Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2825970
Sinds een aantal weken jeukt mn hond ontzettend veel aan dr voorpoten, achterkant etc. Ze heeft al 2 x een prikje gehad tegen de jeuk
De eerste keer hielp de prik heel goed maar na de 2e loopsheid kreeg ze weer jeuk...opnieiw een prik oogehaald maar die hielp voor geen meter. ......heb zelfs het idee dat ze daar meer jeuk van heeft gekregen
Nu iom met de da haar proberen 6 wekend op alleen maar vis te zetten....kijken of ze daar minder jeuk van krikgt

Herkent iemand dit?
Iemand ervaringen hiermee?

Gr wendy
Laatst gewijzigd door Zoe/Jente op zo 08 dec 2013, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#2825979
Je da heeft je dus een eliminatiedieet voorgeschreven. An sich prima, zo kun je een voedselallergie uitlsuiten of er achter komen waar op gereageerd wordt. Je doet dit normaal gesproken met een diersoort die nog niet eerder gegeten is. Meestal kan dat kalkoen zijn ofzo. Persoonlijk zou ik geen 6 weken alleen maar vis willen geven.  Vis in een menu is beperkt tot zo,n 10%  vanwege de afbraak van vitaminen die vis veroorzaakt. Bij alleen maar vis voeren zou je hond dus een Tekort aan B1 kunnen krijgen.
#2826021
Zoe/Jente schreef: Sinds een aantal weken jeukt mn hond ontzettend veel aan dr voorpoten, achterkant etc. Ze heeft al 2 x een prikje gehad tegen de jeuk
De eerste keer hielp de prik heel goed maar na de 2e loopsheid kreeg ze weer jeuk...opnieiw een prik oogehaald maar die hielp voor geen meter. ......heb zelfs het idee dat ze daar meer jeuk van heeft gekregen
Nu iom met de da haar proberen 6 wekend op alleen maar vis te zetten....kijken of ze daar minder jeuk van krikgt

Herkent iemand dit?
Iemand ervaringen hiermee?

Gr wendy
Die prik, dat is corticosteriode. Dus prednison. En als het een allergie betreft voor iets van buitenaf: dan helpt prednison goed. Als het iets anders is, bijv. een voedselallergie (of mijten of schildklierproblemen, etc), dan werkt prednison niet.

Ik sluit me volledig aan bij Angelique. Vis is niet geschikt voor een eliminatie dieet. Ik zou een diersoort nemen die je nog niet eerder gevoerd hebt, bijv. konijn, en dan 6 weken lang liefst hele konijnen voeren. Of eend. Ofzo. Als je persee KVV wilt voeren, zou je KVV konijn kunnen doen of de mixen van Degomeat. Die zijn daar ook zeer geschikt voor.
#2826034
Nee geen vlooien.
Ze heeft idd prednison gehad de eerst keer hielp de 2e keer niet!
Die mixen is toch nooit alleeb met een diersoort alleen zit toch altijd kip door.

Ik ga vis voeren puur omdat ze dat nog nooit heeft gehad en de rest wel!

Alleen hoelang moetvik dat nu voeren??
#2826036
Zoe/Jente schreef: Nee geen vlooien.
Ze heeft idd prednison gehad de eerst keer hielp de 2e keer niet!
Die mixen is toch nooit alleeb met een diersoort alleen zit toch altijd kip door.

Ik ga vis voeren puur omdat ze dat nog nooit heeft gehad en de rest wel!

Alleen hoelang moetvik dat nu voeren??
Nee, er zit niet altijd kip door.

En kijk je dan uit dat je geen vis voert waar thiaminases in zit?

Zie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2789661
#2826044
Zoe/Jente schreef: Nee geen krabsel....eerst dit maar eens uit sluiten
Ik wil niet betweterig doen, maar ik zou toch eerst afkrabsels en een pakbandmonster laten nemen om mijten, bacterien en gisten uit te sluiten. Dat is met 5 minuten gedaan. Een eliminatiedieet moet minstens 8 weken volgehouden worden, dus dat duurt heel wat langer.
Je schrijft dat de jeuk erger leek te worden na de 2e injectie, dus het zou heel goed kunnen zijn dat jouw hond bv een gistinfectie heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door