Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2823594
Ik vreeeees dat ik hier ook geen antwoord ga vinden  :-\ Maar probeer het toch.

Weten jullie iets van speelgoed voor de honden wat echt goed duurzaam is? Waar ze lekker samen aan kunnen sjorren. Het is dus voor binnenshuis! Dus geen boomerball ofzo ;D

Zwarte XL kong is in het bezit. Hertengewei is op, deze word nieuw besteld.
Ik HAD een MEGA groot flostouw. (van 1 meter 50 en zo dik als mijn onderarm). Kain heeft hier van vorig jaar kerst tot dat Aysa kwam veel mee gespeeld. En na de komst van Aysa heeft hij het snel begeven. Als ze er samen mee gaan sjorren dan is het snel kapot.

Het hoeft niet eens echt honden speelgoed te zijn. Het mag ook gewoon iets anders zijn. Want ze vinden vanalles leuk. Ik was al aan het denken aan een stuk scheepstouw? Volgensmij is dat wel duurzaam?  Alleen word dat een uitdaging hoe ik eraan ga komen.
Ze hebben nu een 2 meter lange brandweerslang. Ik had gehoopt dat deze duurzaam zou zijn. Maar na 4 dagen zit er al een flinke scheur in.

Groot nylabone hebben ze ook. Word ook intensief gebruikt. Al is dat geen samen speel speelgoed.

Iemand nog geweldige ideeën?

Ik heb een hele stapel oude thee doeken liggen. Vinden ze geweldig.
Door Nadia
#2823608
Nee klopt. Al dat hij hier nu redelijk lang mee gaat. Aysa (beauceron teef) had hem redelijk snel kapot. Terwijl Kain (stafford reu) er 3,5 jaar mee gedaan heeft. Nou, dat vind ik lang zat ;D
Het Nyla bone gaat nu ook zo'n 4 jaar mee. Aysa gaat er flink op tekeer. Denk dat hij achter een jaartje wel vervangen moet worden. Nouja, daar teken ik ook voor.

Maar echt duurzaam samen speel speelgoed nog niet gevonden.
Door smulpaap
#2823609
Ik heb dat speelgoed van brandweerslangen materiaal voor lompe loetje geprobeert , het zg duurzame speelgoed voor honden met veel kaakkracht . Het heeft twee weken geleeft
Scheepstouw , dat is erg zwaar hoor . Ze vinden het hier weleens aan het strand . Maar daar laten we het ook achter , ik kan zo al invullen wat er mee gebeurt als ze daar binnen mee aan de gang gaan  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2823611
Ik heb van een pitbull xxl fokker begrepen dat Sumo aardig onverwoestbaar is, maarrrr... dat gaat ook dwars door je schuifpui als ze er wild mee gaan klieren.
Scheepstouw doet het over het algemeen prima, zeker met een oude skippybal eraan gebonden.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2823612
Echt "onverwoestbaar" speelgoed is er weinig voor grote(re) honden.
Krijg zakelijk die vraag ook erg vaak en heb echt al diverse productboeken en pagina's bekeken, maar kom niks fatsoenlijks tegen

Wat je zelf al had, grote flosstouwen, maar dan houdt het ook wel hard op.

Je kunt zelf ook wat van fleece in elkaar zetten, maar gebruik dan geen fleece van zeeman, blokker, wibra etc, maar bestel dan fleece via stoffenzaken. Dit is dikkere kwaliteit en gaat wat langer mee. En als het kapot gaat, dan is het niet een vermogen wat kapot gaat.
Door Nadia
#2823616
Ik was al aan het denken om iets te maken van stof waar ze antischeur pakken van maken. Bij ons op het werk hebben enkele bewoners deze pakken/dekbedovertrekken.
Ik loop op het werk de garderobe eens binnen.  Vragen welk stof hun gebruiken.

Dat het scheepstouw zwaar is maakt niet uit.  het flostouw wat we hier hebben gehad was ook zwaar.
Nadeel is dat ik niet veel echt grote flostouwen weet te vinden. Weten jullie iets waar ze te bestellen zijn?
Het touw wat ik nu gehad heb was groot, maar niet echt super stevig. Het rafelde snel.

Zo'n sumo wil ik inderdaad ook nog eens aanschaffen voor erbij. Al dat ze nu niet zo ontzettend veel naar de kong omkijken loopt die drang om aan te schaffen niet zo hard ;D
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2823639
Hier waren altijd een paar dingen favoriet ,met als voorwaarde dat ze er niet ongegeneerd aan mochten gaan knagen .
Anders slijten de tanden waar je bij staat.

Top 3  :

1.ouwe  fietsband zonder binnenband , 1 keer dubbelklappen en met tie -raps vastzetten ,weggooien en sjorren maar,
  kun je ook kleine stukjes gedroogde snackies in verstoppen.

2. binnenband van een tractorband ,ventiel eraf halen  ,kunnen ze leuk mee flapperen

3  boomband , van dik rubber of canvas wat niet kan rafelen en daar een lange sliert van vlechten en goed vastzetten.
Door Nadia
#2823642
Dat zijn inderdaad leuke dingen! Maar niet geschikt voor binnenshuis. Toch? Die fietsenband en tractorband iig niet.
Boomband heb ik geen idee van. Even googlen.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2823646
Nadia schreef: Dat zijn inderdaad leuke dingen! Maar niet geschikt voor binnenshuis. Toch? Die fietsenband en tractorband iig niet.
Boomband heb ik geen idee van. Even googlen.
Nou ,de fietsband wil wel hoor en zo'n boomband wil ook wel  8)

Een door een sopje halen en schoon is ie weer.

De tractor band zou ik niet doen ,het rubber kan afgeven

Van mij mogen ze hier niet binnen met dat gedoe ,ze gaan zo ontzettend uit hun dak
dat ik mijn huis weer moet verbouwen  ::)

Hier gaan ze de tuin maar in met hun fietsbanden  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door