Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2835949
Na een hoop ellende van jeuk en kaalheid ben ik 6 weken geleden bij dr Vroom terecht gekomen.
Na overleg zijn we begonnen met een eliminatiedieet. Dit bestaat uit aardappel, tofu, en groene groente.
nu is Winnie jeukvrij en haar haren beginnen weer aan te groeien, na overleg met dr Vroom mogen we weer dingen gaan toevoegen.
Nu ben ik alleen vergeten te vragen als ik bijv. Rundvlees toevoeg ik iets anders moet weglaten.
en zou ik de rundvlees direct rauw kunnen geven?
#2836464
Misschien dat je beter kunt beginnen met konijn of kalkoen toe te voegen. Rundvlees en kip zijn vaak boosdoeners vwb allergie.
Ik zou beginnen met wat vlees toe te voegen en dan dat gewicht van biiv. de aardappel af halen.
#2836482
Aangezien ze nu dus jeukvrij is reageert ze niet op die dingen die ze nu al krijgt. Ik zou inderdaad, een relatief 'veilige' soort toevoegen, konijn, haas. oid. En dan inderdaad een gedeelte aardappel ofzo vervangen.
Als je er niet zeker van bent of je moet vervangen/toevoegen mail gewoon morgen even?
#2836629
Ik ga morgen idd eerst maar mailen, even overleggen.
ik dacht zelf dat ik de tofu moest weglaten en een ander eiwitbron moet toevoegen.
Verder gaat het nu supergoed, maar ze heeft ook nog altijd atopica. Maar we gaan eerst een voedselallergie uitsluiten, voordat we de atopica afbouwen. Nog een lange weg te gaan, maar heb er wel weer een beetje vertrouwen in.
Door Martine-Tom
#2836630
Bij een hond die zo gevoelig is zou ik overwegen of de allergietest niet een mooi hulpmiddel kan zijn.
Toevallig loopt er hier een hond met vergelijkbare problemen en ook het zelfkookdieet, die is helaas niet van vegetarisch af te krijgen. Niet ideaal maar ze doet het nu eindelijk goed.
#2836769
Ja een allergietest hebben we overwogen. Maar het is zeker dat Winnie een huisstofmijt allergie heeft. Het bleek dat Winnie bij de eerste eigenaar ook al in oisterwijk geweest was. Wij zijn derde eigenaar en volgens dr Vroom is een allergietest nu voor ons weggegooit geld. We moeten nu eerst uitsluiten of er niet een voedselallergie bij gekomen is.
#2837028
Winnie had erg veel jeuk.
om een lang verhaal kort te maken, vond dr Vroom dat het zo niet kon en zijn we rigoureus te werk gegaan om alles in een keer te behandelen. Zodat ze van die vreselijke jeuk verlost werd. Ze kreeg van te voren moderin (prednison vorm) maar die sloeg niet meer aan. Dus daar ben ik direct mee moeten stoppen en kreeg ik atopica en dexoral mee dit is een andere vorm van prednison. Deze heeft ze 2 dagen gehad en de jeuk was volledig verdwenen. Daarna ben ik gestopt met de dexoral en moest ze de atopica door vlijven slikken. En natuurlijk vanaf de eerste dag ben ik met het zelf kook dieet begonnen.
dus vanaf die tijd dat ze atopica krijgt en het zelf kook dieet, heeft ze totaal geen jeuk meer gehad. Nu moeten we dus idd een ander soort eiwit gaan toevoegen aan haar dieet om een eventuele voedselallergie op te sporen.
Volgens dr Vroom wees bij de eerste eigenaar van winnie alles erop dat ze een huisstofmijtallergie had. Ze had dit toen willen testen maar deze mensen besloten toen dat ze voor winnie een andere eigenaar zochten.
Vandaar dus de atopica. Ze krijgt momenteel de helft van de dosering die ze normaal zou moeten krijgen, maar zolang ze geen jeuk heeft gaan we door.  Nu gaan we dus eerst op voeding door testen als daar verder niets uitkomt kan ik proberen de atopica af te bouwen. Maar dan zijn we weer een hele poos verder denk ik.
Dus echt antwoord op je vraag of ik verschil merk kan ik niet zeggen, het kan nu aan de voeding liggen of aan de atopica, maar winnie heeft hier bij ons...bijna 2 jaar nu nog nooit zoveel energie gahad als nu de laatste 6 weken. Dus dat is voor ons alleen maar positief.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door