Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door galgo
#2834189
Ik overweeg over te gaan op 1x daags voeren ipv 2x en wil graag horen wat jullie voors en tegens zijn.
Ik zit hier over na te denken na het lezen van een artikel van Mogens.
Heb niet het idee dat ik ooit over zou kunnen gaan naar 3 á 4x per week voeren, maar er zit wel wat in dat artikel waardoor ik er over ben gaan nadenken.
En wie voert er 1x daags en welk tijdstip heb je dan gekozen en waarom. Ik denk zelf aan 18.00
De 1 krijgt 700 gr en de ander 620 gr.
's ochtends krijgen nu nog geen kwart v/d dagportie.
Nu mogen ze minstens 1,5 uur na het eten niet rennen, maar moet je die tijd met een grotere hoeveelheid eten in 1x gaan verlengen?
Door Ingrid S
#2834191
Hier kreeg zelfs hond van 5 maanden al 1 keer per dag. dan at ze veel beter en veel meer dan met 2 keer per dag. ze was veel te mager, dus was blij dat het eten beter ging.
het bevalt mij veel beter 1 keer per dag, bij mij krijgen ze pas om een uur of 8 a 9 eten.
dan is iedereen uitgespeeld met de honden en hoeven ze alleen nog plasje te doen s'avonds.

als ik ze om 6 uur geef is er plots iemand die met ze wil balletje gooien of fietsen of hardlopen.
daar heb ik nu geen last van.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2834198
Hier krijgen ze na de 1e ronde eten, en kunnen dan mooi uitbuiken als wij aan het werk zijn.
Om 13.00 uur is dan alles wel lekker gezakt, en gaan we het bos in  :biggrin2:
Door Annemarie Rijnveld
#2834234
Hier ook 1 x per dag eten, zo tussen 1800-20.00 of in de zomer op later tijdstip.
Het bevalt mij heel erg goed, de honden hebben er geen enkel probleem mee.

Bij de ene hond heb ik de omzetting in een dag of 10-15 gedaan, bij de andere hond die 2 x per dag brokte, gelijk op zelfsamengesteld en 1x per dag voer gezet, zonder problemen.
Door malimaniac
#2834264
Hier krijgen ze als we thuis blijven rond 6 uur eten. Ga ik nog met ze trainen dan krijgen ze pas rond een uur of 11 eten. Kunnen ze het s nachts verteren.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2834271
Hier krijgen ze voor het laatste poep en plasrondje eten.
Ik heb er namelijk ééntje die bijna altijd na het eten nodig moet poepen....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2834437
Een keer per dag, na ons avondeten als we thuisblijven en anders na de activiteit die er op de planning staat. Meestal zit er dan nog een uurtje of anderhalf tussen het eten en het laatste rondje, soms korter.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2834553
Bedankt voor jullie opmerkingen. Gaf al een tijdje alleen een beetje 's ochtends, dus ga het maar proberen morgen.
Ze zullen wel raar staan te kijken als je voerbakken niet verschijnen  ;)
Eerst maar om 18.00 en dan kan ik kijken of dat bevalt.
Door Mandarijn
#2834711
galgo schreef: Bedankt voor jullie opmerkingen. Gaf al een tijdje alleen een beetje 's ochtends, dus ga het maar proberen morgen.
Ze zullen wel raar staan te kijken als je voerbakken niet verschijnen  ;)
Eerst maar om 18.00 en dan kan ik kijken of dat bevalt.
Ik geef 's ochtends wat biogarde, fruit, eitje of kefir en 's avonds krijgen ze hun vlees. Dat zou je ook kunnen doen. Dan komt de voerbak toch tevoorschijn,  ;)

Trouwens er zijn honden die gal overgeven als ze niets te eten krijgen. Zeker als er op vaste tijden gevoerd wordt. Mocht dit je overkomen dan kun je dus wat biogarde, kefir, fruit of eitje voeren.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2834938
hier met noa gehad dat ze smorgens gal/schuim over gaf ....
noa heeft een snelle verbranding .
dit heb ik opgelost door s`morgens  2 stukjes gedroogd vlees te geven en om ongeveer 20.00 de maaltijd te geven ...
daarna de maaltijd later verschoven en de stukjes gedroogd vlees verminderd.
nu krijgen ze rond 23.00 hun eten .
merk ik dat ze een intensive dag hebben gehad met veel rennen (en bv zomers veel zwemmen ) dan geef ik dr wel eens 1 of 2 kippennekjes later in de  middag zodat ze sneller hersteld en niet te schraal wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door