Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
#2831239
Hier in de buurt staan twee paardjes, een shetlander en een, voor mij, gewoon paard. (Heb geen verstand van paarden). Ze staan altijd buiten, simpel omdat er geen afdak, hok of iets dergelijks is.
De enige beschutting is een rijtje bomen.
Ik kan me voorstellen dat dat bijvoorbeeld als het koud en nat is niet prettig is voor zo,n paard.
Shetlanders zijn daar iets makkelijker in lijkt me.
Ee is vast iemand die weet of een afdak ofzo verplicht is.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2831243
eelke schreef: Nee hoor, niet verplicht. Er staan ook genoeg paarden in natuurgebieden etc.
Precies. Paarden staan liever buiten dan binnen. Als ze maar genoeg te eten krijgen kunnen ze zich heel goed warm houden.
Door eelke
#2831247
jasmijn schreef: Yup inderdaad, en als ze wel een afdak of open stal is zullen ze daar bijna niet zijn tenzij er bijvoorbeeld gevoerd word  ;)
Die van ons staat bij een regendrupje al helemaal tegen de achterwand van het afdak aangeplakt omdat 'IEEKS regen'  :biggrin2:
En dan heeft ze nog een deken tot aan haar oren op ook  ::)
Door jasmijn
#2831260
eelke schreef: Die van ons staat bij een regendrupje al helemaal tegen de achterwand van het afdak aangeplakt omdat 'IEEKS regen'  :biggrin2:
En dan heeft ze nog een deken tot aan haar oren op ook  ::)
Ik had het over paarden, niet over mietjes  :P :biggrin2:
Door eelke
#2831262
jasmijn schreef: Ik had het over paarden, niet over mietjes  :P :biggrin2:
Ik denk ook niet dat het een paard is nee  :biggrin2:
Maar ik kan me dus wel voorstellen dat mensen denken dat het zielig is!
Door Alba
#2831268
Toen we (bij mijn ouders thuis vroeger) paarden aan huis hadden, hadden we een mooie paddock (zandbak eigenlijk ;)) met een flinke open kap schuur. In het bos, dus aan alle kanten bomen. Mijn ezeltje (inmiddels niet meer mijn, helaas) wist precies als het ging regenen en wilde dan echt in de schuur/stal staan. Maar niet alleen, dus ging ze proberen alle paarden ook naar binnen te krijgen ;D. Maar die wilden, tenzij het echt hard ging, veel liever onder de bomen staan.
Als ze een goede wintervacht hebben, kan het prima. Denk dat de gemiddelde Shet met wintervacht sowieso buiten heel gelukkig is.
Door Juul
#2831272
Toch is langdurige regen niet echt heel gezond. Een afdak of schuinstaande schutting of schuilstal waar ze vrij in en uit kunnen lopen is dan ook het meest ideale in mijn ogen.
Dat rijtje bomen moet dan maar net goed staan mbt wind en zon.
#2831332
Juul schreef: Toch is langdurige regen niet echt heel gezond. Een afdak of schuinstaande schutting of schuilstal waar ze vrij in en uit kunnen lopen is dan ook het meest ideale in mijn ogen.
Dat rijtje bomen moet dan maar net goed staan mbt wind en zon.
Eens!  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door