Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2824318
Bij Tjusa moeten nog HD-foto's gemaakt worden en ze is nu voldoende hersteld van het trauma (aanval pittbul in haar nek, schouder en rug). Ze is nu 18 maanden en wil dus ook niet veel langer wachten
Maar waar?
De dierenarts moet dus niet te ruw aan haar poten trekken ( we trainen nu het op de rug liggen en achterpootjes strekken.. en dat gaat prima) en rustig van nature zijn.. Anders kan ik weer opnieuw beginnen met het opbouwen van vertrouwen in mannen/vreemden.

De dierenarts waar ik vroeger heen ging is gestopt en die het overgenomen heeft moest bij Yrsa al 7x de foto's overnieuw doen omdat ze de achterpoten niet goed vasthield.. Daar zit ik met Tjusa nu niet op te wachten
#2824518
Hopmans in Roden. Alles standaard zonder narcose. Ik heb wel apart aangegeven dat ik zonder narcose wou, en heb me laten vertellen dat ze het standaard zonder doen.
Heb bij Storm alles laten fotograferen, HD, ED (officieel, als je beide doet krijg je een beetje combi-korting) en schouders en rug
Totaal 450 euro kwijt voor al met al 10 foto's waarvan dus de HD en ED officieel waren. Viel me dus reuze mee ook qua prijs. (mocht je dat willen weten). Kosten vantevoren via de telefoon ook zeer realistisch ingeschat en ben niet voor rare verassingen komen te staan.
Hij heeft sommige foto's wel een paar keer opnieuw gedaan maar daar ging bijna geen tijd overheen. Dat was voornamelijk instellingen, niet houding van de hond, en uiteindelijk was het allemaal zo gepiept.
Hartstikke tevreden en ik heb de foto's in de mail gekregen.
Goed advies gekregen en - wat ik erg fijn vond ook al mag het officieel volgens mij niet - een indicatie voor de officiele foto's, die perfect klopte.
Erg tevreden over hoe de foto's bekeken zijn. Ik denk dat een minder ervaren DA zijn OCD misschien over het hoofd had gezien.
En voor jou geloof ik ook nog eens niet extreem ver weg. (dat zou bij mij iig wel meewegen)

Ze waren met Storm inderdaad wel een klein beetje ruw, maar Storm stribbelt ook makkelijk erg tegen, die houd niet van gepruts aan z'n lijf dus om hem in de goede houding te krijgen was dat wel nodig... En het was nou ook weer niet op zo'n manier ruw dat ik denk, dit kan echt niet. Beetje lastig om uit te leggen. Maar voor jou dus misschien niet de ideale DA...
Maar ik denk als je aangeeft dat het voorzichtig moet en dat je geoefend hebt voor de juiste houding, dat dat geen probleem moet zijn? Zou ik in jouw situatie eerst even via de foon bespreken natuurlijk. Klant is koning lijkt me.

Ze hebben ook filmpjes op youtube staan over hun werkwijze
*even gezocht*


Zo ging het met Storm ook zo ongeveer. Ietsje ruwer omdat hij dus steeds weer anders wou gaan liggen, dus hij moest echt wel even in positie worden gehouden. Maar niet extreem.
Laatst gewijzigd door Cizsel op vr 06 dec 2013, 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#2824555
elianne schreef: Nico Dijkshoorn  in Zeist. Kan ik je aan bevelen .
Zonder roesje , je hond is als was in z'n handen.
Oh jee, NIET naar Dijkshoorn als je een voorzichtige omgang met je hond nodig hebt! Mijn ervaring met de kwaliteit van zijn foto's is uitstekend, maar de omgang met de hond is ronduit LOMP! Hond op/van de tafel tillen alleen al.. De assistentes die de foto maken (dat doet Dijkshoorn zéér zelden zelf, slechts één maal mee gemaakt bij de inmiddels meer dan 10 honden die ik bij hem liet rontgenen en dat was n.a.v. expliciete afspraak daarover) zijn niet allemaal even handig en ervaren, de gang van zaken tijdens de foto is dus enormafhankelijk van wie je treft.
Tegenwoordig gebruikt hij / zijn praktijk vaak standaard een roesje voor de HD foto.

