Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2830494
We zitten zelf in de reptielenwereld en kunnen dus redelijk makkelijk aan diepvries ratten, muizen, cavia's enzo komen. We voeren het overschot aan muizen altijd aan de katten, maar kan Kimo ook cavia's enzo eten? Zo ja, moet ik die dan nog schoonmaken? Of kan ik gewoon hele dieren voeren?
Door kakocavi
#2830496
Je kunt ze heel voeren, maar vanwege het formaat is het misschien handiger ze te verdelen in een paar stukken. Misschien is het beter om meteen ook de darmen eruit te halen als je katten deze niet lusten.
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2830524
Kimo is een hond, momenteel nog een pup. De katten vreten hier complete muizen en eendagskuikens. Maar als ik kleine diepvries cavia's ofzo vind dan kan Kimo ze gewoon eten dus?
Door kakocavi
#2830533
Oh okee, dat had ik niet zo uit je post gehaald.

Je kunt cavia in principe gewoon aan je hond voeren hoor. Een hele cavia kun je zien als een complete maaltijd, alles zit erin in de juiste verhoudingen. De vacht is wel wat steviger bij een cavia dan bij muizen enzo, dat kan misschien wel een drempel vormen voor hem. Hoe oud is je pup?
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2830534
Hij is bijna 4 maanden, we geven nu nog gevogelte en complete KVV. De Barf is puur een extraatje in het weekend. We wachten met andere diersoorten tot hij gewisseld heeft.
Door bordie
#2830554
de kop van een cavia is wel vrij hard...
ik heb de kop niet gevoerd aan mijn ervaren barfhondje
en de vacht heb ik ook afgepakt.
omdat ik bang was dat ze die uit ging spugen op haar schapenvacht... :biggrin2:
Door miik
#2830578
Mijn border collie at van pups af aan al hele cavia's. Alleen bij de echte langharige dieren haalde ik de vacht eraf.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2830581
miik schreef: Mijn border collie at van pups af aan al hele cavia's. Alleen bij de echte langharige dieren haalde ik de vacht eraf.
Gadverdamme, ik moet er niet aan denken.
Voer je dat in de tuin ofzo? Dan kan ik me dat met moeite nog voorstellen.
Ik woon op een appartement, moet er niet aan denken haar dat binnen te voeren, het is geen slachthuis hier.
Dan maar verschillende soorten KVV met af en toe een eendennekje, kipkarkasje ed.
Zal ze ook wel oud op worden lijkt me.
Is volkomen off topic maar moest het even kwijt, brrrrrrrrr  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2830593
Lazy Garfield schreef: Gadverdamme, ik moet er niet aan denken.
Voer je dat in de tuin ofzo? Dan kan ik me dat met moeite nog voorstellen.
Ik woon op een appartement, moet er niet aan denken haar dat binnen te voeren, het is geen slachthuis hier.
Dan maar verschillende soorten KVV met af en toe een eendennekje, kipkarkasje ed.
Zal ze ook wel oud op worden lijkt me.
Is volkomen off topic maar moest het even kwijt, brrrrrrrrr  :)

Wat is daar meer gatverdamme aan? Ja, voor ons mensen ziet het er wat naar uit, zo'n herkenbaar dier, wat we als "lief huisdier" zien. Maar het geeft niets meer rommel dan gewone barfhapjes. Of stel jij je een grote bloederige bende voor ofzo? Enige was bij de complete kwartel, dat ik twee vlerkjes achteraf op kon rapen en in de vuilnisbak kon doen. Daar kan ik wel mee leven.
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2830594
Ik heb er zelf ook geen problemen mee, ik maak duidelijk onderscheid tussen huisdieren en voer, ik heb altijd knaagdieren gehad als huisdier, maar voer ze zonder problemen aan mijn reptielen. Zowel diepvries als levend heb ik geen problemen mee, maar mijn hond en katten krijgen wel diepvries.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2830603
Levend of diepvries vind ik een megaverschil! Levend vind ik echt vreselijk, waarom het beestje niet eerst doodmaken voor je het aan het reptiel geeft?  :'(
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2830609
Omdat ze zelf prima in staat zijn om hun prooi goed te doden. Wij voeren diepvries maar kennissen van ons voeren levend. Sommige dieren eten alleen levend.
Door miik
#2830628
Lazy Garfield schreef: Gadverdamme, ik moet er niet aan denken.
Voer je dat in de tuin ofzo? Dan kan ik me dat met moeite nog voorstellen.
Ik woon op een appartement, moet er niet aan denken haar dat binnen te voeren, het is geen slachthuis hier.
Dan maar verschillende soorten KVV met af en toe een eendennekje, kipkarkasje ed.
Zal ze ook wel oud op worden lijkt me.
Is volkomen off topic maar moest het even kwijt, brrrrrrrrr  :)
Ja, mijn honden eten in de tuin, maar ze maken alles dusdanig schoon daarna dat ik er eigenlijk geen poetswerk van heb. Als het nodig is gaat er een emmer water over heen tegen de vliegen. Als het heel slecht weer is dan krijgt mijn windhond ook wel binnen in de bench te eten.
Maar ja, ik heb denk ik 15 jaar lang zelf konijnen gefokt (en geslacht) en een aantal jaren cavia's.... dus dan kijk je er iets  anders tegenaan ;)
Ik heb er geen moeite mee.
Door spikkel
#2830741
Eerlijk gezegd, ik zou er niet naar kunnen kijken, levend voeren. Het gebeurd natuurlijk wel, ik vraag me dat ook af hoe ze dat in dierentuinen doen. Zullen ook beesten zijn die levend gevoerd moeten worden.
Het rare vind ik dat we knaagdieren wel levend laten opeten( we accepteren het), waarom dan niet een schaap of een kalf bij de leeuwen zetten.
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2830753
Je hoeft ook niet te blijven kijken bij reptielen. Je kan ook weglopen.... Heb ooit een pinkie aan een gekko gegeven. Een keer schudden en hij was dood. Het is niet zo dat ze spelen met hun eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door