Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2825479
We gaan voor de bijl, het wordt hoog tijd voor hondenschoenen. Ik wil graag meteen goede aanschaffen, waar Xerox flink op kan stappen. De kosten zijn van ondergeschikt belang. Ze moeten in ieder geval waterdicht zijn, want vocht en kou is onze grootste vijand nu.

Welke moet ik hebben en waar haal ik ze vandaan?


*weet niet zeker of het topic goed staat hier*
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2825594
keetje schreef: Tjeetje, ruim 100 euries voor schoenjes, en wat als ze het rekken erop te lopen?
Gelukkig heb ik een hond die werkelijk alles doet wat ik van hem vraag! Dus daarover heb ik verder niet nagedacht  ;D

Conny, bedankt voor de tip, ga er eens naar kijken!

Irish, bedankt voor het aanbod! Denk inderdaad dat die maten wel te klein zijn voor Xerox  :-X
Door Shanti en co
#2825628
Voor Shanti hebben wij Muttluks:
Afbeelding

Ze zijn waterdicht en hebben een leren onderkant en neus. Wij hebben de gele en die zijn bij het stoffen gedeelte best dun maar ik zie nu dat je ze dus ook speciaal voor koud weer hebt. 
Voor Shanti hebben we ze gekocht toen ze haar nagels afgesleten had tijdens het rennen en gebruiken ze nu als ze iets aan haar voeten heeft. Ze worden dus niet heel veel gebruikt en zijn nog steeds in goede conditie.
Ze vindt het niet fijn om erop te lopen maar na een paar minuten stopt ze met het heel hoog optrekken van haar poten en loopt ze alleen maar een beetje vreemd.  :biggrin2:

Shanti heeft de M en voor 4 schoentjes was dat 52 euro, wij hebben ze hier gekocht.
Door *Marieke*
#2825648
Ik zweer bij de schoenen van ruffwear! Quincy heeft er een periode op moeten lopen, en dat gag geen problemen, ze bleven keurig zitten, ze kon er mee racen, zwemmen en gewoon lekker lopen! Ze blijven erg goed en slijten echt niet snel!
Door Irish
#2825716
Xerox schreef:

Irish, bedankt voor het aanbod! Denk inderdaad dat die maten wel te klein zijn voor Xerox  :-X
Xerox is een boxer toch? Kaat is geen kleine hond (mechelaar), maar heeft wel erg kleine vrouwelijke pootjes :smitten:
Door bosnimf1976
#2825961
Hier verschillende schoentjes geprobeerd maar de goedkope gingen uit en waren zo door. Eentje van Ruffwear beviel heel goed, bleef zitten en niet stuk. Ging om een Golden Retriever pootje.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2826754
Irish, Xerox is inderdaad een Boxer met redelijk brede pootjes!

Die van Ruffwear bevallen dus goed lees ik. Mag ik vragen welk type jullie dan hadden? Het hoge model van Polar Trex lijkt me het best met slecht weer, maar die hebben ze alleen in het rood  ::)
Door bosnimf1976
#2826901
Wij hebben deze, maat M, voor een vrij brede goldenpoot:

http://www.natteneuzen.nl/honden-schoen ... -gray.html

Kan me voorstellen dat als ik ze de volgende keer zou kopen ik nou wat hogere zou nemen maar op zich zijn deze fijn. De neuzen gaan niet kapot en het rubber eronder ook niet en ze gaan ook niet draaien of uitsloffen terwijl die van mij niet echt goed haar poten optilt. Als je in de buurt van Utrecht woont zou je die van mij (maar 1 schoentje) ff kunnen proberen.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2828818
Dank je bosnimf! Jammer genoeg woon ik in Arnhem  :-\

Maarrr ik heb het hoge model net besteld:

Afbeelding

Pootjes zo goed mogelijk opgemeten en volgens de tabel zou Xerox maat L moeten hebben. We wachten in spanning af  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door