Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2829256
Ik heb sinds een maand een (vind ik) heel groot probleem met Cerberus.
Hij woont hier nu sinds april dit jaar en ik heb hem meteen op barf gezet. Hij kreeg hiervoor brokken
bij de fokker, afgewisselt met 1x per week vers vlees.

Nu ging dit super goed, echt geweldig, hij is aangekomen (was noodzakelijk) en ziet er nu prachtig uit.
Tot we een paar dagen van huis waren, de oppas vertikte het de hond vers te geven en heeft royal canin gegeven.
Dit wisten wij van te voren maar we moesten wat met hem en liever 4 dagen brokken dan niks...

Het nadeel nu is dat meneer zijn vers laat staan en daar echt niet meer naar omkijkt, alleen het spiervlees eet hij nu.
Ik bied het hem gewoon aan en na een kwartier haal ik het weg en dan heeft hij pech, nu eet hij dus veel te weinig maar dat is nog
niet zo zeer mijn probleem.

Hij vreet nu namelijk ineens alles op wat hij tegen komt. vandaag een reep chocola uit mijn tas, trekt de eierkoek bij mijn zoontje uit zijn handen, echt alles wat hij ziet eet hij op. Het is zo gek niet meer te bedenken.

Heeft iemand een idee wat ik hiermee aan moet? ik overweeg zelfs een pak royal canin te gaan kopen...

Ik hoop dat er iemand kan helpen want ik wil mijn hond niet kwijt maar dat vreetmonster wel...

Groetjes Greetje
Laatst gewijzigd door Greetje op za 14 dec 2013, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2829271
Nounou... dat is wel een hele heftige reactie...
Blijkbaar heeft hij wel erge honger. Het is denk ik belangrijk dat hij niet meer de fout in kan gaan wat betreft eten stelen.
Dus alles goed opruimen (tassen en dergelijke) en als je niet op kan letten, dan misschien in de bench of in de bijkeuken waar hij geen kwaad kan.
Dan het eten... lust hij pens ? Dan zou je ander eten kunnen weken in pens...
En streng zijn, want als hij niets kan pikken, dan zal hij vanzelf weer gaan eten.
Misschien even zoeken op de tips die op dit forum staan over het overschakelen van brok naar barf, daar staan ook tips bij.

En ja ik heb ervaring met een vreetmonster... de mijne maakt kastjes open (zit nu kindersluiting op), maakt tassen open (dus die moet ik extra goed opruimen), draait statiegeld flessen open, etc etc...
#2829312
Zorgen dat hij niets kan pikken. :o
Dan eerst zijn vleesbot geven en als dat op is krijg hij spiervlees of eerst nog orgaan.
Hij heeft het dus ongeveer een half jaar wel gegeten, dus hij probeert nu jou uit om over te stappen op brokken.
Pech voor hem doe je niet en geen kwartier laten staan maar hooguit 5 min en volgende maaltijd weer aanbieden dus niet iets anders geven. ;) Ook geen snackje of wat dan ook.
#2829477
Greetje schreef: Ik heb sinds een maand een (vind ik) heel groot probleem met Cerberus.
Hij woont hier nu sinds april dit jaar en ik heb hem meteen op barf gezet. Hij kreeg hiervoor brokken
bij de fokker, afgewisselt met 1x per week vers vlees.

Nu ging dit super goed, echt geweldig, hij is aangekomen (was noodzakelijk) en ziet er nu prachtig uit.
Tot we een paar dagen van huis waren, de oppas vertikte het de hond vers te geven en heeft royal canin gegeven.
Dit wisten wij van te voren maar we moesten wat met hem en liever 4 dagen brokken dan niks...

Het nadeel nu is dat meneer zijn vers laat staan en daar echt niet meer naar omkijkt, alleen het spiervlees eet hij nu.
Ik bied het hem gewoon aan en na een kwartier haal ik het weg en dan heeft hij pech, nu eet hij dus veel te weinig maar dat is nog
niet zo zeer mijn probleem.

Hij vreet nu namelijk ineens alles op wat hij tegen komt. vandaag een reep chocola uit mijn tas, trekt de eierkoek bij mijn zoontje uit zijn handen, echt alles wat hij ziet eet hij op. Het is zo gek niet meer te bedeken.
Het is een schat van een hond maar als dit zo doorgaat krijgt hij een enkeltje terug naar de fokker... klinkt hard maar ik kan hier niet tegen.

Heeft iemand een idee wat ik hiermee aan moet? ik overweeg zelfs een pak royal canin te gaan kopen...

Ik hoop dat er iemand kan helpen want ik wil mijn hond niet kwijt maar dat vreetmonster wel...

