Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door yentl
#2835061
Ik ben veel aan het lezen en gisteren al een topic geplaats maar te onzeker of ik het goed doe. Ik voer al lang kvv en af en toe eens wat nekken of pens er bij. Nu wil ik 2 dagen (als het mogelijk is 3) barf er bij gaan geven.
Momenteel wat ik in de vriezer nog heb aan kvv is kip/vis en compleet.
Kan ik zaterdag bijvoorbeeld een grote runder penslap geven en zondag nekken? Of hebben jullie betere opties?
Ik heb 2 border collies teefjes van beide 16 kilo en een van 2 en een van 3 jaar oud.
Ik hoop op reacties en alvast bedankt!!
Door eelke
#2835202
[quote="yentl"]
Dus geen goed idee om 2 dagen te barfen
[/quote]

Jawel hoor, dat kan prima. Ik verpak hier ook alles per dagportie's, dus waarom zou dat bij jou niet gaan?
Door yentl
#2835360
Ik ga meteen kijken dank je wel
Heb het idee dat ik beetje lastig ben haha
Ik heb al heel veel gelezen hier hoor het is meer dat ik zeker wil weten dat ik iets goed doe
Door eelke
#2835362
[quote="yentl"]
Ik ga meteen kijken dank je wel
Heb het idee dat ik beetje lastig ben haha
Ik heb al heel veel gelezen hier hoor het is meer dat ik zeker wil weten dat ik iets goed doe
[/quote]

Nee joh, het is voor iedereen zoeken en uitvinden in het begin! We helpen je wel op weg hoor!

Hoeveel kvv eet je hond nu per dag?
Door yentl
#2835389
Hoi hoi dank je wel voor je reactie.
Mijn ene border eet 300 gram per dag wisselende tijden. De ander (moet nog een kilo kwijt komt snel aan) eet 250 per dag ook wisselende tijden.
Door eelke
#2835395
Oke, als je dan uitgaat van 350 gram per dag, en 50% vleesbot, 30% spiervlees en 20% orgaan kom je op het volgende;

350 : 10 = 35 gram (= dus 10%)

175 gram vleesbot (35 x 5)
105 gram spiervlees (35 x 3)
70 gram orgaan (35 x 2)
Niet echt de de perfecte percentage's omdat je normaal ook nog uitgaat van 10% groentemix maar dat is aan jou of je dat ook nog wilt voeren.

Verder kijk je dan naar wat je je honden aan kvv voert, welke diersoorten, wel of geen vis, en juist die dingen die ontbreken probeer je dan op je barfdagen te voeren.

Omdat het niet helemaal de bedoeling is dat we alles voor je uitrekenen, omdat het juist belangrijk is dat je zelf weet wat je doet, laat ik het hier weer even bij. Ik zou zeggen kijk even hoe je nu weer verder komt, en stel de vragen die je tegenkomt gerust weer!
Door eelke
#2835399
[quote="yentl"]
dank je wel!!
[/quote]

Succes!

Nogmaals, niet dat we je niet willen helpen, maar het is belangrijk dat je zelf weet wat je doet. En daar kom je beter achter door de vragen te stellen waar je nog een antwoord op nodig heb, dan dat ik een heel menu voor je ga uitrekenen ;)

Maar veel vragen zijn we ook niet vies van hoor!
Door yentl
#2835426
Ja ik weet het ik ga er nog maar eens rustig voor zitten. De berekening die jij had wist ik op zich wel. Maar ik heb meer moeite hoe dat aan te passen met bestellen producten en dan te portioneren. Ik denk dat ik in ieder geval 3 verschillende soorten moet doen. Want in de kvv die ik nu nog heb zitten 3 soorten.
Door yentl
#2836861
Hallo iedereen

Nou de afgelopen dagen even nagedacht en denk dat ik het barfen toch maar even laat voor wat het is. Ik kom er niet uit qua berekeningen en bestellen in hoeveelheden. Waarschijnlijk erg blond  ::)
In ieder geval bedankt voor de reacties die gegeven zijn.
Iedereen een goed uiteinde!!!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2837118
yentle , als je 4 of 5 dagen kvv compleet geeft kun je de andere dagen bv van de poelier een halve kip voeren of een stuk rundvlees met misschien wat kippennekken/eendennekken of een konijnkarkas met bv een kipfileetje  ....  ( het gewicht wat je normaal voert)
hou dan ff rekening dat je wel variatie houdt in de kvv , bv je voert met  kvv niet de soorten die je met barf geeft ...
in de kvv zit genoeg orgaan dus tekorten zullen ze niet mislopen ....
gisterenavond hier vergeten eten uit te halen , was net bij de supermarkt dus heb voor de makkelijkheid even een pakje pens smuldier mee genomen ....
je kunt een vis of een pensdag invoeren , neem bv bij vis sardines dan voer je ook compleet ...
verder gewoon vragen als je twijfelt  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door