Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#2817430
Van het voorjaar wil ik ( als alles goed gaat ) Iza laten dekken. Ik heb het stukje over drachtige / zogende teven in de bieb al gelezen. Dus ik weet ook dat je koolhydraten bij moet voeren. Nu vroeg ik me af of dat ook in de vorm van brinta en brood mag? Daar is ze namelijk gek op.
Door eelke
#2817431
Spannend!

Mijn gevoel zegt eerder brinta / havermout etc dan brood. In brood zitten nog zo veel andere nadelige dingen (zout, vers houd dingen etc).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2817444
Brood is niet ideaal natuurlijk, maar het gaat ook weer niet om grote hoeveelheden en als ze er gek op is en ze heeft er geen last van, dan zou ik er gewoon wat van geven.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2823724
Mijn teef is ook dol op brood. Ik kocht speciaal voor haar af en toe biologisch brood tijdens de dracht. Dat leek me dan gezonder dan fabrieksbrood (zelf eet ik geen gluten).
Maar meestal gaf ik koolhydraten in de vorm van zoete bataat en/of rijst.

Ze vindt altijd al vrijwel alles lekker, maar tijdens beide drachten at ze als een bootwerker en echt álles  :)
Tweede dracht deed ik dus voor de grap een "kwarteltest" nog vóór de echo. Dat eet ze normaal namelijk niet. En ja hoor ;-)

Spannend! Veel succes met alles.
Door Lizzy
#2824556
malimaniac schreef: Van het voorjaar wil ik ( als alles goed gaat ) Iza laten dekken. Ik heb het stukje over drachtige / zogende teven in de bieb al gelezen. Dus ik weet ook dat je koolhydraten bij moet voeren. Nu vroeg ik me af of dat ook in de vorm van brinta en brood mag? Daar is ze namelijk gek op.
Beide zijn voornamelijk tarwe. Ik vind het niet ideaal. Af en toe een biologische boterham (zonder broodverbeteraar want broodverbeteraar is niet erg gezond) kan natuurlijk wel maar ik zou eerder kiezen voor bataat, zilvervliesrijst, quinoa, dat soort dingen. Daar hebben ze qua voedingsstoffen ook nog wat aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door