Groetjes Greetje
Nou Greetje, als je om zoiets je hond al een enkeltje fokker wil geven, zal ik eens hard klinken: als ik de fokker was van jouw hond? Kreeg ik hem graag subiet terug.

Maar goed, ik ga er vanuit dat soep nooit zo heet gegeten wordt als geschonken. Allereerst moet je alle lichamelijke oorzaken uitsluiten. Een retourtje dierenarts is dus wel een goed idee. Dan, eten 15 minuten neerzetten is VEEL TE LANG! Je zet zijn bak neer, eet hij niet DIRECT eet (dus 3 seconden): bak weg halen. En pas de volgende dag weer eten geven. Laat hem maar direct weten dat niet gelijk eten betekent: honger. Tot de volgende dag. En verder gewoon braaf zorgen dat hij niet kan snaaien.
#2829689
ik ga met mijn voorgangers mee,Roef was een verschrikkelijke draak met eten.
tot ik de"3 seconden om te eten en anders morgen weer"methode toepaste.
nu heeft Roef een harde kop,maar binnen een week had hij echt wel door dat het zou zou blijven en na 6 dagen weigeren vrat hij op dag 7 zijn bak leeg  ::)
ik hoef nu alleen maar te zeggen...moet ik het weg halen?? en beide heren eten keurig hun eten op in geval van iets minder lekkers in de bak.
want ook Hidde dacht de kachel wel met me aan te kunnen maken door zijn konijn te weigeren  :P
op dag 3 haalde hij bakzeil en eet tot op heden keurig zijn nijn die ik hem geef.

oja en tussendoortjes kregen ze dan ook niet.
 
#2829849
De hond heeft mijn zoontje al 2 x in zijn hand gebeten en 1 x in zijn gezicht...
Volgens mij ben je dus eerder een slechte ouder als je nu je hond niet zou weg doen dus houd ik me onder het kopje, slechte ouder. zo snel doe ik mijn hond namelijk niet weg!!! maar goed, dat was niet de topic.

Cerberus zijn ideale gewicht 7 a 8 kilo is en hij krijgt eten voor 11kg omdat hij anders heel de dag blijft schooien, moet ik dit weer terug draaien denken jullie? Zijn gewicht is nu goed, stabiel en hij ziet er mooi uit. zijn huid is mooi licht vet en ik hoef hem niet in te smeren met bodylotion (ja mensen, hij is naakt  :P)

Ik heb even een vraagje over die 3 sec regeling, dat is wel wat en dat ga ik zeker proberen maar wat als ik hem dus smorgens bot geen (daar krijgt hij nu spier, groente en orgaan) en hij pakt dat niet, krijgt hij dan ook savonds niks? of moet ik wel gewoon de spier smorgens houden?

Groetjes Greetje
#2829891
Het is natuurlijk heel erg dat jouw hond jouw zoontje al 3x heeft gebeten! Waarom schreef je dat er niet direct bij in dit topic? Hoe oud is jouw zoontje en hoe oud is jouw hond en welk ras? Wat was de aanleiding van het bijten en was je erbij? Had jouw zoontje eten in zijn hand want dan is een handje snel meegenomen! Een hond bijt zelden zomaar zonder reden! Vaak heeft hij dan eerst een paar maal gegromd als waarschuwing! Kan het niet zo zijn dat jouw zoontje hem niet moedwillig pijn heeft gedaan,zoals bijvb aan de oren trekken ofzo? Begrijp me niet verkeerd,wil absoluut niemand de schuld geven! Kan het ook zo zijn dat jouw zoontje eten wat uitstak in zijn mond had?  Ik neem het een beetje voor de hond op,omdat bijten altijd de schuld van de hond is,maar grommen en bijten is hoe honden zich verdedigen! Weet jouw kind dat hij de hond met rust moet laten als hij in zijn mandje ligt? Heb zelf 2 honden gehad,de eerste was mijn eerste zoon nog niet geboren,nooit problemen mee gehad,liet ze niet alleen en mijn kleine wist precies wanneer hij wel bij Shabu mocht komen en wanneer niet en treiteren met eten heb ik nooit toegestaan! Ook niet met mijn tweede hond,Radja, toen waren beide kinderen ouder en opgegroeid als beste maatjes met Radja en Radja gaf aan wanneer zij ff genoeg had van de kinderen! En moesten ze haar ook echt met rust laten en dat wisten de kinderen ook. Ook nooit geen problemen gehad!

Sorry als ik je pijn heb gedaan met al die vragen en zoals ik al zei,geef absoluut niemand de schuld!
Laatst gewijzigd door Radja op za 14 dec 2013, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door