Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2803223
Hier alle 3 weer vrij van alles, toch wel een erg prettig idee.
Volgende maand maar eens wat van onze oudste mee sturen, ga er een beetje vanuit dat als de anderen niets hebben dan zij vast ook niet................. maar een keer testen kan zeker geen kwaad.
Door Parelridder
#2820019
Ik laat het zelden meer weten, maar ze zijn op de hier gemeldde keer na, nog steeds volledig vrij. Uit m'n hoofd 1 x spoelworm bij m'n oudste, andere keer bleek slechts passage. En 1 keer giardia bij de jongste, wat klachtenvrij was en regulier aanwezig bleek te zijn, dus niet persé behandeld dient te worden! Enfin, dat werd bevetsigd, want an die tijd nooit meer vast gesteld en idd volledig klachtenvrij gebleven.
Blijft erg leerzaam, zowel in het algemeen als de ervaring dat met ál die rotzooi die ze in de bek nemen of zelfs opvreten, kennelijk zéér zelden wormen oplopen. Ik ben zooo benieuwd wat de onderzoeksresulataten zullen zijn tzt!!
Gebruikersavatar
Door pike
#2828121
Parelridder schreef: Ik laat het zelden meer weten, maar ze zijn op de hier gemeldde keer na, nog steeds volledig vrij. Uit m'n hoofd 1 x spoelworm bij m'n oudste, andere keer bleek slechts passage. En 1 keer giardia bij de jongste, wat klachtenvrij was en regulier aanwezig bleek te zijn, dus niet persé behandeld dient te worden! Enfin, dat werd bevetsigd, want an die tijd nooit meer vast gesteld en idd volledig klachtenvrij gebleven.
Blijft erg leerzaam, zowel in het algemeen als de ervaring dat met ál die rotzooi die ze in de bek nemen of zelfs opvreten, kennelijk zéér zelden wormen oplopen. Ik ben zooo benieuwd wat de onderzoeksresulataten zullen zijn tzt!!
Hier nog eentje, ik ben ook reuzebenieuwd. Ik doe niet mee aan dit onderzoek, maar heb zojuist de uitslag van ontlasting van Duc binnen die bij Het Woud is onderzocht. Absoluut niets gevonden 8)
Door Drijver
#2831091
Parelridder schreef: Ik laat het zelden meer weten, maar ze zijn op de hier gemeldde keer na, nog steeds volledig vrij. Uit m'n hoofd 1 x spoelworm bij m'n oudste, andere keer bleek slechts passage. En 1 keer giardia bij de jongste, wat klachtenvrij was en regulier aanwezig bleek te zijn, dus niet persé behandeld dient te worden! Enfin, dat werd bevetsigd, want an die tijd nooit meer vast gesteld en idd volledig klachtenvrij gebleven.
Blijft erg leerzaam, zowel in het algemeen als de ervaring dat met ál die rotzooi die ze in de bek nemen of zelfs opvreten, kennelijk zéér zelden wormen oplopen. Ik ben zooo benieuwd wat de onderzoeksresulataten zullen zijn tzt!!
Mijn uitslagen zijn identiek.
En ook ik ben zeer benieuwd wat er uit dit onderzoek naar voren komt.
Ik heb eens zitten rekenen: als ik keurig 4 keer per jaar zou ontwormen, zou ik in deze 2 jaar de honden 8 keer voor Jan Doedel die rotzooi hebben gegeven. (Op de ene keer na dan, dat ik mijn hond werkelijk moest ontwormen omdat er spoelworm zat, ook na herhaling).
Mijn DA vindt zelf dat ik elke maand zou moeten ontwormen omdat de honden vers krijgen. Dan had ik ze dus al 24 keer voor Jan met de korte achternaam ontwormd! :-X . Maar ik hou hem op de hoogte van de uitslagen en hij is verbaasd maar vindt het gelukkig ook zeer interessant.
Ik ben zoooo blij met dit onderzoek :)
Laatst gewijzigd door Drijver op di 17 dec 2013, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2836913
Mijn jongste hond was deze mnd. ook oud genoeg om in te mogen stromen. Alle 3 vrij van wormen! Extra leuk, omdat ik de jonge hond alleen ontwormd heb voorafgaand aan de vaccinatie (zodat deze max. z'n werk kon doen). Aan deze ontworming heb ik geen ontlastingsonderzoek vooraf laten gaan, omdat alle puppy's spoelwormen hebben. Ze kreeg alleen eenmalig de DHP vaccinatie (leeftijd 3 mnd, na titeren en info & advies van Tannetje tav de vaccinatie). Dat betekent dat ik haar niet alleen onnodige vaccinaties, maar ook onnodige ontwormkuren heb bespaard. Ik ben er zó blij mee!!
En intussen groeit m'n dreumes nog steeds prachtig en gelijkmatig, eet alles met veel smaak en mankeert vooralsnog niet het minste of geringste! :groupwave2:
Door Parelridder
#2869054
De uitslag van het nieuwe maandelijkse onderzoekje is weer binnen:

