Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2828024
Wie heeft ervaring met beide producten bij angst voor vuurwerk? Ben gevraagd om ze te gebruiken en terug te koppelen. Heb het nog nooit gebruikt. Normaal zijn de honden drukken dan normaal in deze periode. Dit jaar lijkt het veel erger bij ze. We zitten midden in een verbouwing, misschien heeft dat ook invloed.
#2828944
Lizzy schreef: Nee, ik niet. Maar mij lijkt Puur Rust zeker de moeite waard om te proberen.
Dankjewel voor je reactie Lizzy. Ik ga het de komende weken goed in de gaten houden en kijken of er verandering is bij de honden.
#2828967
Niet in combi met vuurwerk, maar ik heb wel de phytonics strezzz bij Oscar gebruikt. Was geen succes, in plaats van dat hij minder stress kreeg, gingen alle registers juist open. Hij werd druk, ging weer "oud" probleemgedrag vertonen zoals tegen ons opspringen en in de riem en in onze armen happen. Oscar is een hond die snel overprikkeld is en kennelijk maken dit soort middeltjes (puur geslachtsdrift had hetzelfde effect) hem nog prikkelgevoeliger.

Is heel persoonlijk dus en zeker niet gezegd dat dit vaak voorkomt. Maar het kan dus wel en zeker in combinatie met vuurwerk zou ik hier allert op zijn. Ik hoop voor je dat de middeltjes doen wat ze moeten doen en dat het beter gaat voor je hondjes!
#2828968
Hier werkt alsnog de combi Rust Compositum van de Groene Os met Puur Nervositeit voor Ivan het beste.

Kaatje heeft geen vuurwerkangst, maar voor haar ook Phytonics Strezz geprobeerd en typisch wat Kaela ook schrijft; bij haar werd alles alleen maar erger.
#2829415
Kaela schreef: Niet in combi met vuurwerk, maar ik heb wel de phytonics strezzz bij Oscar gebruikt. Was geen succes, in plaats van dat hij minder stress kreeg, gingen alle registers juist open. Hij werd druk, ging weer "oud" probleemgedrag vertonen zoals tegen ons opspringen en in de riem en in onze armen happen. Oscar is een hond die snel overprikkeld is en kennelijk maken dit soort middeltjes (puur geslachtsdrift had hetzelfde effect) hem nog prikkelgevoeliger.

Is heel persoonlijk dus en zeker niet gezegd dat dit vaak voorkomt. Maar het kan dus wel en zeker in combinatie met vuurwerk zou ik hier allert op zijn. Ik hoop voor je dat de middeltjes doen wat ze moeten doen en dat het beter gaat voor je hondjes!
Geslachtsdrift heb ik ook voor mijn heren in huis en zij werden er rustiger van. Misschien dat PUUR Rust en Phytonics Strezz wel werkt bij ze.
#2829468
[quote="Mandarijn"]
Geslachtsdrift heb ik ook voor mijn heren in huis en zij werden er rustiger van. Misschien dat PUUR Rust en Phytonics Strezz wel werkt bij ze.
[/quote]

Kan goed hoor, het heeft voor vele honden een prima resultaat. Ik vind het ook prima middelen en de moeite van proberen waard. Ik had alleen het effect wat het bij Oscar had totaal niet verwacht, dus het duurde even voor we de link legden. En juist omdat je zegt dat het rond de vuurwerkperiode gebruikt gaat worden, is het niet handig als je te lang door zou gaan.
#2829474
[quote="Kaela"]
Kan goed hoor, het heeft voor vele honden een prima resultaat. Ik vind het ook prima middelen en de moeite van proberen waard. Ik had alleen het effect wat het bij Oscar had totaal niet verwacht, dus het duurde even voor we de link legden. En juist omdat je zegt dat het rond de vuurwerkperiode gebruikt gaat worden, is het niet handig als je te lang door zou gaan.
[/quote]

Bedankt voor je reactie. Ik ga het zeker in de gaten houden. Ben nu 4 dagen bezig met PUUR Rust en zie nog geen verbetering of verslechtering.

