Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door JoepenLola
#2830764
Tja de Topic zegt het al....ben benieuwd naar jullie voor en tegens.
Ik ga eind dit jaar beginnen met Titeren met mijn honden maar er word door meerdere toch wel geadviseerd (ook omdat ik 2 waterratten heb) om wel de Weil te laten zetten in het voorjaar.
Had even mijn Da gemaild met de vraag wat de kosten waren van de Weil enting bij hun en de Asst schreef dit ook in de mail:

Wij hebben nieuwe vaccinaties waar extra stammen van de weil in zitten,om deze nieuwe stammen ook echt actief te maken is een booster vacc nodig na 3 weken.

Is zo n booster echt belangrijk?
Zie even door de Bomen het bos niet meer...vind 1 prik al genoeg en dan ook nog een Booster?
Door Lizzy
#2830766
Wat je dierenarts schrijft, dat klopt. In de nieuwe Lepto enting zitten niet 2 maar 4 bacterie stammen en wil je dat deze twee nieuwe stammen goed aan slaan met de enting, zul je na 3 weken opnieuw moeten boosteren. Vervelend he..... :-\
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2830768
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil liever niet enten en in maart oid de titers laten bepalen..

Nou zit ik echter ook al elke 3 jaar vast aan de rabies. Ik wil liever ook geen weil geven, maar vraag me af, die nieuwe lepto4, is die gegarandeerd tegen alle dodelijke varianten? Ik hoorde ooit dat zelfs als je ent, er nog steeds 2 varianten dodelijk kunnen zijn en je eigenlijk een schijnveiligheid creëert...
Door JoepenLola
#2830770
Echt ik weet ff niet wat ik moet doen hoor,1 enting vind ik al meer dan ik eigenlijk wil,maar dan ook na 3 weken nog een Booster??..
Pffff :(
Waar doe je nou goed aan he?
Door Lizzy
#2830771
Bij mijn weten zit de meest dodelijke variant van Weil al in de oude enting. Maar er vindt wel een verschuiving plaats naar die 2 nieuwe varianten, die zien ze dus steeds vaker en die twee oude steeds minder vaak. Tja, wat is wijsheid....? Als ik het wist zou ik het je zeggen :-\
Door JoepenLola
#2830773
Lizzy schreef: Bij mijn weten zit de meest dodelijke variant van Weil al in de oude enting. Maar er vindt wel een verschuiving plaats naar die 2 nieuwe varianten, die zien ze dus steeds vaker en die twee oude steeds minder vaak. Tja, wat is wijsheid....? Als ik het wist zou ik het je zeggen :-\
Wat doe je zelf?
Door Lizzy
#2830777
JoepenLola schreef: Wat doe je zelf?
Ik vaccineer alleen mijn jonge honden tegen Weil. Biscuit wordt in februari 4 jaar en haar heb ik afgelopen jaar al niet meer gevaccineerd. De jaren daarvoor nog wel.

Ik ga ook niet die nieuwe enting geven aan 'de kleintjes'. Ik voel er 10 keer niks voor om na 3 weken weer te vaccineren.

En ik accepteer de risico's die ik hiermee loop.
Door Juul
#2830786
Dus als je de nieuwe enting niet boosterd, geeft die wel bescherming tegen de 2 oude varianten van weil, maar niet tegen de nieuwe?
Door JoepenLola
#2830796
Juul schreef: Dus als je de nieuwe enting niet boosterd, geeft die wel bescherming tegen de 2 oude varianten van weil, maar niet tegen de nieuwe?
Klopt...
Door Lizzy
#2830810
Juul schreef: Dus als je de nieuwe enting niet boosterd, geeft die wel bescherming tegen de 2 oude varianten van weil, maar niet tegen de nieuwe?
Ja, dat is zoals ik het begrepen heb. Ik heb geen idee of, wanneer je bijv. niet boostert maar wel 3 jaar achter elkaar die nieuwe enting geeft, ie op een gegeven moment niet ook gewoon werkt.... Zo ver reikt mijn kennis omtrent dit nieuwe vaccin niet.
Door JoepenLola
#2830813
Lizzy schreef: Ja, dat is zoals ik het begrepen heb. Ik heb geen idee of, wanneer je bijv. niet boostert maar wel 3 jaar achter elkaar die nieuwe enting geeft, ie op een gegeven moment niet ook gewoon werkt.... Zo ver reikt mijn kennis omtrent dit nieuwe vaccin niet.
Dat wilde ik ook nog even navragen..
Door Suzanne
#2830966
En moet dan het jaar erop eigenlijk weer die booster plaatsvinden, dus 2 entingen ipv 1?

Ik twijfel elk jaar weer maar heb weil vooralsnog toch laten enten.

Suzanne
Door toscak
#2831033
En zouden jullie de nieuwe enting wel geven aan een pup? Mack wil ik pas enten tegen Lepto in maart ofzo, hij is dus nu nog niet geënt tegen Lepto en ik moet dus per definitie boosteren...
Door Lizzy
#2831059
toscak schreef: En zouden jullie de nieuwe enting wel geven aan een pup? Mack wil ik pas enten tegen Lepto in maart ofzo, hij is dus nu nog niet geënt tegen Lepto en ik moet dus per definitie boosteren...
Ik weet het niet. Ik heb nog weinig gehoord over hoe honden op deze nieuwe enting reageren. Zijn 4 bacterieen 2 keer zo vervelend als 2...?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door