Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Enelya
#2833403
Hoi,
Ik ben bezig de kat van mijn moeder op barf over te zetten en mijn moeder over te halen. Hij heeft nierfalen en krijgt benakor en nierdieet brokken, doet het daar nu 2 jaar goed op. Ik vroeg of ze aan de dierenarts wilde vragen of het qua medicijnen uitmaakt of hij barf of brokken krijgt, omdat ik las dat je met barf probeert (wat was het ook al weer) laag te houden en met brokken fosfor (?) laag te houden. Ik vroeg me dus af of die pillen dan nog wel helpen of dat er misschien andere moeten komen. De dierenarts zei uiteraard dat vlees uit den boze is dus ik vroeg mijn moeder de praktijk van Tannetje Koning te bellen voor advies. Zij gaf echter aan dat vlees op zich wel goed is maar we ook brokken moeten geven en geen bot bij het vlees. Hier snap ik niets van, dan is het toch helemaal niet compleet, krijgt hij dan geen tekorten? (ik weet wel dat je het percentage laag moet houden en gevogelte bot moet geven) En Tannetje is toch helemaal pro vers?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2833462
Ik zou dat bij Tannetje voorleggen. Ik denk dat je daar verder mee komt, wij kunnen alleen speculeren wat wel en niet is gezegd.
In de kattenbieb staat wel wat informatie over nierproblemen bij katten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door