Maandag begin ik met Phytonics Strezz. Mocht een van de honden anders reageren op een van de producten dan geef ik dit door aan NML Health. Zij willen graag alles wat ik merk of zie aan verandering weten.
#2830395
Ik zag net je andere topic. Ik ben ook met beide middelen begonnen sinds een paar dagen en kreeg daarnaast ook nog een paar homeopatische middelen mee van de holistische da. Ik geloof dat ze wel vijf middeltjes krijgen ieder  :-[. Maar het leek haar echt het beste en afgestemd op Daya en Saar die ik bij me had. Ze waren vorig jaar allebei totaal niet meer te bereiken met oud en nieuw, echt verstijfd van angst  :'( :'(. Zeker Finch is echt heel gevoelig, hij is ook echt zo'n herder(kruising) die ook enorm prikkelgevoelig is. Ik hoop dus dat het middel bij hem past en niet averrechts gaat werken. Ik ben nu pas sinds vrijdag bezig en merk ook nog geen verschil. Helaas knallen ze hier alweer het hele weekend  :'(.
#2830440
Gisterenavond net voor 12u brak hier de oorlog uit. Zat heerlijk tv te kijken met de honden naast mij. Opeens een knal waarbij de ramen trilden. Ik ben geloof ik even los gekomen van de bank van schrik. Mijn hart ging te keer. Verwachtte zo iets niet. Honden natuurlijk helemaal wild. Toen maar even bach remedie gebruikt.

Morgen Phytonics Strezz tot en met nieuwjaar. Begin met de laagste dosis, dan kan ik het opbouwen als het nodig mocht zijn.
#2830617
Zou Puur Rust beter werken als de Bach rescue?
Ben sinds vanmorgen begonnen met de Bach Rescue Remedy druppels,maar mag ik daar dan de Puur rust mee combineren?
Hier is het nog rustig,af en toen een knal,en daar reageert Dorian nog niet op,maar dadelijk op oudejaarsdag en avond breekt hier ook het geknal flink los.
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 16 dec 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2830798
judith1967 schreef: Zou Puur Rust beter werken als de Bach rescue?
Ben sinds vanmorgen begonnen met de Bach Rescue Remedy Spray,maar mag ik daar dan de Puur rust mee combineren?
Hier is het nog rustig,af en toen een knal,en daar reageert Dorian nog niet op,maar dadelijk op oudejaarsdag en avond breekt hier ook het geknal flink los.
Geen idee of het kan. Het was even een oplossing voor dat moment. Hier begint het geknal al voor oudjaarsdag. Vooral vanaf het moment dat vuurwerk legaal verkocht mag worden. Dat is dan 3à4 dagen voor oudjaarsdag. Daarvoor zijn het af en toe knallen. Maar ben blij als het weer allemaal voorbij is.
#2830826
Mandarijn schreef: Geen idee of het kan. Het was even een oplossing voor dat moment. Hier begint het geknal al voor oudjaarsdag. Vooral vanaf het moment dat vuurwerk legaal verkocht mag worden. Dat is dan 3à4 dagen voor oudjaarsdag. Daarvoor zijn het af en toe knallen. Maar ben blij als het weer allemaal voorbij is.
Ik ook :'(. Finch is nu al een maand of twee elke avond bang :'( :'(. Hij anticipeert ook heel erg, hij weet duidelijk dat knallen alleen 's avonds gebeuren hier en aan het begin van elke avond wordt hij gewoon al bang nu :'(.
#2831024
Dat anticiperen op het geknal doet Bobbie hier nu ook door de knallen van afgelopen weekend. Ik zie hem nu 's avonds echt met gespitste oren in zijn mand liggen, wachtend op nieuw geknal. Hoop dat de Phytonics Strezz de scherpe randjes eraf kan halen bij hem.

Ben nu long aan het drogen om te gebruiken in een doos vol ballen en in een frutselkleed, zodat de honden tijdens het geknal op oudejaarsavond afgeleid zijn.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door