Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door zerkaantje
#2826241
ik ben dus op zoek naar een goede molen om zelf te malen, moet met gemak bot aankunnen. ik heb de vleesmolen van bestron, heb erzo dus al 3 kapot gekregen. nu wil ik echt wel ene die niet kapot gaat van bv. een hazeruggengraat.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2826247
Ik heb een porkert handmolen, maar doe er geen harde botten als haas etc in. Mijn katten lusten geen wild, dus komen er alleen relatief kleine en zachte botten in. Het hardste zal tamme eend zijn en daar heb ik meestal nekken van.
#2826249
Wij hebben een Porkert 20 (handmolen) overgenomen van iemand hier op bp.
Ik weet niet wat zij er allemaal mee gemalen heeft maar hij doet parelhoen, kip, ,konijn, eend en bosduifkarkas, eendennekken, kippenvleugels en poten zonder problemen.
Wel sla ik grote stukken van tevoren een beetje plat zodat de molen er makkelijker grip op krijgt.

Via de zoekfunctie kun je trouwens heel veel info vinden over vleesmolens, hand en elektrisch.  :)
#2826744
Ik geloof dat je voor hazenrug enkel met een Jupiter echt zeker kan zijn dat hij het kan.
De Kenwood durft bij de nieuwste versie's lastig doen.

Er is een topic over in de hondenhoek.
Misschien even de zoekfunctie gebruiken?  Met 'elektrische vleesmolen' kom je er wel op uit.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2826822
Ik weet niet wat je budget is, maar als je er een hele hazenrug in wilt kwakken mag je denk ik diep in je buidel tasten.

Maar met je Bestron.. Dan zou je die haas flink met een vleeshamer moeten bewerken, dan moet het wel kunnen toch? :knuppel2:
Door Mowgli
#2826959
ik heb de Jupiter 885 (tweedehands op Ebay gekocht). Hij maalt als een trein, maar ik denk dat hij voor de hazenruggen wel hard moet werken.
Ik heb er qua vleesbot tot nu toe kippenvleugels, fazantkarkassen en hele kwartels mee gemalen. Dit is goed te doen mits alles in kleine stukken gesneden is zodat het in de vulopening past.
Door Haasm
#2826961
We zijn nogal van de 'liefs het beste kopen voor wat meer' en hebben daarom een Jupiter (885) via internet in Duitsland gekocht. We hebben er iets van 340 euro voor betaald. Via E-bay is er ook in Duitsland een grotere schijf te koop wat wel een must is voor barf.
Hij bevalt prima en loopt bijna nooit vast. Stalen kogels uit wild of konijnenoren lukt niet zo goed. Wat in ieder geval goed gaat zijn bosduifjes, parelhoenkarkas, haaskarkas, kipnek, patrijspoten, eendvleugels, bio-kipkarkas, alle konijn delen en natuurlijk gewoon vlees. Organen vinden we teveel derrie worden dus die snij ik met de hand. Grote delen mep ik wel eerst zodat ik ze op maat kan knippen en erin passen.
Laatst gewijzigd door Haasm op ma 09 dec 2013, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2828020
heeft er iemand een idee of berkel een goed merk is? er staat namelijk zo eentje via 2de hands tekoop.
http://www.2dehands.be/keuken/keukenapp ... locale=all

en deze staat ook tekoop alhoewel de kleur van de worm en de mesjes me wel wat afschrikt

http://www.2dehands.be/elektronische-ap ... locale=all
Laatst gewijzigd door zerkaantje op wo 11 dec 2013, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wijkje
#2828471
zerkaantje schreef: heeft er iemand een idee of berkel een goed merk is? er staat namelijk zo eentje via 2de hands tekoop.
http://www.2dehands.be/keuken/keukenapp ... locale=all

en deze staat ook tekoop alhoewel de kleur van de worm en de mesjes me wel wat afschrikt

http://www.2dehands.be/elektronische-ap ... locale=all
De Berkel is volgens mij best gangbaar merk onder professionele gehaktmolen..Ik heb ook ooit overwogen om zwaardere te kopen, maar in Nederland zijn ze toch vaak nog vrij prijzig..
En als je wat kapot hebt, is wel handig om iemand te hebben die enigszins handig is. Maar is leuk dingetje voor die prijs..
Door Vivianneb
#2828497
Ik heb een Jupiter 8 al weer een tijdje en ik vind het een geweldig ding. Ik maal er ook haas mee en als je handig voorknipt dan is dat geen enkel probleem (je kan de ruggewervels, het stuk wat uitsteekt zeg maar, in tweeen knippen met de snoeischaar en dan gaat het erdoor als een nekje.. als je het niet kunt knippen dan kun je het ook niet malen is de regel bij deze machine)
Door Mowgli
#2828599
zerkaantje schreef: dus de berkel zou een goede aankoop zijn?
Hij is Veel groter dan de Jupiter. Ik denk dat je er niets verkeerds mee doet doe de Berkel te kopen. Let er alleen even op of deze op krachtstroom gaat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door