Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door davidoffke
#2834736
Beste een vraag je onze Faith sta nu ongeveer 12dage op kvv. Ik heb den indruk da zenne stoelgang enorm droog is. Is dit normaal. Dank je
Door spikkel
#2834753
Als de stoelgang heel droog en wit en korrelig er uit ziet, voer je teveel bot, je kan wat extra spiervlees erbij voeren. Ik weet niet wat voor merk je voert, er zijn Kvv die meer bot hebben.
Het kan ook zijn dat de darmen nog niet helemaal gewend zijn aan rauw, dus ook dan wat spiervlees erbij voeren.
Wat extra water over de Kvv kan ook geen kwaad.
Door davidoffke
#2834889
OK dank hij hij sta veel mooier en voller. De vacht blinkt mooi. Geen rode uitslag meer. Ja te veel bot kan wel hij is al een paar dagen Aant kauwen op een kalfsonderbot dus. Gewoon water extra toevoegen moet ook lukken. Top thx
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2834943
[quote="davidoffke"]
OK dank hij hij sta veel mooier en voller. De vacht blinkt mooi. Geen rode uitslag meer. Ja te veel bot kan wel hij is al een paar dagen Aant kauwen op een kalfsonderbot dus. Gewoon water extra toevoegen moet ook lukken. Top thx
[/quote]

Met water ga je het niet redden denk ik.

Dragende botten (die niet op kunnen) worden hier over het algemeen niet gevoerd (slijtage tanden en calcium gehalte) ik zou eerder dat bot weglaten.
Welk merk voer je? Dat kan ook nog wel eens verschil maken
Door M@rina
#2835085
Zoals Sarah zegt dat kalsbo wegdoen, is te hard, je hond kan de tanden er op stuk bijten en misschien is daardoor de ontlasting ook wel te droog.

Welk merk kvv voer je?

Water maakt de ontlasting niet minder droog, hoor dat extra vocht wordt gewon uitgeplast.
Door davidoffke
#2838179
dat was uit de maxizoo hier bij ons. de kvv dat ik geen is van gn hondensport een erkende winkel en tinlo. het gaat beter de stoelgang is terug normaal. dank je voor feedback.
Door Ruisje
#2838185
Tinlo zit vaak erg veel bot in. Hier hebben ze dat 1x gehad (had 10 kilo gewonnen) maar moest er spiervlees of pens bijdoen. Ontlasting was kogelhart en wit.
Door davidoffke
#2838275
wij hebben een mengeling omdat in de andere ook kip zit en in kip zaten kippenmagen verwerkt dat bevat graan en faith is allergisch aan granen. maar da was de eerste dagen dat zijn stoelgang hard was. nu is zijn stoelgang beter. we geven niet dagelijks tinlo. we geven ongeveer 5 verschillende soorten vlees met onze kvv 1 worst voor 2dagen ongeveer.

groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door