Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2830138
Rond april/mei verwachten wij een pup, als alles goed gaat. De fokkers die wij spraken voeren allen Eukenuba, pups worden daar ook op afgespeend.
Nou wil ik graag KVV gaan voeren, en in de weekenden vlees, beginnen met eendennek of kippennek, en dat opbouwen.
Mijn idee was om Darf te gaan voeren, en af te wisselen met Naturis Barfdiner en-of lotgering.
Darf schijnt compleet te zijn. Ik weet dat je voor een compleet menu 4 of 5 dieren moet voeren, met groenten?
Maar hoe compleet is het als er 10% kip, 10% lam etc. in zit, geldt dit echt als volwaardige voeding? Ik ben als de dood dat de pup wat te kort komt, en om die reden geneigd zeker het eerste jaar eukanuba te blijven geven.

Volgens mij wordt alles ook over een week genomen. Stel dat ik 3 dagen darf geef, 2 dagen barf naturis en 2 dagen vlees geef is dat voldoende? Overigens wil ik pas over op vlees als ik niet meer zo veel maaltijden op een dag hoef te geven.

Verder, zoals gezegd in een ander topic, pup gaat mee naar de zaak. Ik weet niet of ze daar zitten te wachten op KVV en of er uberhaupt ruimte is om kvv koel te houden (bedrijf wordt nl verbouwd, waarschijnlijk komt er wel een koelkast maar toch). De brokken die ik voorbij heb zien komen, zoals dogloversgold, cavom, orijen, kan dat op een dag afgewisseld worden? Dus thuis kvv geven en overdag op de zaak brokken?

Het liefst geef ik alleen maar over op barf, maar het is wel fijn om uit nood brokken te kunnen geven zonder dat dat problemen oplevert. Mijn ouders voeren zelf ook vers (KVV), maar ik weet niet of mijn schoonouders dat willen doen  :2funny:
En als wij op vakantie zijn en er is daar geen vers in de supermarkt te verkrijgen, is dat net zo makkelijk mee nemen. Maar omdat brok niet zo veel gegeven gaat worden hoop ik iets te vinden waar ik niet direct te hoofdprijs voor hoef te betalen (Orijen is prijzig maar als ik daar incidenteel een half jaar mee doe is het nog te overzien :))

Overigens kon ik zo snel niet een apart voorstel stukje vinden maar in ieder geval, in het kort:
26 jaar, woon samen met mijn vriend in Almere, we hebben al 2 katten die op brok staan, die krijg ik echt niet over op vers dus dat laten we maar zo. We staan inmiddels op de wachtlijst voor een Flatcoated pup, lichte voorkeur voor een teefje, maar als er een reutje bij onze wensen past vinden wij dat ook prima.
#2830151
[quote="Tatiiana"]
  Overigens kon ik zo snel niet een apart voorstel stukje vinden maar in ieder geval, in het kort:
26 jaar, woon samen met mijn vriend in Almere, we hebben al 2 katten die op brok staan, die krijg ik echt niet over op vers dus dat laten we maar zo. We staan inmiddels op de wachtlijst voor een Flatcoated pup, lichte voorkeur voor een teefje, maar als er een reutje bij onze wensen past vinden wij dat ook prima.
[/quote]
Hoi en welkom!! Top dat je je al aan het inlezen bent in afwachting van de komst pup.

Even wat de katten betreft: katten kunnen ook barfen, maar als dat niet kan om welke reden dan ook, probeer dan in ieder geval ze op natvoer te krijgen, het liefst zonder graan of met zo min mogelijk graan...dat is altijd nog 1000 keer beter dan brok (denk aan de nieren).
#2830368
Dankje :D

Over de katten: Dat lukt niet. Althans, niet met allebei. De een lust alleen stukjes kipfilet, heel fijn gesneden. We gaven ze almo nature natvoer, en dat lust die wel. De ander lust echter niets, weigert te eten, is gewoon heel lastig. Ze kraken de brokjes bijvoorbeeld, en dan vallen er kruimels in de etensbak. Zodra er enkel kruimels liggen gaat hij al in hongerstaking. En ik heb wel eens geprobeerd om alleen natvoer of vlees/vis aan te bieden en weg te halen en opnieuw aan te bieden, hij weigert gewoon net zo lang te eten tot hij ziek wordt, letterlijk, begint dan ook te spugen.

Zit nou meer met de vraag over goede brokken voor de hond. Merken KVV kom ik niet uit, dan denk ik een merk te hebben gevonden, en lees vervolgens weer een minder bericht en ga dan twijfelen.. Dat is denk ik echt proberen en kijken hoe onze pup het er op gaat doen.
#2831013
Het eerste jaar is erg belangrijk voor een pup. Ik zou dan zeker geen brokken voeren, maar kiezen voor een kvv met natuurlijke calciumbron (bot) en zonder premix. Ik vind Darf een prima kvv. Kimbra heeft dit ook gehad de eerste 2 maanden dat ze bij ons was, samen met wat barfhapjes en af en toe een eitje. Ook kreeg ze 1 x per week zalm van naturis (enkelvoudige versie) of zalmgraat. Daarna is ze volledig op barf over gegaan. Ik heb voor op vakantie zo'n elektrische koelbox voor in de auto. Heb er ook een stekker bij voor een gewoon stopcontact. Misschien kun je zo iets gebruiken op je werk. In die koelbox kan ik voor 5 dagen eten meenemen voor 2 mechelse herders. Dus wie weet is het ook wat voor je als je weg gaat.
Je kunt verschillende kvv's vergelijken op voerwijzer.nl, erg handig. Succes met je pup!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door