Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hylos
#2827695
Nu had ik voor het eerst eens 1 kilo runderpenslap besteld bij Degomeat, om te drogen.
Blijkt 80% van het gewicht gewoon puur vet te zijn. Is dit altijd zo, of heb je dan gewoon het verkeerde stuk van de pens gekregen?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2827701
Was dat maar waar  ;D

Nee er zaten echt bonken vet aan. De pens is al in lapjes geknipt maar het vet licht nog in een schaal. Zal er zo wel even een foto van maken.
Enne die tip over de latexhandschoentjes.. die gebruik is sowieso altijd maar de geur gaat er echt doorheen hoor. Blegh  :biggrin2:
Door Lizzy
#2827737
Hylos schreef: Dit kwam er af, van 1 kilo pens
Oh, de handschoentjes liggen er ook in hoor  :biggrin2:

Afbeelding
Ja, dat is best veel vet..... Dus je hebt 800 gram vet en 200 gram pens. Ik zou denken dat dit andersom mag zijn. Maar ja gut, als dit 1 mislukt kilootje is, ging ik er persoonlijk ook niet over zeuren en vroor ik dit per kleinere portie toch in om aan de honden te voeren. Het is winter dus een beetje extra vet kan geen kwaad. Tenzij je hond te dik is.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2827747
Hier had ik laatst ook een paar van dit soort kilootjes van Degomeat. Normaal nooit last van, dus het zal wel een eenmalig iets zijn.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2827951
Ach nee, ik ga er ook absoluut niet over zeuren hoor  ;D
Vroeg me alleen af of dit normaal is want dan bestel ik het niet weer.
Maar blijkbaar gewoon een "verkeerd" stukje gekregen.. jammer maar helaas!
Door Lizzy
#2827953
Hylos schreef: Ach nee, ik ga er ook absoluut niet over zeuren hoor  ;D
Vroeg me alleen af of dit normaal is want dan bestel ik het niet weer.
Maar blijkbaar gewoon een "verkeerd" stukje gekregen.. jammer maar helaas!
Als dit normaal is, zou ik het ook niet meer moeten hebben nee. Ik bestel daar geen pens dus ik heb zelf geen ervaring. Henneke besteld daar wel af en toe pens en ik heb haar er nooit over gehoord.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door