Beste L. Lammers,

Het onderzoeksteam heeft het ontlastingmonster van uw honden bekeken.

In de ontlasting van Merel en Maartje zijn geen wormeieren of protozoaire (oö)cysten gevonden. Zij hoeven niet ontwormd te worden.

De uitslag van Daantje: Protozoën (Giardia) aangetroffen

Dit kan twee dingen betekenen:

1.) Daantje is gezonde drager en uitscheider van Giardia, dit zien wij regelmatig en kan vanzelf weer over gaan.

2.) Daantje maakt een Giardia infectie door en vertoont ziekteverschijnselen (voornamelijk: langdurig papperige ontlasting bij een verder fitte hond).

Advies: Giardia is voor Daantje zelf geen probleem zolang er geen klinische klachten zijn. Mochten er in uw omgeving veel pups voorkomen of mocht uw hond wel klachten hebben, neem dan contact op met uw dierenarts.

Daantje hoeft in ieder geval niet ontwormd te worden.

In zeer zeldzame gevallen wordt de Giardia van de hond bij de mens aangetroffen. Mocht u zelf maagdarmklachten hebben, neem dan contact op met uw huisarts. (...)


Daantje is klachtenvrij: gewoon zo vitaal als maar kan en altijd benijdenswaardig mooie drolletjes, dus we hoeven niets met de geconstateerde Giardia. 'k Heb al vaker Giardia in de ontlasting van één van m'n honden gehad en de keer er op was het dan weer weg. Deelname aan dit onderzoek is zo leerzaam voor me!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2886623
Hierbij willen we u laten weten dat er in de ontlasting van uw hond geen wormeieren of protozoaire (oö)cysten zijn aangetroffen.
Er bestaat dus geen reden voor ontworming.

Al 28 maanden vrij van  :D
Door wijkje
#2891948
miik schreef: Je mocht 1x al je huisdieren laten testen.
Ik moet binnenkort weer monster opsturen roedel..Ik lees hier regelmatig dat mensen ontlasting van honden eventueel meesturen die niet meedoen aan onderzoek..Mag je 1 keer al je huisdieren testen ? Geldt dat ook voor huisdieren zoals katten ?
Ik heb overigens maar mailtje eruit gedaan of het keer mag.
Laatst gewijzigd door wijkje op za 15 mar 2014, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2892038
wijkje schreef: Ik moet binnenkort weer monster opsturen roedel..Ik lees hier regelmatig dat mensen ontlasting van honden eventueel meesturen die niet meedoen aan onderzoek..Mag je 1 keer al je huisdieren testen ? Geldt dat ook voor huisdieren zoals katten ?
Ik heb overigens maar mailtje eruit gedaan of het keer mag.
Ja dat mag maar inderdaad wel even melden, dat is wel handig voor ze.

Ik heb pas weer opgestuurd, dus krijg binnenkort weer de uitslag maar de 2 die al bijna 2 jaar meedoen heb ik nog geen keer hoeven ontwormen :)
Door wijkje
#2892063
petramarcel schreef: Ja dat mag maar inderdaad wel even melden, dat is wel handig voor ze.

Ik heb pas weer opgestuurd, dus krijg binnenkort weer de uitslag maar de 2 die al bijna 2 jaar meedoen heb ik nog geen keer hoeven ontwormen :)
Ok. Dat zou wel fijn zijn. Ook al heb ik wel aardig wat katten en wordt het nog een klus om ontlasting te krijgen van de katten.
Gebruikersavatar
Door pike
#2900443
Rabia schreef: Vind het jammer dat ze er geen nieuwe mensen(honden) meer voor aannemen
Dat heeft geen zin meer. Het onderzoek loopt 2 jaar, ze zijn in mei 2012 begonnen, dus de "praktijk"periode zit er bijna op. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door