Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2834689
Kleine beer stond op iets scherps. Haar grote voetkussen zit een snee in over de hoogte richting het bloede flink. Schoongemaakt, maar het blijft bloeden, is nu een uur gereden. We zijn op vakantie, da die een beetje iets kan, maar geen gasnarcose oid heeft is een uur rijden. Ik twijfel wat ik moet doen, gewoon rust houden en het bloeden zal wel stoppen of toch heenrijden. Het was een scherf geen splinters oid.
Laatst gewijzigd door kira op ma 30 dec 2013, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2834695
Toen Gijs dat had ben ik wel naar de DA geweest, mede omdat we op vakantie zouden gaan. De DA gaf toen aan dat het erg pijnlijk was, en heeft pijnstillers voorgeschreven. Gijs kon er ook niet goed op lopen, liep helemaal mank.

Joep daarintegen heeft vorig jaar AL zijn poten opgehaald op het strand, en daar was niks van te merken, behalve een bloedbad. Kan best lang blijven bloeden...
Gebruikersavatar
Door kira
#2834712
Doe er nu steeds honing zalf op met een hydro gaasje dat ik vast tape. Ben al een groot aantal gaasjes verder maar het lijkt minder te gaan bloeden. Hoop dat het de goede keuze is om niet naar de da te gaan.
Door eelke
#2834715
kira schreef: Doe er nu steeds honing zalf op met een hydro gaasje dat ik vast tape. Ben al een groot aantal gaasjes verder maar het lijkt minder te gaan bloeden. Hoop dat het de goede keuze is om niet naar de da te gaan.
Loopt ze er gewoon op?
Ik zou het gewoon even aan de lucht laten drogen als ze gewoon even een uurtje op haar plek kan blijven liggen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2834750
eelke schreef: Loopt ze er gewoon op?
Ik zou het gewoon even aan de lucht laten drogen als ze gewoon even een uurtje op haar plek kan blijven liggen.
Ze loopt er heel klein beetje op als ik beweeg moet ze ook bewegen. Bloeden wordt nu minder maar zie nu ook dat het wel een mega jaap is. Doet ook au merk ik nu. Daf is nu naar een dierenwinkel aan het rijden de Duitse jumper, is een uur rijden en gaat schoentjes halen zodat ze wel kan plassen en poepen buiten. Heb er weer honingzalf op gedaan volgens mij werkt dat ook tegen enge ontstekingen.
Door eelke
#2834752
hmm volgens mij kon zoiets ook niet gehecht worden. Een schoentje lijkt me wel een goed idee. Tip was hier toen uitbruisen met waterstofperoxide, omdat dat echt elk hoekje in de snee mee pakt. Hopelijk geneest het snel.!
Gebruikersavatar
Door kira
#2834765
Ik had onze da in nl even gebeld, hij zou het waarschijnlijk wel hechten, maar ik vrees dat ik mijn hondje hier niet onder narcose durf te laten gaan, ze is een fijn gevoelig type. Enig idee wat waterstofperoxide op zijn Duits is?
Door eelke
#2834777
kira schreef: Ik had onze da in nl even gebeld, hij zou het waarschijnlijk wel hechten, maar ik vrees dat ik mijn hondje hier niet onder narcose durf te laten gaan, ze is een fijn gevoelig type. Enig idee wat waterstofperoxide op zijn Duits is?
Misschien Anne in duitsland even pb'en? Ik zou het niet weten...
Gebruikersavatar
Door kira
#2834799
Ga ik doen, er is inmiddels een schoen gekocht, ze ligt nu al denk anderhalf uur stil op de bank. Bloeden is nu gestopt, het zal wel weer weer gaan bloeden als ze loopt denk ik maar neem aan dat dat minder is en eerder stelpt. Wat een onhandige toestand zeg.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2834805
Geen hond met een jaap, maar een poes. Ook geen da in de buurt, en geen auto om ergens te komen.
Zijn achterpoot, wond schoongemaakt. En ingepakt als een ware frikandel. Na 2 dagen verband eraf.
Verschonen en weer 2 dagen tot onze 14 dagen om waren.
Niet gehecht, geen ontsteking.
Goed in de gaten gehouden. Maar ehm een beer weegt wel iets meer, dus wellicht wel da?
Beterschap met de 'kleine'.  :-*
Gebruikersavatar
Door Berna
#2834879
Onze honden hebben het wel eens...doe er niks aan. Gewoon zo laten, genees met een weekje in de regel.
Laatst had onze vizsla op de jacht het grootste kussentje van zn voorpoot dwars over open gehaald. Heel dag gaf hij geen krimp,merkte het pas de volgende dag. Hij had duidelijk pijn in zn poot, keek er onder en jawel; flinke jaap.
Een week later was het over en kon hij weer lekker mee jagen. Tenzijn het echt een gapende wond is zou ik er niks aan doen. Anders moet je het laten hechten, maar dat doen ze niet graag aan de poten.
Gebruikersavatar
Door kira
#2834883
Berna schreef: Onze honden hebben het wel eens...doe er niks aan. Gewoon zo laten, genees met een weekje in de regel.
Laatst had onze vizsla op de jacht het grootste kussentje van zn voorpoot dwars over open gehaald. Heel dag gaf hij geen krimp,merkte het pas de volgende dag. Hij had duidelijk pijn in zn poot, keek er onder en jawel; flinke jaap.
Een week later was het over en kon hij weer lekker mee jagen. Tenzijn het echt een gapende wond is zou ik er niks aan doen. Anders moet je het laten hechten, maar dat doen ze niet graag aan de poten.
Het Was hier niet te missen want het was een bloedbad. Denk ook niet dat het met een week dicht is. Ik probeer de wondranden bij elkaar te houden. Nu bloed het alleen als ze zich beweegt, doet ze minimaal overigens. Heb inmiddels een schoentje voor als ze naar buiten moet, rollen tape en we hopen maar op een spoedig herstel.
Door Lil
#2834894
hechten??

Ik ben erg verbaasd. Boris heeft dat een aantal keren aan de hand gehad, bloed rustig een dag of 2. Geen 1 da die dat doet hechten. Die doen een verband erom en thats it. De eerste keer is mij in Dtl gebeurd en toen ben ik naar een Duitse da geweest. Die hechtte dat niet. Tweede keer in NL gebeurd en naar mijn eigen da gegaan en die hechtte het ook niet.

Groene leem doet wonderen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2834903
Ik heb een hele koffer met spullen mee, behalve groene leem. Ook geen idee of dat in Duitsland te koop is.

Lil, waren dat ook enorme japen dat je echt in de voet kijkt en dat bloeden is dus oké? Ik ken wel sneetjes in poten maar niet sneden. Ik had onze da in nl gebeld en die hecht het dus wel maar die doen ook plastische chirurgie en zijn wellicht snel met hechten. Gezien de gebrekkige narcose hier en mijn wetenschap dat kleine beer nogal vreemd reageert op reguliere middelen laat ik het nu maar even zo.

Het bloeden wordt wel minder ze is kalm en voor de avond plas zal ik de schoen aandoen die daf net in een winkel een uurtje verderop gehaald heeft. Daarna ontsmet ik dan weer en een klodder honingzalf erop.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door