Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2826471
Dit is de 2e keer deze week dat ik zie dat er wat uit meneer z'n piemeltje komt. Het is niet zo vloeibaar dat het eruit drupt, het is niet veel, het is wit/crème van kleur en als ik het weghaal met een zakdoekje lijkt hij er geen last van te hebben. Ik vroeg me af of dit misschien het begin is van een voorhuidontsteking?
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2826519
Dankjewel Angelique :) ik moet dit gaan schoonspoelen met bv kamillethee he? Ik heb die hier van pickwick liggen, maar dacht ergens gelezen te hebben dat het biologische moet zijn?  Hoe gaat dit precies in z'n werk? Moet ik zorgen dat het ook binnenin komt of alleen uitwendig?
Door Lizzy
#2826755
Ik spoelde de puspiemel van Brutus altijd met een zo'n ding:

Afbeelding

Dus ook inwendig. En dan met Echinacea Extra Forte van Bloem. Dat bevat ontstekingsremmende natuurlijke stoffen. Ik maakte een oplossing met lauw/warm water en Echinacea (50/50) en dat spoot ik dan naar binnen (zachtjes :biggrin2:). Gaatje even dichthouden, water/echinacea oplossing naar achteren masseren zodat de oplossing overal terecht komt, keukenrol eronder, gaatje loslaten en dan spoelt het 'vervuilde water' netjes weg.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2826926
Dankjewel Lizzy! Ik ga het halen en dan aan de slag :) Hoe vaak per dag moet ik dit spoelen?
Door Lizzy
#2826969
Iris & Django schreef: Dankjewel Lizzy! Ik ga het halen en dan aan de slag :) Hoe vaak per dag moet ik dit spoelen?
Als het heel erg was, deed ik dat 2 of 3 keer per dag totdat het over was (paar dagen). En anders 1 keer per dag.
Door Alba
#2827067
Mooi topic, moest al lachen om de titel! Ik ga de tip opnemen in 't puppyboek, altijd handig.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2827119
Ik spoel bij voorhuidsontsteking met kamillethee. De echinea van Lizzy klinkt ook prima.

Wat hier verschil maakte is om ipv meerdere keren per dag 1 keer te spoelen, 1 of 2 keer per dag meerdere keren achter elkaar te spoelen. Dus echt álle troep en viezigheid er uit spoelen. Dan was het veel sneller over en kwam het veel minder snel terug. Het begint voor het eerst in anderhalf jaar tijd weer op te vallen dat er weer spetters op de vloer zitten, dus het is heel lang heel minim geweest. Maar ik denk dat het bij ongecastreerde reuen altijd wel een terugkerend iets zal blijven.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2827316
Nou dat was dikke pret...not :-X

Hij wilde er niks van weten, het is me gelukt wat vocht erin te krijgen maar dit liep er wel meteen weer uit. @ Kaela ik heb er meerdere keren een beetje vocht ingespoten en een beetje gemasseerd maar het bleef er niet echt inzitten. Hij is nu kwaad op mij ::) Ik was nu ook alleen, morgen samen met vriendlief poging 2. Ik heb een voordeelpak Echinacea dus we kunnen er even tegen :)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2828057
Ach, zijn lieve eigenste piemel.....  :)
Ik raak mijn hondje zelf overal altijd aan. Zodat ze niet gek gaat doen mocht er iets met haar aan de hand zijn.
Zou er zeker niet onder dwang bij hem doen.
Eerst maar weer vertrouwen in jou krijgen, en heel raar misschien vaker aan zijn piemeltje zitten.
(denk zomaar dat elke meneer er niets aan vindt als je iets in de plasbuis doet..... 8))
Door eelke
#2828117
Neally schreef: Ach, zijn lieve eigenste piemel.....  :)
Ik raak mijn hondje zelf overal altijd aan. Zodat ze niet gek gaat doen mocht er iets met haar aan de hand zijn.
Zou er zeker niet onder dwang bij hem doen.
Eerst maar weer vertrouwen in jou krijgen, en heel raar misschien vaker aan zijn piemeltje zitten.
(denk zomaar dat elke meneer er niets aan vindt als je iets in de plasbuis doet..... 8))
Je doet toch niks ín de plasbuis hoor  :o
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2828124
Ik spoel wel eens met een commercieel middel. Niet echt heel vaak, meestal gaat witte pus zelf wel weg.
Maar eh, heb hier het idee dat ze het helemaal niet erg vinden als ik het doe  :-[  ::)
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2828169
@ Alba :biggrin2:

@ Neally  ;D kan me idd voorstellen dat het niet prettig is. De eerste dag dat ik het deed probeerde ik hem op z'n rug te houden en dat werd niet gewaardeerd, was ook niet handig omdat ik alleen was maar ik wilde geen extra dag wachten met spoelen.

Gisteren ging het een stuk beter omdat we het met z'n 2en deden en het op een andere manier deden. Het tegensputteren was nu gelukkig minimaal.
Ik raak hem van het begin af aan ook overal aan maar voelde me niet geroepen aan zijn dopje te gaan frunniken ;D
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2828182
@ Eelke komt er niet automatisch wat in z'n plasbuis als je het naar binnen spuit? Tot nu toe loopt het er eigenlijk vrij snel weer uit en vind het toch eng om meer druk te zetten dus het is me nog niet gelukt het precies zo te doen als Lizzy het beschrijft :-\

@ Kaio dus jij spoelt ook wel eens niet als ze een puspiemel hebben? Wat een praat allemaal :shy:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door