Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Grace
#282725
Mijn poes heeft mammea tumoren. Ik heb geen idee of ik het goed schrijf. In ieder geval tumoren bij meerdere tepels. Ook 1 hele grote. Mijn DA zei dat ik alleen maar kon wachten tot ze open sprongen of dat ze benauwd word dan moet ik komen om haar in te laten slapen.
Het schijnt een stuk kwaadaardiger bij katten te zijn als bij honden en ze kan niet tegen narcoses. Nu weegt ze ook nog maar 2.8 dus kan ze al helemaal geen narcose hebben,maar als kon ze worden geopereert dan is de kans nog te klein dat het wat uithaalt.
Heeft er iemand nog een ideetje voor een homeopatische middel of iets anders?
Door Lizzy
#282732
Ik vrees dat er aan borstkanker met homeopathie weinig te doen is... Maar je zou het bijv. aan Tannetje kunnen vragen (van de holistische site die ik je gisteren gaf). Het klopt overigens wel (helaas... :'() dat het bij katten vaker kwaadaardig is als bij honden.... Is er trouwens een dunne naald biopt van deze gezwellen gemaakt?
Door fietje
#282786
Een poes van mij had ook melkkliertumoren en is met succes geopereerd. Alle vier melkklieren zijn weggehaald. Ook bij haar ging het heel snel, eerst een tepel die ik voelde en omdat ik niet wist of het klopte heb ik eerst mijn andere poes aan een onderzoek onderworpen en die had geen knobbels. In tijd van een week was het bij alle viet melkklieren raak. Het gaat dus erg snel en is meestal inderdaad kwaadaardig. Wij waren er op tijd bij.
Ik hoop dat er voor jou ook nog hoop is en sterkte,
Gerrie
Gebruikersavatar
Door Hitam
#283153
Als de tumor groter is dan een cm is het al uitgezaaid en heeft opereren geen zin. Het is een hele kwaadaardige, snelgroeiende en snel uitzaaiende tumor.

Dingen die je zou kunnen doen, liefst allemaal tegelijk, met beperkt resultaat in dit geval:
voeding zonder koolhydraten, dus helemal geen granen en suikers
spirulina
hoge dosis antioxidanten
hoge dosis probiotica
medicinale paddestoelen
kruidencombinaties als Essiac of Hoxsey
hoge dosis visolie
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door