Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joss
#280554
Tibor is al een paar dagen niet lekker, hij heeft al wat langere tijd last van zijn voorpootje en hinkt behoorlijk als ie zijn mand uitkomt. Ga ik echter daarna een rondje met hem lopen dan lijkt het weer over te zijn.

Eergisteren leek hij niet zo'n honger te hebben, maar aan het eind van de dag heeft ie zijn eten toch opgegeten met aanmoediging van mij. Gisteren ging het eten ook niet van harte en vannacht is hij vreselijk aan de diarree geweest en heeft hij overgegeven. Hij heeft nog een rare tic hij wil niet uit zijn bak drinken maar wel uit plassen ??? Echt heel vreemd..... Vandaag heeft hij zijn eten laten staan. Toch is hij niet meer zo down als gisteren en hij heeft geen koorts.... Zal ik hem vandaag verder laten vasten?
Door Lizzy
#280558
Persoonlijk moedig ik een hond nooit aan om te eten. Als ze niet willen eten, dan liever niet. Maar zo te lezen is hij echt niet in orde.... Misschien moet je anders toch even je DA bellen....
Gebruikersavatar
Door Joss
#280759
De DA moet er zeker even aan te pas komen, ben ik bang.... Kan ik hem voor de nacht wel een halve aspirine o.i.d. geven, of is dat niet verstandig?

Ik ben zo gewend aan een hond in blakende gezondheid, dat ik op dit moment even niet weet wat ik ermee aan moet.... En ik vind hem zoooooo zielig....... :'(
Door 202spots
#280762
Josee schreef: De DA moet er zeker even aan te pas komen, ben ik bang.... Kan ik hem voor de nacht wel een halve aspirine o.i.d. geven, of is dat niet verstandig?
Kweet niet of 't verstandig is om asperientje op lege maag te geven... :-\
Hang in there..
Gebruikersavatar
Door Joss
#281363
Het gaat nu al een stuk beter, maar hij is nog wel enorm aan de dunne, ik ben er net weer van mijn werk en zie dat hij ook al weer een stuk energieker is.

Hij heeft zijn bak ook leeg gegeten, misschien een soort van buikgriepje geweest.... ???

Hij kreupelt ook minder, maar het is nog niet over, dus dat wil ik nog even scherp in de gaten houden....
Door Lizzy
#281427
Het zou kunnen hoor, buikgriep. Ik dacht dat de ergste golf voorbij was, maar je weet het maar nooit! Nou, laten we hopen dat hij snel weer opknapt!
Gebruikersavatar
Door Joss
#282425
Vandaag was Tibor best te gebruiken, hij was lekker kwiek en na een beetje warmlopen werd zijn pootje ook steeds minder stijf. Op het einde van de wandeling zag je nauwelijks nog iets.

Hij eet nog niet echt geweldig en hij is nog steeds aan de spuitpoep, maar er zit een stijgende lijn in...

Benieuwd of er morgen weer een schepje bij is....
Gebruikersavatar
Door Joss
#283118
Net even Bor uitgelaten en...... Zijn ontlasting was weer vast !! Pfff gelukkig dat is al een zorg minder.... Hij heeft ook weer wat gegeten (een lekker kipje)....

Nu alleen zijn pootje nog.... Het aparte is wel dat als ie eenmaal loopt het kreupele en min of meer vanzelf minder wordt.... Alsof ie gewooon stijf is en even losgelopen moet worden...
Door Ine
#283183
Josee schreef: Net even Bor uitgelaten en...... Zijn ontlasting was weer vast !! Pfff gelukkig dat is al een zorg minder.... Hij heeft ook weer wat gegeten (een lekker kipje)....

Nu alleen zijn pootje nog.... Het aparte is wel dat als ie eenmaal loopt het kreupele en min of meer vanzelf minder wordt.... Alsof ie gewooon stijf is en even losgelopen moet worden...
Dat doet mij denken aan artrose, dan is er ook even wat stijfheid bij het opstaan!
Even goed in de gaten houden!
Gebruikersavatar
Door Joss
#283188
Artrose :o :o

Echt ?? Hoe kom ik daar achter, maken ze dan foto's ofzo?

Tibor is nog maar 3 jaar, kan dat al zo jong?
Door Ine
#283199
Josee schreef: Artrose :o :o

Echt ?? Hoe kom ik daar achter, maken ze dan foto's ofzo?

Tibor is nog maar 3 jaar, kan dat al zo jong?
Ik zeg niet, dat het dat is, maar dat je het in de gaten moet houden!! :-*
Artrose kan op elke leeftijd voorkomen. Meestal is het op foto's te zien!
Maar nu niet gelijk naar de da vliegen, want dat is onzin.
Hij kan het hooguit vaststellen en er toch niets aan doen.
Gewoon in de gaten houden!!

Hij kan zich ook verstapt hebben, dan gaat het met wat rust vanzelf over!!
Laatst gewijzigd door Ine op do 17 mar 2005, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Joss
#283214
Nou ik maak me toch wel een beetje zorgen (ben nu eenmaal een stresskip ;) ). Het is ook al de 2e keer dat ie er last van heeft.... En de 1e keer duurde het ook zo lang voordat hij weer helemaal beter was...

Maar goed, ik zal het indd nog even aankijken....
Door Ine
#283229
Ik heb het zuiver en alleen over het even manken bij het opstaan. Dat heeft niets met de darmen te maken.
Gebruikersavatar
Door Joss
#283322
Ik had het daar ook over hoor ;)
Het is de 2e keer dat ie last van zijn pootje heeft bij het opstaan en weglopen.

Als het wel artrose is, moet ik dan nog dingen doen of juist laten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door