Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hamada
#2834148
De laatste maanden merken we dat onze drie honden (cavaliers) kei en keiharde ontlasting hebben op diverse soorten kvv.
Bij de Kiezebrink krijgen ze extra kippelever, stukjes soepvlees en groente en dat heeft redelijk maar nog niet ideaal effect.
Met de Naturis en de Darf is het bijna letterlijk een hele bevalling voor de doggies om een en ander kwijt te raken. Zelfs als ze extra groenten erbij krijgen.
Carnivoer is wisselend, afhankelijk van de smaak.
Af en toe geef ik ze een scheut olijfolie als het ze heel erg dwars zit, maar dat lijkt me niet echt geschikt om standaard te geven.
Werkt zalmolie ook laxerend of niet? Of heeft iemand andere ervaringen om hier een oplossing voor te vinden?
Alvast bedankt.
Door spikkel
#2834192
vervelend obstipatie en ook niet goed als het steeds voorkomt.
Je zou vleesbotten zelf kunnen malen, zodat je de juiste verhouding hebt voor je honden en dat is even uitvogelen. Hierbij kun je spiervlees en orgaan los bij voegen,
of alles zelf malen, of helemaal gaan barfen.
Zalmolie werkt bij mij niet echt laxerend, ze mogen ook maar zoveel per dag hebben. Het is ook geen oplossing om zalmolie erbij te geven om de ontlasting normaal te krijgen. Persoonlijk vind ik dat je het probleem in de voeding moet oplossen, zodat het niet meer voorkomt.
Door Shanti en co
#2834407
Kiezebrink is geen kvv, daarvan moet je ongeveer half om half kiezebrink en spiervlees voeren. Op Darf hebben wel meer honden erg harde ontlasting en over de andere twee weet ik niet zoveel.
Ik zou of kvv met minder bot gaan voeren of wat extra spiervlees en eventueel wat orgaan (niet te veel, vaak zit dat al genoeg in kvv) bij de kvv voeren.
Door hamada
#2834685
Dank voor de tips.
Kiezebrink vulde ik al aan, misschien met nog wat meer spiervlees toevoegen.
Via internet is het lastig om te vinden welkie kvv's minder bot hebben. En gaan barfen dat zit er door drukke agenda's op dit moment niet in.
Ik zoek eens verder.
Door Shanti en co
#2834708
Wat ikzelf een fijne site vond toen ik kvv voerde was voerwijzer, daar kun je bij de meeste kvv's zien hoe de percentages zijn.
En dan zou ik inderdaad meer vlees bij naast kiezebrink voeren, blijkbaar hebben jouw hondjes niet zoveel bot nodig.
Door M@rina
#2834872
Even voor je op een rijtje kvv's met 15% bot:
Alaska, Darf, Dinapet, Haaksbarf, Lotering, Tammenga, Naturis, Tacana.

Maar dat zegt nog steeds niet veel hoor. Ik zie dat je honden op Darf ook harde ontlasting hebben, ook daar zit maar 15% bot in...

Kiezenbrink bevat alleen bot een orgaanvlees daar moet je geen orgaan meer aan toevoegen, wel veel spiervlees n groent als je dat wilt. Op 500 gram Kiezenbrink doe ik altijd 300 gram spiervlees, maar bij jou honden zou ik beginnen met 500 gram Kiezenbrink en 500 gram spiervlees.
Door hamada
#2835110
Kiezebrink met spiervlees vinden ze heerlijk, dus we gaan dat maar eens proberen met fifty fifty.
En dan maar eens proberen hoe andere merken vallen.
In ieder geval weer veel info gekregen waar ik verder mee kan. :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2835530
ik doe extra pens erbij ik geef voornamelijk best4dogs maar sintje heeft soms ook te hard,wat kan je er nog meer aan doen? en wat voor bladgroente? en hoeveel en hoevaak?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door