Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Luan
#2834504
Hoi allemaal,

Ik geef sinds een paar maandjes Luan 1 a 2 keer per week BARF. Hij vindt het nog steeds erg spannend (zeker als het eruit ziet als een dier) maar het gaat steeds beter en je ziet hem er ook steeds meer van genieten (met name van het bot kauwen). Het enige lastige is dat hij orgaan laat staan tenzij ik het als KVV geef (pens of hart). Nu heb ik mooie karkassen hier via het forum besteld. Heb hem vanavond konijn gegeven, maar hij kauwt vakkundig om de niertjes, lever, maag, longen en hart heen. Ik heb wat overgebleven is al in kleine stukjes gesneden en er een scheutje zalmolie overheen gedaan, maar hij likt simpelweg de zalmolie eraf en laat de rest staan. Hoe zorg ik ervoor dat hij die organen toch binnen krijgt? Orgaanmix is voor ons niet echt een oplossing aangezien daar vaak kip in zit waar Luan niet zo goed tegen kan.

Hoop dat  jullie tips hebben,

Groetjes,

Kelly
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2834571
Jack vond in het begin niertjes erg bah. Ik heb ze toen heel fijn gesneden en gemengd met wat kleingesneden pens en spiervlees en toen at hij het wel. Na een paar weken ben ik ze minder klein gaan snijden en na een paar maanden gingen ze heel naar binnen. Er schijnen ook honden te zijn die alleen biologische organen willen eten dus dat zou je ook eens kunnen proberen.
Door spikkel
#2834754
1 hondje van mij wilde ook geen orgaan, ik deed het in een zeefje en dan even afspoelen onder heet water.
Nier lust ze nog steeds niet, maar met een beetje huttenkase wel.
Door Luan
#2835937
Heb het op aanraden van iemand inderdaad nog kleiner gesneden en lekker in laten trekken met een rauw eitje en zalmolie wat hij allebei erg lekker vindt, maar hij haalt gewoon zijn neus ervoor op. Heb het vervolgens ook nog door KVV gemengd met als gevolg dat hij nu ook zijn kvv laat zijn. Blijkbaar vindt hij het echt niet lekker
Door Lil
#2836405
en gedroogd of in de pan bakken? Dat werkt hier wel heel vaak. Dan doe ik het afbouwen, steeds wat natter/minder gebakken voeren totdat ze het rauw lusten.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2839219
Mijn oude lab weigerde orgaan te eten, iig lever was een no no en niertjes alleen als ik ze goed wegwerkte in pens. Op een gegeven moment heb ik dat opgegeven, dan maar niet. Hij at ze gewoon niet, gedroogd ook niet.

Drogen kan je doen in je oven maar ook in special droogmachines. Als je hier de zoekmachine gebruikt op drogen kom je aardig wat tegen en in de snack-hoek staat ook heel veel informatie. Geen boter gebruiken!!
Door Hanny
#2839421
Als je zo weinig barf voert, hoef je je helemaal niet druk te maken om orgaan.
Er uit halen voor je voert, het karkas goed afspoelen, anders smaakt het te veel naar wat ze niet lusten.
Orgaan weg doen en klaar ben je.
Als je  wilt, dat het gegeten wordt, dan moet je van alles gaan verzinnen, maar het kan prima zonder.

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door