Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door DumyFido
#2828837
Hallo allemaal,

ik lees al een tijdje mee en heb me veel ingelezen.
Ik heb twee honden, Fido kruising greyhound 4,5 jaar en Dumy waarschijnlijk iets van kruising turkse herder 6 maanden. Wij wonen in het mooie Ransdaal (klein dorp dichtbij valkenburg/maastricht).
Nu heb ik gisteren mijn eerste bestelling gedaan bij degomeat om het eens te proberen en aangezien we geen grote vriezer hebben heb ik het beperkt gehouden. Maar vandaag heb ik een grotere vriezer ergens vandaan weten te halen waardoor ik nu NOG enthousiaster ben over het beginnen met rauw.
Dit heb ik besteld:
-konijnkarkas
-kippennekken
-bio kipkarkas
-kalkoennekken
-kalkoenkarkas
-eendenkarkas
-eendennekken
-sardientjes
Nu wil ik dit in het begin samen met KVV voeren.
Fido eet al ongeveer een half jaar KVV, eerst DUCK en nu Smuldier, aangezien onze financiën niet zo meewerkten gekozen voor goedkoper helaas want over DUCK waren we heel tevreden.
Sinds kort hebben wij een puppy erbij die we vanaf ze hier is ook Smuldier geven.
Ik wil eerst rustig opbouwen met Fido met rauw maar hoe kan ik dit nu het beste doen met de dingen die ik nu alvast besteld heb? Of moet ik een aantal dagen KVV voeren en een aantal dagen volledige BARF? Dan moet ik dingen bij gaan bestellen.
Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden en ondertussen ga ik weer verder met lezen, lezen en nog eens lezen!

;D Meggie
Laatst gewijzigd door DumyFido op do 12 dec 2013, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2828849
Welkom hier! Het voeren van kvv met een premix (toegevoegde calcium ed) erin wordt niet aangeraden voor pups. Ik zou ook niet alleen vleesbot ernaast voeren, maar dan eerder enkele dagen kvv en enkele dagen barf, compleet dus met spiervlees, orgaanvlees en vleesbot. En zeker voor de pup een goede kvv kiezen, dat is een investering voor de rest van z'n leven ;)
Door spikkel
#2828877
Welkom, ik zou niet al te veel bot bijvoeren bij Kvv, de verhoudingen kloppen dan niet meer, Je mag best een keer een nekje bijvoeren hoor. Ik zou dan toch bijbestellen, Degomeat heeft ook niet al te duur spiervlees, het mooist is als je spiervlees besteld wat niet in de Kvv zit. Als je twee dagen gaat barfen hoef je je niet zo druk te maken over orgaan. Je kan ook een visdagje erbij doen met wat bot, of een pensdag met wat bot.
Voor je pup zou ik niet steeds smuldier geven, variatie is ook belangrijk en goed vlees of een goede Kvv is zeker belangrijk voor al je honden.
Door DumyFido
#2828878
Dankje voor jullie reacties!
Ik dacht t ook al dat ik dan complete dagen kvv en complete dagen barf moest gaan doen, dan ga ik morgen even kijken of ik nog bij kan bestellen.
Als het eenmaal goed loopt met fido dan zijn we van plan om dumy wat duurder kvv te geven of toch maar samen op rauw....nou begin ik toch te twijfelen haha... Al moet ik zeggen dat ze het op smuldier goed doet! Beter dan de slappe poepjes van de Prins en de Cavom brokken wat Fido voorheen kreeg te eten.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2828896
Welkom.
Heb je al die soorten al?
Kalkoenkarkas en nekken zijn niet echt voor beginnersbotten.
De kalkoenbotten kunnen behoorlijk scherp zijn. Menige ervaren barden durfen die niet te voeren.
Degomeat heeft redelijk betaalbare KVV dat zijn enkelvoudige mixen.
Kalkoenvlees kan je wel heel goed nemen.
Door DumyFido
#2828951
Dan heb ik me vergist met kalkoen... gek... maar zie soms door de bomen het bos niet meer haha!
Ik heb dit besteld, hoop dat ik het volgende week vrijdag binnen heb.
Ik ga vandaag eens bellen naar het naanhof, dat had ik gelezen hier bij adresjes, wat hun allemaal hebben.

