Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2829040
Kimo staat door de weeks op KVV en in het weekend krijgt hij Barf dingen.
Misschien dat we ooit nog volledig op Barf over gaan maar voorlopig niet.
De foto's zijn niet altijd een goed aangezien veel met een mobiel gemaakt worden en Kimo erg bewegelijk is ;)
Dit was zijn eerste ervaring met Barf.
Een kippennek.

Afbeelding

Die ging er met veel smaak in. Inmiddels moeten we oppassen dat hij ze niet heel inslikt.

Daarna kreeg hij kwartel.
Dat vond hij vreemd maar uiteindelijk heeft hij hem helemaal op.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vader gaat nog wel eens vissen. Normaal gooit hij de vissen altijd terug, maar toen hij ging zeevissen heb ik gevraagd of hij was vis mee wilde nemen voor Kimo. Dat werd uiteindelijk bijna 3kg Wijting. Kimo lust geen zalm, dus het was even afwachten of hij dit zou eten.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook dat ging er met smaak in. Ik vond het zelf wat minder want de ogen rolde over de grond :s

Inmiddels heb hem via wat tips van wat mensen hier hem kunnen leren op uit zijn voerbak te eten.

Hij heeft ook al kippenruggen en looppoten op. Daar heb ik geen foto's van helaas. Hij heeft echter nu weer uitslag op zijn rug en we denken dat dat van de looppoten komt. De laatste keer dat hij dat had had hij een gepofte looppoot op. Even een tijdje niet meer geven dus.
Voorlopig houden we het bij gevogelte. Als hij heeft gewisseld gaan we andere soorten vlees proberen.
Door Lizzy
#2829047
Wat een leuke foto's! Dat smaakt hem goed zeg!

Mijn honden eten trouwens op een rubber matje. Dat kan de wasmachine en de droger in. En die rubberen matjes: dat is ondertafellaken, ook wel tafelbeschermer genoemd. Het is per meter verkrijgbaar bij onder andere Sligro/Ven maar ook via Internet. Ideaal! Het is ook antislip voor de vleesbotten!

Afbeelding

Hier staan er meer: http://www.siamsa.nl/nl/fotos/barf-fotos.html
Door Lizzy
#2829478
[quote="Mandarijn"]
Hier eten ze van een zeil dat je per meter kunt kopen bij de boerenbond. Het is een zeil dat je gebruikt voor op een tafel.
[/quote]

Ik vind zeil zo glad. Hier schieten de vleesbotten je dan om de oren terwijl tafelbeschermer echt slip vast is.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2829516
Leuke foto's! Ik vind Kimo echt een super leuk beestje! Hoe groot is hij als ik vragen mag? Ik zag op z'n facebookpagina (errug leuk trouwens ;D) dat hij schattige kleertjes heeft. Heeft hij het niet meer koud als hij aangekleed is? Hier ook van alles aangeschaft maar hij blijft het koud hebben buiten :-\
Gebruikersavatar
Door Neally
#2829611
Wat een leuke stoere foto's van Kimo.
Hier eet ze op een antislipmatje voor in een lade ofzo.
Knalroze, dat past best bij haar...  :smitten:
Laatst gewijzigd door Neally op za 14 dec 2013, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2829678
Kimo weegt nu iets meer dan 4kg. Als hij volgroeid is zal hij ongeveer 7kg gaan wegen.
Met kleding aan heeft hij het niet meer koud. Maar als de zon een beetje schijnt dan loopt hij gewoon bloot.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door