Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door deesje85
#2831628
Hallo,

ik ben aan het knutselen geweest met een combimenu. Tommy is een mixje van 6 maanden en hij weegt 8 kilo. Doe ik het goed zo?

Maandag
Ochtend: Carnifarm Gans 125 gram
Avond: Carnifarm Gans 125 gram
Extra: rauw ei

Dinsdag
Ochtend: Tinlo Hert 125 gram
Avond: Tinlo Hert 125 gram
Extra: Kippennek

Woensdag
Ochtend: Runder pens 150 gram
Avond: Eendennekken 100 gram
Extra: Sprotje

Donderdag
Ochtend: Carnifarm Zalm 125 gram
Avond: Carnifarm Zalm 125 gram
Extra: kippennek

Vrijdag
Ochtend: Carnifarm eend 125 gram
Avond: Carnifarm eend 125 gram
Extra: rauw ei

Zaterdag
Ochtend: lamspens 150 gram
Avond: Kipkarkas 100 gram
Extra: sprotje

Zondag
Ochtend: Tinlo konijn 125 gram
Avond: Tinlo konijn 125 gram
Extra: kippennek

Gr,

Desiree
Door Ruisje
#2831730
Je variatie qua diersoorten ziet er prima uit! Tinlo heeft wel al een hoog percentage aan bot, dus of een kippennek erbij die dag verstandig is...  :o Carnifarm ken ik niet en weet ik niet, maar als daar het botgehalte niet zo hoog is, kun je de kippennek daarbij geven en de sprot en/of het ei bij Tinlo.
Door Shanti en co
#2831741
Ik weet niet of er in de kvv hert al pens zit? Want als dat er al wel in zit is 2x 150g pens als barf denk ik wat teveel, dan zou ik een van de twee omwisselen met spiervlees.
En of die kippennekken naast de kvv goed gaan hangt van je hondje af, dat word lekker poepkijken. :biggrin2: De poep moet wel hard zijn maar niet gelig/wittig.
Door deesje85
#2831762
[quote="Ruisje"]
Je variatie qua diersoorten ziet er prima uit! Tinlo heeft wel al een hoog percentage aan bot, dus of een kippennek erbij die dag verstandig is...  :o Carnifarm ken ik niet en weet ik niet, maar als daar het botgehalte niet zo hoog is, kun je de kippennek daarbij geven en de sprot en/of het ei bij Tinlo.
[/quote]

Carnifarm is 60% vlees, 20% orgaan en 20% bot. Dus dan denk ik dat ik dat om ga wisselen  :) bedankt!!
Door deesje85
#2831776
[quote="Thessa en Shanti"]
Ik weet niet of er in de kvv hert al pens zit? Want als dat er al wel in zit is 2x 150g pens als barf denk ik wat teveel, dan zou ik een van de twee omwisselen met spiervlees.
En of die kippennekken naast de kvv goed gaan hangt van je hondje af, dat word lekker poepkijken. :biggrin2: De poep moet wel hard zijn maar niet gelig/wittig.
[/quote]

in de kvv hert zit geen pens zoals ik kan lezen. (Bevat: Hertenvlees, hertenorganen, kippenvlees en kippenbotten. Verrijkt met dierlijke vezels.) Is het misschien beter om iets minder pens te doen bijv. 100 gram en dan 150 gram bot? of wordt daar de ontlasting dan weer veel te hard van?

kan ik dan bijvoorbeeld kip afsnijdsel geven als spiervlees? of word het dan weer heel veel kip? heb een klein vrieskistje dus kan niet veel inslaan. En via de poelier hier kan ik daar misschien wel aan komen. Welk ander spiervlees zou ik anders het beste kunnen geven? en zou ik dan ook iets van 5 kilo ergens kunnen krijgen?