Ik hoop dat het barfen mij bevalt, vooral het klaarmaken. Stinkt het erg? Ik eet zelf namelijk geen vlees haha maar ik vind dat mijn hondjes verdienen wat goed voor ze is.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2828964
Bel of mail naar Henk van Degomeat.
Weet zeker dat je de bestelling kan aanpassen, dus kalkoenkarkas en nek eruit en bv kalkoensnippers erin. :D
oww lees het al je bent nog niet gewaarschuwd ;D
BARFEN is zeer verslavend voordat je het weet zit je iedere dag je menu aan te passen.
Kijk je uit naar de tijd dat je vlees uit de vriezer mag halen of dat het binnen komt en je het kan portioneren.
En het allerbelangrijkste zit je met een grijns van oor tot oor naar je hondjes te kijken hoe ze lekker staan te smullen ;)

Maar kijk ook eens of er lijntjes in je buurt zijn, dan heb je het allerbeste vlees voor de laagste prijzen :)
Door DumyFido
#2833692
Wat een succes!
Gisteren alles in porties gemaakt en ze meteen een menu klaargemaakt.
De eendennekken vond Fido een beetje vreemd maar uiteindelijk toen Dumy het voor had gedaan knabbelde ook Fido er rustig op los. De orgaantjes vond Fido ook wat gek en die heeft die vandaag ook niet gegeten, dus even kijken hoe ik dat doe oplossen. Voor de rest vinden ze het héérlijk en ik vind het ook nog eens leuk om ermee bezig te zijn.
Hun poep was vandaag wel eerst wat lichter en daarna donker maar wel stevig.
Vandaag hebben ze konijnkarkas gekregen en ook daar hebben ze heerlijk op geknabbeld!
Wat een succes!!!
Verheug me nu al op morgen om nog iets klaar te maken.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2833997
[quote="DumyFido"]
Wat een succes!
Gisteren alles in porties gemaakt en ze meteen een menu klaargemaakt.
De eendennekken vond Fido een beetje vreemd maar uiteindelijk toen Dumy het voor had gedaan knabbelde ook Fido er rustig op los. De orgaantjes vond Fido ook wat gek en die heeft die vandaag ook niet gegeten, dus even kijken hoe ik dat doe oplossen. Voor de rest vinden ze het héérlijk en ik vind het ook nog eens leuk om ermee bezig te zijn.
Hun poep was vandaag wel eerst wat lichter en daarna donker maar wel stevig.
Vandaag hebben ze konijnkarkas gekregen en ook daar hebben ze heerlijk op geknabbeld!
Wat een succes!!!
Verheug me nu al op morgen om nog iets klaar te maken.
[/quote]


Hahaha precies zoals ik je voorspeld had ;D ;D ;)
Door DumyFido
#2834681
Vrijdag
Eendennekken
Rundvlees
Konijnenlevertjes
Sperziebonen tomaat

Zaterdag

Konijnkarkas
Paardenvlees
Eendenhartjes/konijnenlevertjes
Courgettes sperziebonen
Rauw ei

Zondag

Zalmkarkas/eendennek
Rundvlees
Pens
Courgettes spinazie
Teentje knoflook

Maandag

Kipkarkas/kippennek
Paardenvlees
Pens(nog van Smuldier over)/orgaan
broccoli
Ieder een half sardientje

Dit heb ik ze allebei nu gegeven de afgelopen dagen. Fido krijgt het in 1 keer, Dumy omdat ze nog jonger is krijgt het 's avonds groenten en het vlees.
Klopt dit een beetje en kan ik dit aanhouden voor op die dagen?
Ze krijgen allebei:
200 gram vleesbot
100 gram vlees
60 gram orgaan
40 gram groenten
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door