Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2834719
Vanmorgen met Theo naar de DA gegaan. Hij liep al een paar dagen met een kromme rug, in de poepstand, zeg maar. Maar ik vond wel keuteltjes en plassen in zijn kattenbak buiten dus het leek me wel dat er ontlast werd.
Toch vertrouwde ik het niet,.... nou, zijn blaas zat val en ook een dikke bult ontlasting in zijn darmen. Dat steeds in de poepstand lopen komt waarschijnlijk omdat zijn rug te veel pijn doet, of zijn spieren te zwak zijn om zich toch goed te ontlasten. Dus hij is gebleven. Gaat onder narcose om de boel weer leeg te maken. Er zit een groot risico aan die narcose, hij kan er dus gewoon in blijven, maar zo kan het ook niet langer dus dan moet ik hem ook in laten slapen, dus lood om oud ijzer. Ook wordt er nu een foto gemaakt van zijn rug, zijn urine gaat onderzocht worden en zijn bloed. Dus ik eet brood met de kerst.  :mrgreen:
Ik krijg een telefoontje hoe of wat maar zie het somber in. Wel cru, nog geen 3 maanden bij ons en nu alweer afscheid nemen?

Toen ik op weg was naar huis realiseerde ik me dat ik niet eens goed afscheid genomen had van hem, voor het geval dat? Dus terug, en daar kijken ze niet gek van op in de kliniek, ze kennen me. ;) Dus nog even geknuffeld en gezegd dat als het niet meer kon dat hij dan iedereen de groeten moet doen.  :oops:

Ik hoop het beste maar heb er een zwaar hoofd in,...
Laatst gewijzigd door keetje op do 20 nov 2014, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#2834762
**Zie nu dat hij hier fout staat, moet in Katten medisch. Ik post weinig over de katten dus daarom waarschijnlijk.**

Modjes, verplaats maar als hij hier storend staat.  :-[
Door keetje
#2835093
Vanmiddag gebeld,... hij zat dus echt helemaal vol. Ze gaan hem nu 4 keer per dag laxeren en morgen om 12 uur kan ik terug bellen. Hij is dus wel uit de narcose gekomen. Ik had zo'n paraveterinaire aan de foon dus ik vraag morgen wel even, als ik hem dan tenminste op kan halen, wat er op de foto te zien was. In ieder geval niets zo ernstigs dat inslapen nu nodig was. Ik ben benieuwd, hij zit daar vannacht goed. Misschien verder op blik voer en met metacam? Prima, ik zie het wel.

Bedankt voor jullie duimen, ze hebben in ieder geval tot nu toe geholpen, hij is uit narcose gekomen.  ;)
Door keetje
#2835403
Net telefoontje gehad van de DA. Gisteren was het niet gelukt hem helemaal leeg te krijgen en vanmorgen weer onder een roesje, waar hij gelukkig weer uitgekomen is, de rest zoveel mogelijk verwijderd. Is een hele klus geweest en vanmiddag mag ik hem ophalen, als hij weer helemaal op de wereld is. Maar heel hoogstwaarschijnlijk werken zijn darmen niet meer waardoor de poep zich opstapelt en datzelfde geldt ook voor zijn blaas. Die spieren, waar je eigenlijk niet bij na hoeft te denken, werken niet meer uit zichzelf, een soort van verlamming dus. Heel soms kan je dat weer aan de gang krijgen, hij krijgt laxeermiddelen mee, moet blikvoer, iets aangelengd met water en hij krijgt een medicijn mee om die darmen en blaas toch zelf weer te laten samen trekken. Zit hij nu na de kerstdagen weer vol dan gaat hij over de regenboogbrug. Ik heb hem uit het asiel gehaald om zijn laatste dagen hier te slijten maar dan wel zonder pijn. Ik laat hem dan dus gaan.
Wel heb ik nu een paar dagen om Dochterlief weer voor te bereiden op het heengaan van Theo, doe ik al een tijdje, ze weet dat Theo in geleende tijd leeft maar toch, zo snel alweer?
Ik zie het somber in maar haal hem voor de kerstdagen in ieder geval nog even naar huis.
Hij heeft wel een kleine hernia maar dat veroorzaakt niet het hele probleem. Wat ik niet snap is dat die DA van dat asiel dat niet gezien heeft dat er iets niet goed was. Gezonde kat, alleen wat problemen met zijn tanden,...jaja. Maargoed, het heeft zo moeten zijn, bij Huize B. kan alles terecht. Toen wij hem hier thuis hadden zagen we al gelijk dat hij gek liep, ook onze dierenarts hier zag het, ook heeft hij totaal geen bespiering aan zijn achterhand. Dat moet zo'n man dan toch ook zien?

Ik had nog een evaluatieformulier gehad voor Theo en dat heb ik ingevuld, met wat kritische opmerkingen maar daar heb ik dus totaal geen reactie op gehad. Niet netjes, maar kan nog komen. Ik meld straks ook dat hij dood is en waaraan. Maakt niets uit maar dan ben ik het toch kwijt.

Ik heb maar even wat extra geld overgemaakt van de spaarrekening naar de dierenrekening want ik zal vanmiddag wel even achteroverslaan.
Door flodder en dwarrel
#2835440
misschien dat acupunctuur nog wat voor Theo kan doen?

Smurf 1 van mijn vorige katten die last had van zijn rug kon na de 1e acupunctuurbehandeling weer op de bank en op bed springen wat daarvoor al lange tijd niet meer lukte
Door keetje
#2835482
Bedankt voor het meedenken.
Zijn rug schijnt dus, wat ik nu begrepen heb niet eens zo'n probleem te zijn. Zijn darmen en blaas liggen stil door een soort van verlamming.
Ik mag hem tussen half 3 en 3 uur ophalen en zal me dan nog eens uit laten leggen in Jip & Janneke taal wat er nu aan schort.
Door keetje
#3024426
Tja, bijna een jaar verder en eigenlijk zou ik mijn beginpost kunnen kopiëren.
Het is weer hetzelfde euvel. Theo is in de kliniek en wordt onder een licht roesje weer 'leeggehaald"
Ik heb gezegd, doe wat je doen moet, als hij klaar is kom ik hem weer halen, pin ik met mijn ogen dicht de rekening, vraag een uitdraai mee om op een rustig moment, met een glaasje wijn te bekijken en dan gaan we er weer een jaar tegenaan met hem.
Makkelijk gezegd maar eigenlijk ging ik, voor mijn gevoel, om hem in te laten slapen. Hij is het afgelopen jaar eigenlijk prima doorgekomen met de Laxatract en Metacam, de laatste weken Cox ipv Metacam, dus eigenlijk hebben we niets te klagen, een jaar in geleende tijd maar toch,.....
Het zou het leven hier een stuk minder gecompliceerd maken, geen hekken meer etc. omdat de oude man Luna naar de strot wil en geen idee heeft dat hij met zijn leven speelt. Geen gemier meer met medicijnen ingeven. Maargoed, dat heb je over voor zo'n dier. Zolang lijden geen last is mag hij, wat mij betreft, nog even een paar jaartjes mee, maar of we dat gaan redden? Eerst maar afwachten of we hem weer thuis krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door