Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2836122
Denk ik zo'n 700 Gr.  Mijn Weegschaal gaat niet verder dan 500. :P
En dan dus zo'n 5% toch?
Is dat dan 35 Gr. Per dag? Is wel weinig toch? :o
Door Martine-Tom
#2836123
Hoe oud is ie?
700 gram is in mijn idee sowieso te weinig...
Maar goed een kitten voer je het best onbeperkt vind ik.
Door Sylvi@
#2836126
Eens, lekker laten eten wat hij (of zij) wil (de komende maanden, of hij moet echt te dik worden).
Door Lizzy
#2836151
spreeuwtje schreef: Koekie is pas 7 weken. Die mensen gingen met de kerst op vakantie dus hij kon niet langer.
:-X :-X :-X :-X

Onbeperkt voeren, dat lijkt me het beste. Maar vergeet niet, het maagje van die kleine smurf is zo groot als een walnoot! Dus daar gaat ook niet teveel in, tegelijkertijd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2836155
Ja. Ik had er ook zo mijn gedachten over. Niet geënt nog natuurlijk. En ook best prijzig, hoewel mij dat niet uitmaakt.
Maar is ong 700 Gr voor zo'n kleintje te weinig dan?
T leek mij wel ok. T is een flinke beer.
Mamapoes was brandmager. Ze kreeg kattenmelk als extra. :-X
Ik heb ze bibi gegeven. Daar hebben mamapoes en de andere kleintjes ook van gegeten.
En die kleine eet nu als een dokwerker. T is alleen fijn om een richtlijn te hebben. Gisteravond at hij niks meer. Dus ik ging me zorgen maken.
Maar nu gaat er weer aardig wat in.
Door Sylvi@
#2836159
700 gram voor 7 weken is prima, zou zo vaak als mogelijk eten aanbieden, 4 a 5 x per dag en dan gewoon onbeperkt laten eten.
Door fem fatale
#2836162
700 gram voor 7 weken is het minimum, niet prima, maar het kan wel.

Richtlijn is 10% per dag voor een kitten, maar dat is echt een richtlijn, bij mij hebben ze periodes ook wel 50% gegeten, en zaten ze echt na een paar maanden pas op die 10%. Groeien en spelen kost nu eenmaal veel energie.

Onbeperkt voeren is prima, liefst ook de hele dag laten staan, want kittens eten niet per se regelmatig, maar dat is wat lastig met honden natuurlijk, dus dan zou ik zo vaak mogelijk aanbieden.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2836166
Ok. Veel meer dus.
Gister at hij niet alles op en later wilde hij zelfs niet meer. En t was al zo weinig. Dus ik ging twijfelen.
Ik heb net een flink prakkie van restjes van de honden opzij gezet.
Paard, rund, kip en hert.
Nog geen bot maar wel hart.
En vanavond nog KVV waar wel wat bot in zit.
Door Martine-Tom
#2836199
spreeuwtje schreef: Koekie is pas 7 weken. Die mensen gingen met de kerst op vakantie dus hij kon niet langer.
:-X

700 voor 7 weken kan kloppen, maar ik vind 8 weken én een kilo toch echt een minimale vereiste om een kitten te plaatsen...lekkere fökker had ie... :-\
Onbeperkt voeren en lekker laten groeien!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2836204
Martine-Tom schreef: :-X

700 voor 7 weken kan kloppen, maar ik vind 8 weken én een kilo toch echt een minimale vereiste om een kitten te plaatsen...lekkere fökker had ie... :-\
Onbeperkt voeren en lekker laten groeien!
Ja ben ik t mee eens.
Het leek een goede fokker (t is een kruising tussen main coon en kater van de straat). Maar toen we al hadden toegezegd en verliefd waren vertelde ze wat haar plannen waren. Ik dacht ook dat t voor die prijs, die net zo hoog was bij soortgelijke andere kittens, incl entingen zou zijn.

Volgende week hoort t katje nogmaals ontwormt te worden.
Zouden jullie dat doen of zouden jullie nog even wachten.
Door fem fatale
#2836224
Heeft hij de eerdere ontwormingen wel al gehad? Ik zou de babyontwormingen (dat zijn er 3 ofzo) wel doen, daarna niet meer. Zeker bij deze fokker weet je niet of de moeder 100% wormvrij was.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2836230
Ja die zou hij wel gehad hebben.
Hij ziet er verder prima uit.
Geen dik buikje, goede vacht, heldere oogjes.
Moet die dan op 8 weken? Of kan dat nog een weekje wachten tot hij wat aangekomen is?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door