Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2835046
Hallo allemaal,

We zitten hier weer even met een vraag: Xerox begint de laatste tijd -net als vorig jaar in de winter- weer af te vallen. Ik ben al bezig het percentage omhoog te schroeven. Hij zal nu zo'n 32 kg wegen en krijgt een kleine 1200 gram op dit moment. 200 gr 's ochtends en de rest 's avonds. Vorig jaar heeft hij ook een tijdje 1300 gram gehad, maar ook toen was hij een hele tijd vrij schraal.

Hoe kan ik hem op een verantwoorde manier op gewicht krijgen én houden? Het percentage verder omhoog schroeven? Of dubbele maaltijden overwegen (laatst had hij een maaltijd gejat en dat is eigenlijk best goed gegaan) en zo ja, hoe 'organiseer' ik dat dan? Wat zijn de regels omtrent dubbele maaltijden (wandelen wel/niet na de maaltijd, hoeveel tijd tussen de maaltijden enz.) Of is het misschien slim om koolhydraten toe te voegen?

Bedankt alvast weer voor de tips!
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2835213
Hier met Jack precies hetzelfde. Hij weegt 35 kilo en krijgt nu 1500 gram terwijl hij in de zomer genoeg heeft aan een kilo.
Ik geef in de winter ook wat meer vettere diersoorten zoals geit en lam.
Gebruikersavatar
Door Else
#2835291
Hier precies t zelfde (winter wordt meneer mager) , ik geef hem dan altijd tijdelijk het dubbele totdat die weer op gewicht is en dan kijk ik of ik tzt met om de dag het dubbele uit kan komen. Iets meer geven (bijv 300 gram) vind ik altijd erg onhandig omdat alles per kg is voorverpakt en je dan moet gaan ontdooien/ snijden etc...
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2835457
Vetter vlees geef ik inderdaad al (tenminste, voor zover dat mogelijk is met een eliminatiedieet), maar ik kan hem dus rustig nog een stuk verder opvoeren begrijp ik. Dank!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door