Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2822739
Vandaag is Oscar op de foto geweest voor zijn heupen. Toen de dierenarts de foto ging bekijken, vroeg hij of Oscar wild te eten kreeg (hij weet dat we barfen en vindt dat heel goed). Jazeker, hij heeft zaterdag en zondag patrijs gegeten.

Op de foto waren 3 kogeltjes te zien. We hadden het er even over van welk materiaal die kogels nu zijn en hij was er vrij zeker van dat dit stalen kogeltjes waren. Vanwege de vorm en de tint op de foto. Bismut (als ik het goed schrijf) is donkerder, lood schijnt juist heel licht te worden op een rontgenfoto.

Ik vond het erg grappig en ook wel fijn dat dit geen loden kogeltjes waren. Niet dat dat iets over alle kogeltjes zegt, maar als het wel lood was geweest, had ik me wel achter de oren gaan krabben.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2822743
Oei! Nou hoop ik dat ze er zo snel mogelijk weer uit gaan (ben altijd bang voor een blinde darm ontsteking...)
Door nienk
#2822780
oh, was dat even hilarisch geweest als je bij een dierenarts kwam die niet wist dat Oscar barft! 'Mevrouw, kan het zijn dat uw hond recentelijk neer geschoten is?'.

OT: ik kan me inderdaad voorstellen dat lood heel licht te zien zou zijn op foto's, ter bescherming tegen de rontgenstraling wordt immers lood gebruikt (in van die schorten en handschoenen). dat geeft te denken dat lood dus de straling heel goed tegen houd, wat dus een heel licht beeld geeft op de foto. toch?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2822790
Hahahaha hylarisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Ja klopt meneer de dierenarts, De buurman is twee weken terug uitgeschoten met zijn hagelgeweer"  ;D

Dat klinkt heel logisch Nienk, van dat lood. Ik denk dat ik de foto even ga vragen, ik vond het wel heel grappig om te zien.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2822791
Over kogeltjes: ik kwam er een paar tegen in parelhoen, ga ze maar aan een serieus onderzoek onderwerpen.  :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2822795
Neally schreef: Over kogeltjes: ik kwam er een paar tegen in parelhoen, ga ze maar aan een serieus onderzoek onderwerpen.  :-\
Op de rontgenfoto dan maar ermee!
Door nienk
#2822820
Kaela schreef: Hahahaha hylarisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Ja klopt meneer de dierenarts, De buurman is twee weken terug uitgeschoten met zijn hagelgeweer"  ;D

Dat klinkt heel logisch Nienk, van dat lood. Ik denk dat ik de foto even ga vragen, ik vond het wel heel grappig om te zien.
jep, of: 'ja meneer de dierenarts, je moet toch wat als een stroomband en de bezem niet helpt!'

zou leuk zijn als je de foto's kan plaatsen!
Gebruikersavatar
Door pike
#2823198
Neally schreef: Over kogeltjes: ik kwam er een paar tegen in parelhoen, ga ze maar aan een serieus onderzoek onderwerpen.  :-\
In parelhoen  :o Maar dat is helemaal geen wild, die worden toch gekweekt. Hoe kan dat nu  :-\
Gebruikersavatar
Door Neally
#2823284
Tja, dat weet ik ook niet. Het vogelvlees in heel donker, dus ik dacht dat het vrije vogeltjes geweest waren.....hmmmm
(dat hoopte ik)
Het zijn heel kleine kogeltjes, een paar mm.
Ze komen bij Degomeat vandaan en daar staat dat ze van een wildslachterij komen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2823365
Neally schreef: Tja, dat weet ik ook niet. Het vogelvlees in heel donker, dus ik dacht dat het vrije vogeltjes geweest waren.....hmmmm
(dat hoopte ik)
Het zijn heel kleine kogeltjes, een paar mm.
Ze komen bij Degomeat vandaan en daar staat dat ze van een wildslachterij komen.
Dat zegt niet zo veel. Bij de tamme konijnenoren staat ook dat ze van een wildslachterij komen. In de supermarkt ligt tam konijn, oarelhoen, tamme eendefilet, kalkoen ook als wild in het schap.
Had je karkassen? Hoe groot waren die? Het vlees van parelhoen is weliswaar donkerder dan dat van kip, maar niet heel donker.
Door Irish
#2823370
Ik heb ze ook een keer gezien op een ro foto bij Kaat meen ik, maar toen waren het spier witte bolletjes! Wel lood dan...?
Door sella
#2823428
Bij Buffel en Shay heeft Paul dat ook al een keer gezien. Hmm metaaldeeltjes, oh natuurlijk, wild.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door