Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wolfdolf
#2829619
Zijn er die haaienkraakbeen geven aan een hond met heudysplasie?
Wat zijn uw ervaringen met haaienkraakbeen?

Wordt het gedroogd of diepgevroren verkocht?
Door Shanti en co
#2829623
Ik heb er geen ervaring mee maar zou het nooit geven, net als ik nooit van mijn leven haaienvinnensoep (met echte haaienvinnen) zou eten.
De vinnen worden namelijk van levende haaien afgesneden die daarna weer terug in zee worden gegooid.  :'( En dan te bedenken dat vele haaiensoorten tegenwoordig bedreigd zijn. :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2829729
Ik sluit me aan bij TessaShanti.

Ik geen phytonics joint comp en doil joint omega 3 olie. Al zou haaienkraakbeen beter zijn, zou ik het nog niet willen geven.
Door Juul
#2829732
Ik zie ook niet in dat het feit dat het haaienkraakbeen is wat extra's toevoegd. Lijkt me dat je net zo goed runder of lamsstrot kunt geven, als je het aandeel kraakbeen wilt ophogen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2829905
Thessa en Shanti schreef: Ik heb er geen ervaring mee maar zou het nooit geven, net als ik nooit van mijn leven haaienvinnensoep (met echte haaienvinnen) zou eten.
De vinnen worden namelijk van levende haaien afgesneden die daarna weer terug in zee worden gegooid.  :'( En dan te bedenken dat vele haaiensoorten tegenwoordig bedreigd zijn. :-X
+1 idd handen af van de haaien!!!
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2830114
Lizzy schreef: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glucosamine

In principe heeft een barfende hond niet eens glucosamine nodig.

En ik sluit me aan bij mijn voorgangers, geen haaienkraakbeen. En ook niet van bedrijven die zeggen dat dit uit bijvangst is. Handjes af van de haai!
Maar als een hond (zoals Bruut) beginnende artrose heeft hoef je dus ook geen glucosamine bij te geven?
Door Lizzy
#2830128
Gonnie schreef: Maar als een hond (zoals Bruut) beginnende artrose heeft hoef je dus ook geen glucosamine bij te geven?
Tja, daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld. Ik zeg dat een hond die barft geen extra gluco nodig heeft. Ook geen chondroitine. Want beide is prachtig aanwezig in................ Rauwe botten 8) (kraakbeen).
Door Lizzy
#2830129
Kan het zijn dat honden goed reageren om extra glucosamine maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn. Eigenlijk is er geen betere bescherming voor de hond voor zijn skelet dan het mogen eten van vleesbotten.
Door sella
#2830186
Ik geef een hond met hd wel glucosamine en chondroitine, omdat ze meer verbruiken, en omdat het pijnstillend werkt. Ik heb botafwijkingen, en ik merk echt dat als je 3 tabletten inneemt dat het hetzelfde effect heeft als dat je een nsaid neemt. Scheelt weer belasting van de lever en nieren.
Maar opgroeiende honden en gezonde honden geef ik het dus niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door