenminste goed gaat.

Bedankt voor de antwoorden.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2833778
Ik denk eerder dat een allergietest meer nut heeft . Het bijten en schuren langs vanalles doet een van mijn franse bullen ook [ wanneer zn allergien opspelen ] en die is juist allergisch voor diverse mijten { waaronder huisstofmijt } en vlooien .
Door Shera
#2836505
Omdat zij ook geregeld  's nachts overgeeft werd er gedacht aan voedselallergie. Het gehele plaatje dus.
Vlooien is het eerste wat is uitgesloten door haar druppels te geven tegen vlooien , terwijl ze volgens ons geen vlooien hebben. Maar voor de vlooien die bijv in bos op haar springen.
Door renate1985
#2836541
Een vlooienallergie kan je niet uitsluiten door een pipetje te geven tegen vlooien.
Ook al krijgt een hond een pipet de vlo moet eerst bijten voor de vlo dood gaat.
Ik heb hier een hond met vlooien, teken en mijten allergie.
Hij krijgt van 1 vlo of tekenbeet uitslag over zijn lijf en ontstekingen ( vooral zijn oren ). Gelukkig heeft hij zelden last van vlooien of teken.
Ook al zou hij dus een pipet tegen vlooien krijgen dan krijgt hij nog de allergische reactie van een vlooienbeet.

Wij hebben toen wel een allergietest laten doen en nu we weten waar hij niet tegen kan kunnen we hem gericht helpen. Hij heeft nu bijna geen last meer van zijn allergieën door de aanpassingen in huis en zijn voeding.
Door Shera
#2836723
Hij heeft pipetjes waar door de vlo niet de tijd krijgt om hem te bijten omdat die dan al van hem af valt of zoiets.Zit niet in zijn bloed maar om hem heen, zei ze.

Maar zal eens overleggen of een test niet nodig is. Bedankt voor de tip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door