Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door AnjaS
#2825412
Ik ben nieuw op Barfplaats, dus hopelijk plaats ik dit bericht juist.
Onze Jack Russell Durac is 13 jaar oud en sinds enige tijd een beetje de weg kwijt.
Zoals voor de mand staan of voor een deur en voor zich uit staan dromen, last van zijn luchtwegen,etc.
Nog meer symptomem die we ter sprake brachten bij een bezoek bij de dierenarts.
Het kon beginnende dementie zijn vertelde hij en Vitofyllin zou een goed middel zijn om te gaan gebruiken.
We hebben besloten om dit eerst een maand te gaan gebruiken, en heb ik het gistermiddag opgehaald.
Er zijn bij jullie vast mensen die dit middel ook gebruiken.
Ik vraag me af wanneer het praktisch is dit middel te geven.
Ik las in de bijsluiter dat het een half uur voor het eten gegeven moet worden, en dat tussen de 2 doses 12 uur moet zitten.
Nu geven wij Durac al 13 jaar lang 's morgens brokjes en 's avonds om half 5 zijn brokjes met vlees, omdat hij ook Stride krijgt.
We vinden het eigenlijk nogal wat om na 13 jaar dit te gaan veranderen. Of is dit voor een hond geen probleem?
Ben ik echt gebonden aan die 12 uur?
Hij gaat 4-5 keer per jaar naar een hondenpension, waar ze 's morgens om 8.15 aanwezig zijn en 's avonds om 18.15 weg gaan,
dan is er niemand meer. Kun je dan bijvoorbeeld 1 keer geven? Of hangt dat af van zijn "gemoedstoestand"
Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven.
Anja
Gebruikersavatar
Door Radja
#2825926
Als er 12 uur tussen moet zitten,dan heeft het misschien te maken met een gereguleerde afgifte! Weet ik niet zeker,heb er niets over kunnen vinden. Maar als dat zo is dan heeft het geen zin om de tweede pil eerder te geven. De eerste pil geeft dan 12 uur lang beetje bij beetje de werkende stof af die in die pil zit! Heb ik ook met mijn eigen medicijnen,ook gereguleerde afgifte (een soort morfine) en dan heeft het ook geen nut om de tweede eerder te nemen,omdat het geen zin heeft! Het zelfde met antibiotica,daar moet ook vaak 12 uur tussen zitten,als het 2x daags ingenomen moet worden! Als ik jou was,zou ik me wel aan die 12 uur er tussen houden,wordt niet voor niets aangeraden. En een hond went heel makkelijk aan veranderen van tijdstip omtrent het eten! Geef bijvb 8 uur smorgens en 8 uur savonds of eerder of later dat kan natuurlijk ook ;).
Door bosnimf1976
#2826178
Je hoeft toch niet om je hond die medicatie te geven het hele eetpatroon te veranderen? Geef je die pil eventueel met een stukje worst of zo. Of kan dat niet?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2826450
Op de bijsluiter staat dat het tenminste 30 minuten voor het voederen gegeven moet worden,op een lege maag dus.
Dat betekend dat de werkzame stof zich zal binden aan stoffen uit de voeding en daardoor dan minder werkzaam zal zijn als het samen met het eten wordt gegeven.

Mijn hond krijgt 1 x per dag eten.
's Morgens krijgt ze het dus op een lege maag en 's avonds tegelijk met het eten.
En eerlijk gezegd komt het met die 12 uur er tussen hier ook niet zo precies.

Belangrijkste vind ik dat het bij mijn hond in een lichte dosering op deze manier prima werkt,ondanks dat het niet helemaal gegeven wordt zoals het zou moeten..... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door