Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2829902
Greetje schreef:

Cerberus zijn ideale gewicht 7 a 8 kilo is en hij krijgt eten voor 11kg omdat hij anders heel de dag blijft schooien, moet ik dit weer terug draaien denken jullie? Zijn gewicht is nu goed, stabiel en hij ziet er mooi uit. zijn huid is mooi licht vet en ik hoef hem niet in te smeren met bodylotion (ja mensen, hij is naakt  :P)

De Barfrekenhulp is een richtlijn duda dat jou hond meer eet dan dat bv de rekenhulp aan geef is helemaal niet erg.
Ik heb ook een hond die volgens rekenhulp 450 mag hebben en nu krijg hij ruim 600 maar word nog geen gram te dik ;)
Daarbij zeg jij het is een naakthond ik kan me voorstellen dat die nu veel meer energie (meer eten) nodig heb om warm te blijven.
Al zal hij mss wel een trui of jasje ofzo aan hebben.

Ik heb even een vraagje over die 3 sec regeling, dat is wel wat en dat ga ik zeker proberen maar wat als ik hem dus smorgens bot geen (daar krijgt hij nu spier, groente en orgaan) en hij pakt dat niet, krijgt hij dan ook savonds niks? of moet ik wel gewoon de spier smorgens houden?

Wat niet gegeten wordt geef je de volgende ronde weer.
Dus als vleesbot geweigerd word dan haal je geen spiervlees uit de vriezer en geef je s'avonds weer dat zelfde vleesbot. Weer niet eten betekend de volgende morgen weer dat vleesbot. Zodra dat op is haal je spier of orgaan uit de vriezer voor volgende maaltijd ;)

Een andere mogelijkheid is dat je voorlopig KVV gaat geven. Mss eet hij dat wel gewoon op ;)

Groetjes Greetje
#2829937
Hoi Thea,

Bedankt voor je reactie!

Het was inderdaad niet zo handig misschien om niet meteen te melden van het bijten (lees, is waarschijnlijk eerder happen...)
Ik wou het namelijk over het voer hebben en niet over het bijten maar ja, ik heb een half woord gegeven dus dan krijg je reacties. Logisch natuurlijk.

Mijn zoontje is 4 jaar, heel erg lief voor de hond en andersom, daarom heeft het ook 3x kunnen gebeuren want denk dat een gemiddelde ouder na 1 of 2 x zal ingrijpen.
Het was inderdaad zo dat alle 3 de keren eten in het spel was. de 2 keer met het handje was het eruit pakken maar ja, wat je zelf al zegt, een handje is zo meegepakt.
Het gezicht was (voor hoever je dat zo mag zeggen) zijn eigen schuld. Hij had een koekje in zijn mond en daagde de hond uit. Ik ben ook echt niet boos op de hond geworden, eerder op mijn zoontje al kwam dat er door de schik niet echt uit.

Cerberus is echt een schat van een hond, echt een lieverd. Mijn zoontje moet hem natuurlijk met respect behandelen maar al zou hij aan zijn oren trekken of aan zijn staart zou hij volgens mij nog niet eens iets doen maar ja, eten is toch wel een puntje  ;)

Je hebt denk ik ook gelijk wat de hoeveelheid voer, die link had ik eerlijk gezegd nog niet gelegd (jaja, ik kom hier met de seconde dommer over)

KVV eet hij wel maar ik heb mijn vriezer vol liggen met spier en bot dus hij zal het eten haha.
nou denk ik alleen dat hij over mijn schouder mee zit te lezen want meneer heeft net zijn kippenekjes zonder problemen en in 5 minuten naar binnen gewerkt.

Ik ga kijken of ik dat zinnetje uit mijn berichtje kan halen, dit om hier later reacties over te krijgen...

Groetjes Greetje
#2830047
Ik heb een windhond met een hele dunne vacht, lees bijna geen vacht.
In de zomer heeft ze genoeg aan 350 tot 400 gram, nu eet ze bijna een kilo ! en dat heeft ze echt nodig omdat het kouder is !
Het scheelt wel als ik zorg dat ze in de auto en buiten een jasje aan heeft, maar dan nog verbruikt ze gewoon veel meer nu.
#2830049
miik schreef: Hier een filmpje hoe impuls control en leave it aangeleerd kan worden:
Hier ben ik het helemaal mee eens!!
Dat is het belangrijkste wat er is: de hond zelfbeheersing aanleren, dan zal hij nooit happen/bijten.
Mijn hondje was in het begin niet te houden als ik zijn vlees klaarmaakte.
Zat constant te blaffen.
Dan liep ik gewoon weg en kreeg hij helemaal niks!
Ben nu zover dat hij keurig wacht tot ik klaar ben, ik houd de bak dan voor mijn buik, zet het dan neer en geef het commando "wacht".
Dan blijft ze keurig zitten totdat ik het commando geef dat ze mag eten.
#2830072
Of die hond heeft gewoon honger en hapt naar alles dat ie voorbij ziet komen en op eten lijkt. Dus kind eet eierkoek, hond hapt naar eierkoek. En nu is dat ineens bijten geworden maar dat heeft meer te maken met het verhaal weer kloppend maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door