Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ema
#2829531
Hallo
Me hondje eet sinds kort vers.
Ze verdraagt goed Haaksbarf paard en Haaksbarf geit. Alleen vind ik haar ontlasting van haaksbarf geit aan de dunne kant.
Nu heb ik een slager in de buurt gebeld die op zijn site geitenbouten / schouders stukjes aanbied http://meursslagerijen.nl/menu/aanbiedingen
Nu vroeg ik of het van jonge geit was omdat de bot zacht moet zijn omdat ik het voor me hondje nodig heeft.
Hij zegt daarop dat honden geen bot mogen en dat ik gewoon spiervlees nodig heeft  ::)
Ik stelde me vraag nog een keer en de antwoord was dat de bot wel zacht is maar dat ik echt niet aan me hond moet geven.
Wat denken jullie ? Is deze bot wel of niet geschikt? Of is het van afstand niet te beoordelen? Ik hoop vandaag nog geit te kunnen voeren zodat ik niet terugval op 1 dierensoort  :(  (konijn en eend heb ik al geprobeerd en daar krijgt ze jeuk van)
 
Laatst gewijzigd door Ema op za 14 dec 2013, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2829607
als het de kniptest doorstaat zou ik het voeren aan mijn dames
edit: lees net bouten , zou ik niet doen  en schouder zou kunnen .... alleen na evt kniptest
Laatst gewijzigd door lauraV op za 14 dec 2013, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2829685
Bout klinkt behoorlijk als een poot, dus dat is sowieso een nono. Daarbij, als ik de aanbieding goed begrijp, krijg je stukjes bout met vlees eraan. Dat is echt te gevaarlijk, zo,n klein stuk bot kunnen ze makkelijk zo doorslikken en als het bot dan in beginsel al te hard is dan wordt dat erg slecht verteerd en kan voor dikke problemen zorgen. Dus om andere redenen ben ik het in deze wel met de slager eens en vind ik niet dat dit een geschikt iets is om aan je hondje te voeren.
Door smulpaap
#2829694
Ik persoonlijk zou dit dus ook niet voeren . Je hondje staat nog maar net op vers (kvv )
En jij kent ws de producten (nog) niet zo goed ?
Het kan maar eenmaal goed misgaan en dan heb je als het tegenzit een groot probleem
Als je je hondje eens iets te knagen wilt geven kies dan voor het zachte beginners vleesbot
Een hond moet het kunstje rustig leren , en zijn lichaam moet rustig leren verteren
Door Ema
#2830265
Bedankt allemaal voor de reacties ,

Ik heb de stukjes niet gehaald en dus ook niet gezien. Ik dacht dat dit misschien een optie was omdat het stukjes zijn en dus geen heel bot.
Ik vraag het wel eerst omdat ik voeren van bot best eng vind.
Me hondje zit nu +- 2 maanden op KVV. 
Gelukkig kan ik van iemand jonge geitje overnemen en daarmee ga ik het rustig proberen. Natuurlijk wel eerst de kniptest.
Ik ben van plan  voor de zekerheid eerst de ""geitje "platslaan en met kleine hapje beginnen.
De hoofdstuk over botten heb ik goed doorgelezen.
De nadeel is dat me hondje niet alles kan verdragen en daardoor kan ik veel zachte bootten niet gebruiken. Zoals konijn en eend tot nu toe.
Laatst gewijzigd door Ema op zo 15 dec 2013, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door