Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2834755
Heeft een mn geleden giga veel vlooien gehad.. gewassen pipet en dat soort dingen... een dag erna een hotspot en ook ontstoken anaalklieren...... ab kuur anaalklieren leeg geknepen....
nu in die tijd  voor de 3de ontstoken anaalklieren waar ie echt mega last van heeft... veel jeuk, pijn..... dus al een paar x uitgeknepen en de 3de ab kuur.... dit kan zo niet door gaan natuurlijk...
tips?
Door lightning
#2834761
Arme hond. Cj heeft dat ook veel vuldig gehad met die anaalklieren en knapte dan ook gewoon. Bij haar heb ik het weg laten halen toen die anaalklieren, maar ook dat is niet zonder risico's en erg rigureus.
Door Nynke
#2835079
Gunnar's anaalklieren waren verwijderd en daar zijn nooit problemen door ontstaan. Als Jeppe en Pezzo zoveel last hadden zou ik ze ook laten verwijderen. 
Door keetje
#2835088
Heel toevallig had mijn DA het vanmiddag over de anaalklieren spoelen met ab?  Ik had er nog nooit van gehoord en ben er niet verder over doorgegaan omdat mijn hoofd er eigenlijk niet naar stond. (Dat ging over Luna en ik was er met/voor Oude Theo). Maar ik zal er de eerstvolgende keer toch eens over hebben want Luna heeft al 2 jaar ontzettende last van haar anaalklieren.

Misschien is dat iets voor het hondje?
Door miekjevdv
#2835246
Mijn beagle had ook veel last van zijn anaalklieren.
De laatste keer zo erg dat heel zijn achterste opgezwollen was.

Toen naar de DA geweest en AB meegekregen. Was toen wel niet mijn eigen DA, die was juist met vakantie.
Een week later was het minder gezwollen, maar nog nie gedaan en toen naar mijn eigen DA geweest.

Die zei toen dat AB (tabletten) eigenlijk tegen een anaalklier ontsteking niet goed helpt.
De AB (tabletten) geraakt bijna niet tot aan de klieren.

Hij heeft mijn hond toen verdoofd en zijn klieren uitgeknepen en goed uitgespoeld.
Daarna heeft hij er AB ingespoten.

Mijn hond heeft het daarna nooit meer gehad.
Hij is nu op 13 jarige leeftijd overleden en toen de DA die AB er in gespoten heeft is toch zeker 3 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door miekjevdv op di 24 dec 2013, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2835254
Mickey had vroeger enorm veel anaalklier problemen, toen ik vers ben gaan voeren was het over.
Wel krijgt Mickey een vrij hoog bot peercentage, zodat haar ontlasting standaard wat aan de (te) harde kant is. Dat zorgt ervoor dat de klieren op een natuurlijke manier goed geleegd worden. Maar goed - dat is preventief en niet de oplossing voor nu direct...

Je kan inderdaad met een mastitis injector (spuitje) rechtstreeks antibiotica zalf in de klier spuiten, dat werkt echt tig keer beter dan een kuur die ze moeten innemen omdat deze direct ter plaatse is... maar tis wel een handigheidje om het juiste gaatje te vinden....
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2835944
B had ook zoveel last toen ze jong was. Ik ben 1 keer in de week alleen kippennekken gaan geven zodat de ontlasting hard was. De tussenpozen tussen uitknijpen heb ik steeds langer gelaten en na een aantal weken was het niet meer nodig. Ze heeft daarna nooit meer last gehad.
Door Lizzy
#2835948
Mijn dierenarts heeft bij Pinkel ooit de anaalklieren ingespoten met een kortwerkend AB en daarna met een langwerkend AB en afijn, dat moet aan allerlei voorwaarden voldoen, dat topic staat vast nog wel op Barfplaats. Dat heeft verdomd goed geholpen, daarna geen problemen meer gehad. Uitknijpen van anaalklieren betekend wel dat je dat 'actief houdt' en je aan de gang kunt blijven. Afbouwen is echt een grote noodzaak! Er zijn ook goede homeopathische middelen zoals Hepar Sulfuris. Moet je wel de goede verdunning nemen die past bij de stand-van-zaken (lees stand van problemen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door