Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Rabia
#2827435
Door een blessure aan de poot, heeft mijn hond zich aangewend anders te gaan lopen.
Met het gevolg dat ze linksvoor nauwelijks bespiering heeft.

We gaan nu met haar naar fysio, maar zijn er ook supplementen die dit kunnen ondersteunen.

Heb al wat gezocht hier, en zie dingen over spiersupport groene os, puur spieropbouw, en schlusser zout 3.
Maar vind het moeilijk er goed achter te komen, wat bij dit specifieke probleem zou kunnen passen.
Door Lizzy
#2827436
Ik zou eigenlijk niks weten. Ik denk dat als de oorzaak wordt weggenomen (door de fysio), dat de rest vanzelf volgt. Puur Spieropbouw lijkt me wel aardig ter ondersteuning.
Door Rabia
#2827495
De vraag is of ze nu eigenlijk nog wel een blessure heeft of door de gewenning nog zo loopt.
Het begint steeds meer op het laatste te lijken.

Het zit er ingebakken, dat zie je bij allerlei bewegingen, ze vermijd om op die poot terecht te komen
Door Rabia
#2828311
We hebben zeker oefeningen gekregen, en zijn daar ook al druk mee.
Aangezien de oorzaak niet zeker is, moet je soms de gevolgen aan pakken.
Vandaar mijn zoeken naar een mogelijk ondersteunend supplement

@ClyBoDal, ga er even info over opzoeken
Door Lil
#2830261
De ervaring die ik heb gehad met  verkeerd belasten is dat het door therapie (en elke dag oefeningen doen) weer goed komt na láng volhouden.

Hier met een oude hond met artrose waarbij de bespiering erg wegvalt goede ervaring met muscle support van phytonics.
Ik zie beduidend meer spieren op de achterpoten en in de flanken.
Door Lil
#2831072
Rabia schreef: Bedankt voor je reactie.
Afgelopen week weer naar fysio geweest, en het kon wel twee jaar gaan duren.

Hoelang heeft het bij jouw hond geduurd?
zo'n 1,5 jaar. Ik hoefde in die tijd helemaal niet vaak naar de fysio. Maar deed wel dagelijks oefeningen met hem en heb het complete bewegingspatroon aangepast en nooit meer veranderd.
Door Rabia
#2831086
Okeej, ook een lang en pittig proces dus.
Wat is de maximaal haalbare beweging nu voor je hond?

Wij mogen nu max 10 minuten per keer lopen en 1 minuut zwemmen, best pittig voor een hondje van een jaar
Door Lil
#2841638
Rabia schreef: Okeej, ook een lang en pittig proces dus.
Wat is de maximaal haalbare beweging nu voor je hond?

Wij mogen nu max 10 minuten per keer lopen en 1 minuut zwemmen, best pittig voor een hondje van een jaar
boh je wilt een hond van toen 7 jaar vergelijken met een hond die nu 12 jaar en 8 maanden is?

Lijkt me niet reëel.... hij heeft jaren zo'n 2 uur aan één stuk kunnen wandelen/draven/beetje rennen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2842196
Rabia schreef: Door een blessure aan de poot, heeft mijn hond zich aangewend anders te gaan lopen.
Met het gevolg dat ze linksvoor nauwelijks bespiering heeft.

We gaan nu met haar naar fysio, maar zijn er ook supplementen die dit kunnen ondersteunen.

Heb al wat gezocht hier, en zie dingen over spiersupport groene os, puur spieropbouw, en schlusser zout 3.
Maar vind het moeilijk er goed achter te komen, wat bij dit specifieke probleem zou kunnen passen.
Heb je al hydrotherapie overwogen? Onze Tante P moest daardoor toch echt haar knieën gaan gebruiken en heeft mooie bespiering opgebouwd. Ze kan nu, ze is acht maanden, eigenlijk onbeperkt lopen. We zijn nu gestopt en kijken of we in twee maanden met gewoon wandelen en dingen doen die een jonge hond moet doen goed in de bespiering blijft.
Door Rabia
#2842870
Lil schreef: boh je wilt een hond van toen 7 jaar vergelijken met een hond die nu 12 jaar en 8 maanden is?

Lijkt me niet reëel.... hij heeft jaren zo'n 2 uur aan één stuk kunnen wandelen/draven/beetje rennen.
Ik snap even niet wat je bedoeld met wat ik zou willen vergelijken???

@kira, als het niet heel veel kouder word, mag ze nu nog buiten zwemmen, mits ik ermee in loop. Om te voorkomen dat ze gaat jumpen ed.
Als het té koud word, dan is hydrotherapie zeker een optie
Gebruikersavatar
Door kira
#2843020
Rabia schreef: Ik snap even niet wat je bedoeld met wat ik zou willen vergelijken???

@kira, als het niet heel veel kouder word, mag ze nu nog buiten zwemmen, mits ik ermee in loop. Om te voorkomen dat ze gaat jumpen ed.
Als het té koud word, dan is hydrotherapie zeker een optie
Bij hydro is er stuwing in het water en een helling, water lopen is het zwaarst als ze tot de knie hoogte net daar wat boven water is, ik weet niet hoe groot ze is maar ik red dat zelf niet in het water dan komt het water over mijn laarzen maar binnen. ook het tempo haal ik niet is in de bak ruim zeven km per uur.
Door Rabia
#2843318
Ik heb een waadpak gekocht en kan er, bij wijze van, tot borsthoogte in.
Het gaat nu eerst nog puur om de energie enigszins kwijt te kunnen, en stabiliseren.

Toen ik dit topic opende, ging het mij idd om de spieren op te bouwen, maar fysio vind dat we daar nog helemaal niet aan toe zijn.
Eerst stabiel qua klachten, dan pas de poot meer gaan belasten, en de spieren gaan opbouwen
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door