Ik ben toch al geobsedeerd door zijn ontlasting haha want ben bijna 2 maanden bezig geweest om van zijn diarree af te komen. Nu met vers vlees is het probleem opgelost. ;D hopen dat ik nu een beetje balans krijg met mijn menu :biggrin2:
Door Ruisje
#2831778
[quote="deesje85"]
Carnifarm is 60% vlees, 20% orgaan en 20% bot. Dus dan denk ik dat ik dat om ga wisselen  :) bedankt!!
[/quote]
20% Is nog niet weinig! Dus zoals Thessa en Shanti ook al zei, toch goed poep in de gaten houden! Witte/gelige kogelharde en/of bijna kruimelige ontlasting duidt op teveel bot! In dat geval zou ik de kippennekken helemaal weglaten.

In Tinlo hert zit hert en kip, geen pens ;)

Verder viel het me net pas op dat je hondje nog maar 6 maanden is. Dan is 3,5% van zijn gewicht per dag misschien wat te weinig. De Barfrekenhulp raadt 5% per dag aan voor jouw hondje en dat is 400 gr/per dag. Houd dit in de gaten, want hij is nog in de groei hè! ;)
Door deesje85
#2831796
[quote="Ruisje"]
20% Is nog niet weinig! Dus zoals Thessa en Shanti ook al zei, toch goed poep in de gaten houden! Witte/gelige kogelharde en/of bijna kruimelige ontlasting duidt op teveel bot! In dat geval zou ik de kippennekken helemaal weglaten.

In Tinlo hert zit hert en kip, geen pens ;)

Verder viel het me net pas op dat je hondje nog maar 6 maanden is. Dan is 3,5% van zijn gewicht per dag misschien wat te weinig. De Barfrekenhulp raadt 5% per dag aan voor jouw hondje en dat is 400 gr/per dag. Houd dit in de gaten, want hij is nog in de groei hè! ;)
[/quote]

De pens kan ik dus gewoon geven op de BARF dagen?

Oei dan geef ik hem dus te weinig. Moet de KVV dan ook omhoog? is het dan verstandiger als ik alle dagen begin met 350 gram per dag en dat eens aan kijk?

Het viel mij wel op dat hij loopt te schooieren sinds hij op kvv staat. Vandaar ik dus dat kippennekje had geïntroduceerd.

Dan zou het dus handiger zijn om op de BARF dagen nog 100 gram extra spiervlees toe te voegen. Dan krijgt hij 150 gram pens 100 gram spiervlees en 100 gram bot is dat een optie?

Dan de vraag hoe ik aan een kleine hoeveelheid spiervlees kan komen en welke diersoorten passen het beste in mijn menu.? Heeeelp wordt het toch nog lastig haha :-\
Door spikkel
#2831832
Je kan het even aankijken met 350gram. Het is ook maar een advies, kijk hoe je hondje het erop doet,
Als spiervlees kun je denken aan kalkoen, lama misschien op een lijntje jouw kant op. Of meebestellen met een groep bij Degomeat bijv.
Je zou ook 1 dagje een kwartel kunnen geven met een eitje. Je mag best creatief zijn hoor, er kan niet zo heel veel verkeerd gaan als je een dagje anders voert, als je het botpercentage maar wel in de gaten houd. Kwarteltjes zijn nu wel bij een slager of poelier te bestellen, dan is er ook nog parelhoen of patrijs.
Door Shanti en co
#2831948
Je zou ook smuldiervlees kunnen geven, dat is rund. Dat is denk ik dezelfde kwaliteit als kipafsnijsels maar dan heb je iets meer afwisseling. Smuldier is in de meeste supermarkten te krijgen per 400g dus dan hoef je geen grote vriezer te hebben.

Ik weet niet waar je besteld? Want bij caroba worden bestellingen al vanaf 25 euro gratis geleverd en daar hebben ze ook tinlo en barf spulletjes, daar zou je ook spiervlees (betere kwaliteit dan smuldier) en kwarteltjes kunnen kopen als je wilt.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door