Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2830974
Hallo,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Chila heeft sinds gisteren een groen snot oog nou heeft ze altijd wel wat slijm uit der ogen maar dat is altijd doorzichtig , ik ben vanmiddag bij de da geweest en volgens de da is haar oog ontstoken , goed nou weet ik wat het is , ik heb een zalfje mee gekregen dus ik de bijsluiter lezen en nou staat er in dat ik handschoenen moet dragen vanwege allemaal nare rare dingen maar ik moet het wel bij haar in der oog smeren  :-X meneer Whoppie las het en zei gelijk dat ga je niet in haar ogen smeren , daar ben ik het helemaal mee eens , maar wat kan ik nu wel gebruiken ?
Ik maak nu het oog al elke keer schoon met afgekoeld gekookt water maar daar gaat die ontsteking niet van weg lijkt me ?
  :help:
(Ik hoop dat het een beetje duidelijk is)

Groetjes Sabine
Laatst gewijzigd door Whooppie op di 17 dec 2013, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2830983
Het heet Cavasan ?? Ik kreeg wel gelijk van de da te horen dat er een kans is dat ze er een allergische reactie op krijgt dat het oog dan dik word en rood ??
Ik heb er een heel naar gevoel bij om dit in haar oog te smeren maar ik weet ook niet wat ik anders kan / moet doen

Groetjes Sabine
Door miekjevdv
#2830989
Als mijn hond vroeger last had van zijn ogen.
Dan gebruikte ik gewoon Terramycin (voor mensen), mijn da gaf dit.
Ik heb er nooit last van gehad.

Daar staat ook wel in dat je handschoenen moet dragen, maar dat is voor als je de zalf op je vinger doet en zo aanbrengt. Dan kunnen er bacteriën ,die op je vinger zitten, in de zalf kleven en zo ook in het oog terecht komen.
Maar ik heb nooit handschoenen gedragen. Ik trok zijn oogleden open en liet dan een streepje zalf vanuit de tube op het oog vallen.
Gelukkig liet mijn hond dit goed doen. ;)
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2830998
Het zou best kunnen dat dat in de bijsluiter staat ,alleen staat het met erg geleerde woorden waar ik niks van begrijp ik ben nu maar aan het googelen wat het is .
Ik heb waarschijnlijk te snel een conclusie uit angst getrokken ,

(Ik heb het allemaal opgezocht maar hoe ik het begrijp kan ze er wel degelijk wat van krijgen en het heeft niet te maken met het feit dat ik het niet met mijn vinger in haar oog mag smeren )

Maar is er niks anders wat ik eventueel wel zou kunnen gebruiken ?
Kan ik het met afgekoelde biologische kamillethee proberen of moet ik echt die zalf gebruiken ?

Groetjes Sabine
Laatst gewijzigd door Whooppie op ma 16 dec 2013, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jerassy
#2831178
In Cavasan (CAF-zalf) zitten cortico steroïden. Deze kunnen na veel gebruik de huid dunner maken van je vingers waardoor op die manier bacteriën in de huid kunnen dringen. Daarom wordt aangeraden handschoenen te dragen. De chloor amfelicolen (als ik het zo goed schrijf) die in het middel zitten mogen niet meer worden gebruikt behalve bij aandoeningen van het oog. I.v.m hevige reacties op andere lichaamsdelen (in en op het lichaam).
Dit is wat ik weet van de zalf :)
Ps de zalf wordt erg veel gebruikt bij de behandeling van ontstoken ogen.
Door Lizzy
#2831187
Speciale waarschuwingen
In verband met mogelijke onherstelbare effecten op het hematopoetisch systeem en mogelijke sensibilisatie en contactdermatitis dient bij de toepassing direct huidcontact vermeden te worden. Draag daartoe handschoenen.

hematopoetisch systeem = maakt bloed aan
sensibilisatie = (over)gevoeligheid
contactdermatitis =  contacteczeem

Lekker goedje! Ik weet het, dat het vaak voorgeschreven wordt. Het is een AB zalf met vitamine A. Maar ja nee, echt lekker is het natuurlijk niet. Als het oog echter erg ontstoken is, moet je wel.
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2831209
Dankjewel Lizzy dat is nou ook precies wat ik dacht nou lekker goedje gelukkig is het volgens de da licht ontstoken en zijn er ook geen beschadigingen in haar oog ik heb nu bij de dierenwinkel een homeopatische gel voor ontstoken ogen meegenomen dat ga ik nu eerst doen en met afgekoelde kamille thee schoonmaken .

Lizzy zou ik hier ook die similasan oogdruppels nr2 voor kunnen gebruiken ?
Dan zou ik die voor het geval dat kunnen halen .

Alvast bedankt
Groetjes Sabine
Door Lizzy
#2831210
Whooppie schreef: Dankjewel Lizzy dat is nou ook precies wat ik dacht nou lekker goedje gelukkig is het volgens de da licht ontstoken en zijn er ook geen beschadigingen in haar oog ik heb nu bij de dierenwinkel een homeopatische gel voor ontstoken ogen meegenomen dat ga ik nu eerst doen en met afgekoelde kamille thee schoonmaken .

Lizzy zou ik hier ook die similasan oogdruppels nr2 voor kunnen gebruiken ?
Dan zou ik die voor het geval dat kunnen halen .

Alvast bedankt
Groetjes Sabine
Helaas wordt Similasan niet meer verkocht in NL. Nog wel in Amerika...
Door Lizzy
#2831212
Ik heb in NL nog geen echt goed alternatief gevonden. Oculoheel is wel aardig maar werkt bij mijn hond lang niet zo goed als Similasan nr. 2.
Door Jantina
#2831215
Ik heb laatst ipv kamille thee een thee getrokken van gedroogde 'ogentroost'. Werd mij geadviseerd bij het reformzaakje waar ik altijd de gedroogde kamille haal. Vond het fijn werken! (was alleen niet een ECHT ontstoken oog, maar een gewoon een beetje pruttig, als het echt ontstoken is zou ik toch wat grover geschut nemen denk ik zoals de cavasan.)
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2831221
Lizzy bedankt voor je reactie
Ik bedoelde ook bestellen voor in de toekomst voor het geval het nog een keer gebeurd heb ik dat in huis en als de tht datum eraan komt bestel ik weer nieuwe .

Iedereen bedankt voor de hulp 

Ik ga nu voor een paar dagen de gel gebruiken en als het niet binnen een paar dagen er beter uitziet dan ga ik de zalf van de da gebruiken .

Nogmaals bedankt
Groetjes Sabine
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2835558
Chila haar oog is weer helemaal goed  :D
Geen zalf van de da gebruikt maar veel schoongemaakt met kamille thee en de homeopatische gel gedruppeld 2 keer per dag .
Ik heb gelukkig die zalf van de da niet hoeven gebruiken .

Groetjes Sabine
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door