Een kalme en zeer zelfverzekerde omgang met baas en hond kun je verwachten van Maarten Kappen (Eersel). Wél vooraf expliciet afspreken dat je door hemzelf de foto wilt laten maken, anders doet een collega dat mogelijk en bespreekt Maarten de foto daarna met je, na de kwaliteit er van beoordeeld te hebben. Als heel precies komt hoe er met je hond wordt omgegaan en dat alles zo veel mogelijk gesmeerd verloopt, zou ik persoonlijk zonder twijfel voor Maarten kiezen. Die heeft de kennis & ervaring t.a.v. goede foto's, het zelfvertrouwen in zijn handelen om je maatje rust te geven, enorme handigheid in omgang met div. karakters (past zijn begeleiding moeiteloos aan bij wat voor díe hond werkt) en bijzonder snelle apparatuur waarmee de foto razend snel gemaakt is. Mijn honden hebben daar nooit een roesje gehad voor een foto.
#2824558
Ik ben de laatste keer bij Meemortel in Budel geweest. Erg kundig en niet erg duur maar wel met een roesje.
Als je laat röntgenen voor het fokken is het iets om over na te denken of je wel of niet met roesje wilt. In de FCI staat namelijk dat dat moet en veel landen volgen die regel op. Zo worden binnen ons ras reuen in het buitenland niet gevraagd, cq geweigerd door de RV aldaar, omdat ze zonder roesje zijn geröntgend. Erg zonde want je moet opnieuw, en met roesje laten röntgenen, óf je gooit goede genen weg.
#2824561
Heb alleen ervaring met Maarten Kappen, deze kan in een oogwenk foto's maken zonder roesje.
Uiteindelijk is het nooit prettig voor de hond zo op de rug in zo'n bak, maar omdat het zo snel en kundig gebeurd valt het voor de hond wel mee.


Ja dat van dat rontgenen met roesje dat klopt wel, maar ik vind het zo'n onzinnige maatregel, en onnodig belastend voor de hond. Er is niet bewezen dat foto's zonder beter of slechter zijn voor de uitslag, alleen wil men verschil uitsluiten dus dan moet maar alles met roesje omdat sommige honden niet zonder te hanteren zijn of de da niet kundig genoeg is :-\ ik heb bij Maci gezien wat een roesje kan doen, direct omvallen en meer dan 1 keer moeten bijspuiten  :(  en dan nog er ziek zijn.
#2824568
Bij mijn hond ging het allemaal gelukkig wel goed, maar een roesje is inderdaad nooit fijn. Ben het ook helemaal met je eens dat het een onzinnige regel is en het liefst zou ik het ook zonder roesje doen. Maar inmiddels hebben we bij ons ras dus leergeld betaald en de gevolgen gezien van het röntgenen zonder roesje.
Het rare is dat de RvB dus wel gewoon die FCI documenten uitgeeft terwijl ze zich dus zelf niet aan hun regels houden. Maar inmiddels worden ze hier ook wel een beetje wakker in en ik ben bang dat ze eerdaags die regel wel een keer gaan opvolgen. Al kan dat bij een orgaan als de Raad nog wel een paar jaartjes duren.
#2824604
Drijver schreef: Ik ben de laatste keer bij Meemortel in Budel geweest. Erg kundig en niet erg duur maar wel met een roesje.
Als je laat röntgenen voor het fokken is het iets om over na te denken of je wel of niet met roesje wilt. In de FCI staat namelijk dat dat moet en veel landen volgen die regel op. Zo worden binnen ons ras reuen in het buitenland niet gevraagd, cq geweigerd door de RV aldaar, omdat ze zonder roesje zijn geröntgend. Erg zonde want je moet opnieuw, en met roesje laten röntgenen, óf je gooit goede genen weg.
Ik ga binnenkort ook naar Budel. Fokker en alle honden van haar gaan zowat daarheen. Wel met roesje idd....
#2824650
Alle röntgenfoto's hier worden altijd gemaakt door Maarten Kappen. Hele sympathieke man en de rust zelve, de hele kliniek straalt daar rust uit. Ze nemen alle tijd en het gebeurt altijd zonder roesje, zelfs de rontgen van Dusty wat een gebroken pootje bleek te zijn was zonder roesje daarna natuurlijk wel omdat het behandeld moest worden.
#2824673
Maarten Kappen! Zelfs bij mijn neurotische Mongolische herder geen narcose nodig! 3x knippen met je vingers en het is gedaan, met respect voor het dier in alle rust, maar wel zonder toeters en bellen en resoluut handelen.
#2824742
Tjusa heeft nog steeds flink last van haar inwendige letsel door de aanval van de pitbull afgelopen maart. En daarbij dus de angst voor vreemde mannen (eigenaar hond heeft haar uit de bek van zijn pitbull gekregen en haar echt weggegooid). Vandaar dat ik dus met haar extra voorzichtig ben om deze onderzoek te doen en het ook pas nu ga doen (ze is 18 maanden)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door