Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Irta
#2834204
Afgelopen vrijdag hebben we Caleb in moeten laten slapen na een kort ziektebed en op veel te jonge leeftijd.  De volgende ochtend schrokken we een beetje omdat zijn hoofd in een hele plas bloed lag, wat uit zijn neus bleek te druppelen. Misschien een heel vreemde vraag, maar weet iemand hoe dat kan? Ik heb al geprobeerd te google'en maar kan er niks over vinden.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2834206
Mijn eerste Border Collie Rex had dat ook, alleen die was niet ingeslapen, hond had een longemfyseem, ging zienderogen per uur achteruit en is terwijl we aan het wachten waren op de DA om in te slapen in mijn armen gestorven.
Had ook naderhand flink wat bloed uit zijn neus, vlgs mijn DA was het een longbloeding. Dat geloofde ik ook wel.

DA had een net een hond met keizersnede en kon niet meteen weg van de praktijk, en we wilden een zo doodzieke hond nu ook niet meteen nog naar een vreemde praktijk meesjouwen.
We gingen ervan uit dat we nog een paar uur zouden hebben.

Jullie heel veel sterkte nog!
Door Tobi Kooiker
#2834237
Dat is longvocht... beetje naar en je hoort er inderdaad nooit wat over, terwijl het vrij normaal is dat dat er 'er uit begint te lopen' na het overlijden.

Sterkte in elk geval...
Door Rabia
#2834373
Mijn hond had het ook heel erg, wist ook niet dat het kon.

Het kan verschillende oorzaken hebben, ook bijv een bloeding in het hoofd

Sterkte met het verlies van je hond!
Door dre
#2834381
Bij mijn hond kwam het uit zijn bek (maagbloeding), maar toen ik het crematorium belde kreeg ik gelijk het advies zijn hoofd hoog te leggen ivm bloedingen. Dus blijkbaar is het heel normaal.

Sterkte nog met het verlies
Gebruikersavatar
Door nova
#2834593
Noxy verloor ook lichaamsvocht via haar bek, nadat ze was ingeslapen. Het ook erg onaangenaam  :(
Noxy had blaaskanker
Door lightning
#2834729
Sheila had dat ook, die kreeg vlak na inslapen nog een klaplong dus kwam behoorlijk wat bloed uit haar mond en neus. Ze had overal wel kanker :(
Gebruikersavatar
Door Neally
#2834810
Onze da vertelde ons nadat Josje plotseling was overleden en we aangaven
haar thuis te willen houden dat we de voorkant van haar lichaampje
wat hoger moesten leggen ivm verlies vocht/bloed.
Wat een schrik als je dat niet weet.  :'( :-*
Gebruikersavatar
Door Irta
#2834833
Ja, was wel even flink schrikken, en ook zeker niet fijn. Dank allemaal voor jullie reacties en sterkte wensen! Ik ben blij dat ik nu weet wat het, dat het "normaal" is en wat er aan te doen.
Door Lil
#2834915
Sterkte!  :-*

Lijkt me vreselijk om je dier zo aan te treffen. Hier zijn ze allemaal of bij de da gebleven (en van daaruit door het crematorium opgehaald) of thuis door het crematorium opgehaald, dus ik wist dit soort dingen ook niet.
Door Parelridder
#2834955
Oh wat afschuwelijk om te zien en niet te weten hoe het komt.. Hopelijk geeft het een beetje rust te weten dat het 'normaal' is, niet duidt op nog een andere ziekte. Heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door